Pressiteade
Renault-Nissani alliansi esimees ja tegevjuht Carlos Ghosn tutvustab CES-il ka Nissani uusi lahendusi, millest paljudesse on panustanud alliansi insenerid ühistööna või ühiskasutuses olevate tehnoloogiate abil.
“Renault on autosid ehitanud juba üle 100 aasta ning täna elab autotööstus erakordselt kiires muutusteajas. Et suudame töötada kõikides uutes suundades ja leiame uutele tehnoloogiatele rakendusvõimalusi tulevikustsenaariumites, näitab, et oleme tegemas üha uusi avastusi transpordinduses, sõidukite internetti ühendamises, nullemissioonis ja suudame muuta oma klientide elu palju lihtsamaks,” ütles Renault Grupi insenerivaldkonna asepresident Pierrick Cornet. “CES on maailma suurim show, kus näidatakse, mis juhtub tarbetehnoloogia vallas järgmisena. Meil on hea meel olla siin kohal koos oma partneritega ja Renault-Nissani alliansiga.”
Maailma esimene avatud lähtekoodiga massturustatav sõiduk
Renault esitleb Twizy põhjal välja arendatud avatud tooteplatvormi – kompaktset ja kergekaalulist elektrisõidukit, mille kereosad on eemaldatud ja lähtekood avatud. Startupidele, sõltumatutele laboritele, teadlastele, leiutajatele annab see võimaluse kopeerida ja muuta olemasolevat tarkvara ning luua elektriautodest täiesti uusi versioone.
Koostöös OSVechile’iga valminud avatud lähtekoodiga sõidukiplatvorm annab võimalused uuteks disainitöödeks ja uute insenerilahenduste leiutamiseks.
Oma teise koostööpartneriga ARM-iga on Renault’l kavas avada arendajatele Twizy tark- ja riistvaraarhitektuur, et tekiks uued võimalused uute lahenduste väljatöötamiseks juhiabisüsteemide, isesõitvate autode või sõidukite internetti ühendamise valdkonnas.
Elektroluminestsents laadimiskaabel
Pilot ja Renault on valmis saanud maailma esimese elektroluminestsents laadimiskaabli elektriautodele.
Nutikas kaabel, mis on eelkõige mõeldud laadimispunktides kasutamiseks, näitab aku täituvust ja elektri liikumist. Mida tühjem on aku, seda kiirem on kaablil nähtav elektri liikumine. Kui aku hakkab täis saama, siis elektroluminestseeruva valguse liikumine kaablil aeglustub. Kui auto aku on täis laetud, lülitab kaabel end täiesti välja.
Tehnoloogia on inspireeritud Piloti hiljutisest leiutisest – nutiseadmete laadimiskaablist, mis töötab samal põhimõttel.
Pühapäeva rallisõitjale
T-särk, mis mõõdab sõidukijuhi südametööd, on juba leiutatud. Nüüd esitlevad Renault ja Sensoria sokke, mille abil on võimalik parandada isegi juhi jalgade tööd.
Sokid salvestavad jalgade töö äppi, mis samal ajal salvestab ka sõiduki andmeid – kiirust, pidurdamist, kiirendust. Kõik informatsioon kokku annavad sõitjale võimaluse analüüsida oma saavutusi autosõidul – või miks ma mitte ringrajal, sest Renault’l on rallisõidukogemusi juba üle sajandi.
Renault Grupp alustas autode tootmist 1898. aastast ning on tänaseks kasvanud rahvusvaheliseks mitme automargi kontserniks, mis 2015. aastal müüs 2,8 miljonit sõidukit 125 riigis; tootmistehaseid on 36, müügiesindusi 12 000 ja töötajaid 120 000 inimest. Olulisemate tulevikutehnoloogiliste väljakutsetega tegelemise ja jätkuva kasvu eesmärgil teevad rahvusvahelist ja vastastikku kasulikku koostööd kontserni kolm automarki (Renault, Dacia ja Renault Samsung Motors) ja elektrisõidukite tootmisüksused ning Renault-Nissani allianss. Kontsern panustab ka mootorisporti taasalustanud vormel 1 tiimiga ning elektrivormelite sarjas.
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.