Pressiteade

Jaga

Kolmanda kvartali tulud kasvasid 13%

Renault Grupp teenis viimases kvartalis 10 546 miljonit eurot tulu. 13%-line kasv saavutati peamiselt tänu Euroopa autoturu jätkuvale tugevnemisele ja mudelite müügiedule. 2016. aasta kolmandas kvartalis suurenes Renault Grupi sõidukite müük maailma autoturul 16%, müüdi 721 741 sõidukit. Maailma autoturg kasvas 5%. Euroopas kasvas Renault Grupi sõidukite müük 11,3%, samas siinne autoturg kasvas 5,3%. Uute mudelite edukas müük, eriti Clio, Capturi ja Dacia mudelite müügiedu suurendas grupi turuosa 0,5 protsendipunkti võrra. Väljaspool Euroopat kasvas Renault Grupi sõidukite müük 21,5%. Eriti tugevalt tõusis müük Aafrikas, Kesk-Idas ja India regioonis, kus grupi sõidukite müük kasvas 85%. Turuosa kasvas kõigis regioonides.

KOLMANDAS KVARTALIS KASVAS TURUOSA KÕIGIS REGIOONIDES

Renault Grupp müüs eelmises kvartalis kokku 721 741 sõidukit, kasvatades müüki 16%. 2016. aasta kolmandas kvartalis kasvas maailma autoturg 5% ning Renault Grupi turuosa maailmas suurenes 3,3%-ni (+0,3 protsendipunkti).

Euroopa autoturg oli jätkuvalt tõusulainel (+5,3%), Renault Grupp nautis müügiedu ja tõi turule uusi mudeleid. Grupi sõidukite müük kasvas kolmandas kvartalis 11,3% ja turuosa suurenes 9,5%-ni (+0,5 protsendipunkti).

Renault brändi sõidukite müük kasvas Euroopas 8,1%, mis paljuski tuli uute mudelite (Megane’i, Kadjari, Espace’i ja Talismani) müügiedu arvelt. Clio püsib Euroopa automüügiedetabelites teisel kohal ning Captur on taas enimmüüdud krossover omas klassis. Euroopa elektriautode turusektoris suurenes kolmandas kvartalis Renault’ turuosa 20,8%-ni ning ZOE sõidukite müük kasvas 22,4%.

Dacia brändi sõidukite müük kasvas 22,1%, seda suures osas tänu Sandero Stepway ja Dusteri müügiedule.

Prantsusmaal müüs Renault Grupp kolmandas kvartalis 123 000 sõidukit ning suurendas turuosa 3,9% võrra. Septembri lõpus on viis grupi sõidukimudelit automüügiedetabeli TOP10-s: Clio on esikohal ning Captur omas segmendis liidripositsioonil. Sandero oli kolmandas kvartalis enimmüüdud sõiduauto ärikasutajate sihtrühma hulgas.

Mujal maailmas, seda vaatamata keerulistele oludele Brasiilia, Venemaa ja Alžeeria autoturgudel, kasvas Renault Grupi sõidukite müük kolmandas kvartalis 21,5%. Grupp kasvatas turuosa kõikides regioonides.

Aafrikas, Kesk-Idas ja India regioonis kasvas Renault Grupi sõidukite müük 85% ning turuosa suurenes 6,4%-ni (+2,7 protsendipunkti).

Iraanis nähti 2016. aasta esimestel kuudel alanud trendi jätkumist ning sõidukite müük kasvas 135,5% – kõige edukamalt läks Logani ja Sandero müük. Grupi turuosa kasvas 9,6%-ni (+2,9 protsendipunkti).

Indias, kus autoturg kasvas 17%, seitsmekordistus Renault Grupi sõidukite müük tänu Kwidi suurele müügiedule. Aasta algusest alates on Indias müüdud 82 771 Kwidi.

Põhja-Aafrikas kasvas Renault Grupi sõidukite müük 13,6%, samas autoturg kukkus 15%. Renault lõpetas kvartali rekordilise 42,2%-lise turuosaga (+10,6 protsendipunkti). Alžeerias, kus jätkus turu nõrgenemine kehtivate impordipiirangute tõttu, kinnitas grupp oma liidripositsiooni 63,1%-lise turuosaga (+29,2 protsendipunkti). Turu enimmüüdavad mudelid on Symbol ja Sandero (mõlemad toodetud kohalikus Orani tehases) ning Logan.

