Pressiteade

Jaga

Renault-Nissani liit suurendas kasvu 2016. aastal ning 
uuendas elektriautode müügi rekordit

Renault-Nissani liit tegi 2016. aastal märkimisväärse kasvu, müües 9,96 miljonit sõidukit. Tugevnes ka Renault-Nissani liidripositsioon elektriautode turul: alates kõige esimesest Nissan LEAFist, mida esitleti 2010. aastal ja millele varsti järgnes ZOE, on liit tänaseks müünud ligi 425 000 elektrisõidukit.

Liidu aastatulemustes kajastuvad nüüd ka Mitsubishi Motorsi müüginumbrid. Ettevõte, mis mullu müüs 934 013 sõidukit on liidus alatest 2016. aasta sügisest, mil Nissan omandas 34% Mitsubishi Motorsi aktsiatest.

„Kooslus Renault Grupp, Nissan Motor ja Mitsubishi Motors tähendab uut jõudu maailma autotööstuses,“ ütles liidu esimees ja tegevjuht Carlos Ghosn. „See innovaatiline partnerlus, mis algas 18 aastat tagasi, aitab täna tugevdada meie konkurentsivõimelisust, toetab meie kasvu kiirenemist ning meil osavõttu tulevikuautode rallis.”

Liidu kaubamärgid müüsid mullu iga üheksanda auto maailmas.

Renault Grupp kasvatas 2016. aastal müüki 13,3% – müüdi 3 182 625 sõidukit. Mullune oli grupile neljas järjestikune kasvuaasta, sündis ka uus rekord: 2016. aastal müüdi 374 000 sõidukit rohkem kui aasta varem.

Nii Renault kui ka Dacia kaubamärgid uuendasid müügirekordeid ning Renault Samsung Motorsi müügimahud kasvasid 38,8%. Turuosa ja müügimahud kasvasid kõikides regioonides ning Renault kaubamärk tõusis Euroopa autotootjate hulgas teisele kohale.

Nissan Motor Co. tegi uue rekordi, müües 5 559 902 sõidu- ja veoautot; müük suurenes 2,5%. USAs kasvas müük 5,4% ja Hiinas 8,4%, mõlemal turul uuendati müügirekordeid. Ka Infiniti tegi 2016. aastal rekordi, kui müüs 230 000 sõidukit – kasv oli 7% võrreldes aasta varasemaga. Ainuüksi detsembris müüs Infiniti 27 200 sõidukit ehk 18 % rohkem kui aasta tagasi.

Mitsubishi Motors müüs 934 013 sõidukit ehk mullusega võrreldes 13% vähem. Müük kasvas USA-s ja Austraalias, kuid langes Brasiilias, Venemaal ja Lähis-Idas. Jaapanis mõjutas müügitulemusi tarbijate usaldus kütusekuludega seotud teemade suhtes.

Nissani ja Mitsubishi Motorsi partnerlusest loodab Nissan teenida 24 miljardit jeeni 2017. finantsaastal ning aasta hiljem, 2018 juba 60 miljardit jeeni. See suurendaks sissetulekuid aktsia kohta, mille oodatav väärtus oleks 4 jeeni 2017. finantsaastal ning 10 jeeni 2018. finantsaastal.

AVTOVAZ, LADA kaubamärgi omanik, müüs eelmisel aastal 284 807 sõidukit. Renault-Nissan ja AVTOVAZ toodavad iga kolmanda auto Venemaal.

Jätkuvalt liider elektriautode turul

Renault-Nissani liit on praeguseks müünud maailmas ühtekokku 424 797 elektrisõidukit ning nullemissiooniga sõidukite valdkonnas vaieldamatu liider.

Nissan LEAF, maailma esimene masstootmisesse jõudnud elektriauto, on täna ühtlasi maailma enim müüdud elektriauto. Alates turuletoomisest detsembris 2010 on nullemissiooniga LEAFi müüdud 250 000 sõidukit (sh Venucia E30 müük Hiinas).

Lisaks LEAFile müüb Nissan väikest tarbesõidukit e-NV200. Selle peamine sihtturg on Euroopa ning alates 2014. aastast ka Jaapanis.

Renault, mis tõi oma esimese elektriauto turule oktoobris 2011, on tänaseks müünud 112 000 elektriautot. Mudelivalikus on ZOE, Kangoo Z.E., Fluence Z.E., SM3 Z.E ja Twizy.

Renault elektrisõidukite müük Euroopas kasvas mullu 11% – müüdi 25 648 sõidukit (v.a Twizy). ZOE on jätkuvalt enimmüüdud elektriauto, seda müüdi 21 735 sõidukit. Hiljuti teatas Renault PRO+, et toob turule kaks uut elektrilist tarbesõidukit: Kangoo Z.E. ja Master Z.E.

2016. aastal müüs Renault-Nissani liit, sealhulgas Mitsubishi Motors i-Miev seeria, 94 265 elektriautot ehk 8% rohkem aastal varem.

Uuendused automaailmas

2016. aastal astus Renault-Nissani liit mitmeid samme, et veelgi edasi arendada tulevikuautosid, mis on elektrilised, isesõitmise ja ühenduvuse funktsionaalsusega.

Liit plaanib 2020. aastaks turule tuua vähemalt 10 automudelit, mis kasutavad isesõitva auto funktsionaalsusi. Teoksil on koostöö mitmete partneritega, sealhulgas Microsofti ja NASAga, et arendadak ja testida autode isesõitmise ja ühenduvuse tehnoloogiaid.

„Olime 2010. aastal esimesed, kes tõid masstootmisesse taskukohase hinnaga elektriauto. Teised suuremad autotootjad on praeguseks tunnistanud, et elektriautod on kõige efektiivsem nullemissiooni valdkonna lahendus,“ ütles Ghosn. „Isesõitvate ja ühenduvus võimaldavate autode ja teenustega oleme me endale tugeva koha sisse seadnud tulevikuautode ralliks.”

Allalaetavad failid

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.