Ameerika regioonis kasvas Renault Grupi turuosa 6,9%-ni (+0,2 protsendipunkti).

Renault bränd võitis tugevalt Argentiina turu taastumisest, kasvatades sõidukite müüki 21,7%, samal ajal kui turg kasvas 12,7%. Brasiilias, kus autoturg oli tugevas miinuses (-17%), lõpetas grupp kvartali 7,8%-lise turuosaga (+0,4 protsendipunkti). 2015. aasta lõpus turule toodud Orochi ja sellele järgnenud Alaskani müügi algus annavad grupile võimalusi turul laienemiseks.

Euraasias kasvas Renault Grupi turuosa 12,4%-ni (+0,7 protsendipunkti). Venemaal, kus autode müük tervikuna langes 15,1%, pidas Renault hästi vastu ja uute sõidukite müük vähenes vaid 4,7%. Grupp lõpetas kvartali 8,3%-lise turuosaga (+0,9 protsendipunkti), seda suures osas tänu uuele mudelile Kapturile, mida esmaesitleti 2016. aasta juunis ning millele on praeguseks esitatud üle 7500 tellimuse. Türgis, mida mõjutas turulangus, langes grupi sõidukite müük 23,1%.

Aasias ja Vaikse ookeani piirkonnas kasvas Renaut Grupi sõidukite müük 25,6%, samal ajal kui turg kasvas 11,5%. Lõuna-Koreas, mis on grupi suurim turg regioonis, saavutas Renault Samsung Motors 24,5%-lise müügikasvu, millele olulisima panuse andis uue SM6 sedaani ja QM6 krossoveri turuletulek. Grupi turuosa kasvas 6,3%-ni (+1,9 protsendipunkti). Hiinas, kus oodatakse Koleose turuletulekut, on alates märtsist müüdud 10 686 Kadjarit. Tänast 125 müügiesindusest koosnevat müügivõrgustikku suurendatakse aasta lõpuks 150 esinduseni.


KOLMANDA KVARTALI TULUD

2016. aasta kolmandas kvartalis kasvas Renault Grupi tulu 10 546 miljoni euroni, mis on 13% enam kui eelmise aasta samal perioodil (16,7%-line kasv püsivate vahetuskursside juures).

Grupi autotööstuse tulud olid 9989 miljonit eurot ehk eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 13,5% rohkem, mis saavutati tänu ostutehingute kasvule (+10,7 protsendipunkti) ja hinnastamisele (+4,6 protsendipunkti). Viimatimainitud indikaator on plussis arenevate turgude valuutakursside muutustest tingitud hinnakasvu ning uute mudelite turuletoomise tõttu. Partneritele suunatud müügi kasv (+1,8 protsendipunkti) kõneleb toodete täieliku komplekteerimise kompetentside kasvust Iraanis ja Hiinas, aga ka suurenenud sõidukitootmisest grupi Euroopa partneritele. Euro tugevnemine mitmete valuutade suhtes, sealhulgas Argentiina peeso ja Suurbritannia nael, kergitas hindade indikaatorit ebasoodsale 3,8 protsendipunkti tasemele. Tootevaliku indikaatorid on selles kvartalis negatiivsed (-2,5 protsendipunkti), seda peamiselt suurele Kwidi osakaalule grupi müügitulemustes.

Müük ja finantseerimine (RCI Banque) tõi Renault Grupile tulu 557 miljonit eurot, mida on 4,3% rohkem kui 2015. aasta kolmandas kvartalis. Uusi finantslepinguid sõlmiti 10% rohkem. Keskmine laenukoormuse kasv oli 17,5% ehk 33,9 miljardit eurot.


2016. AASTA EESMÄRGID

Maailma autoturul oodatakse 2016. aastal rekordilist kasvu – 1,7% suuremat võrreldes 2015. aastaga. Samal ajal Euroopa turul oodatakse praegu vähemalt 5 %-list kasvu.

Väljaspool Euroopat on languses autoturud Brasiilias ja Venemaal. Brasiilias oodatakse 15–20%-list ning Venemaal 12%-list langust. Kuid on ka vastupidiseid näiteid: Hiinas oodatakse autoturu kasvu 4–5% ning Indias 7–8%.

Renault Grupi eesmärgid aasta 2016 lõpuks:

•Suurendada tulu (püsivate vahetuskursside juures)

•Parandada Renault Grupi ärikasumit

•Saavutada positiivne rahavoog autotööstuse valdkonnas

Allalaetavad failid

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.