Pressiteade
Renault’ kontsern teatas täna, et 2016.aasta esimesel poolel saavutati läbi aegade parim müügitulemus – kui globaalneautoturg kasvas 2,5% võrra, siis Renault’ kontserni registreeringute arv kasvas13,4% ehk 1,6 miljoni sõidukini. Turuosa suurenes 0,3 protsendipunkti võrra – 3,5%-ni.
„Meie turuosa suurenes kõigis regioonides, eriti märgatavalt Euroopas jaAafrika-Kesk-Ida-India piirkonnas. Tänuuuendatud valikule kasvas Renault’ kaubamärgi müük maailmas 16% ja RenaultSamsung Motorsi müük Aasias 25,9%. Dacia kasv jätkus ning lõppenud poolaastalpüstitati uus globaalne müügirekord,“ ütles Renault’ kontserni täitevkomitee liige ja tegevasepresident müügi ja turunduse alal Thierry Koskas.
Euroopas jätkus kontserni registreeringute arvu turu kasvust kiiremas kasvus. Registreeringute arv suurenes 9,6% võrra kasvanud turul 14% võrra, st esimesel poolaastal registreeriti 968 603 sõidukit. Kontserni turuosa kasvas Euroopas 10,6%-ni.
Renault’ kaubamärgi müük üksi kasvas tänu uuele sarjale, kuhu kuulusid Kadjar, Escape, Talisman ja uus Megane, 15,6% võrra. Clio 4 on Euroopas enimmüüdud sõidukite seas teisel kohal ja Captur on Euroopas oma klassis krossoverite seas esikohal. Elektriautode turul küündis Renault’ turuosa 27%-ni. ZOE müük suurenes 40% võrra.
Dacia registreeringute arv kasvas 9% võrra. Kaubamärk püstitas esimesel poolaastal uue müügirekordi.
Prantsusmaal küündis kontserni turuosa 27,4%-ni, suurenedes 0,5 protsendi võrra. Registreeringute arv kasvas 9% võrra kasvanud turul 11,2%. Kontsern müüs aasta esimese kuue kuu jooksul 361 670 sõidukit, seejuures olid neli kontserni sõidukit 10 enimmüüdud sõiduauto seas ja Clio 4 turul esikohal.
Rahvusvahelisel tasandil mõjutasid Venemaal, Brasiilias ja Alžeerias aset leidnud rahutused kohalikke autoturge, ent kontsern tõestas oma vastupidavust ning kõigis kolmes riigis suurendati turuosa. Seesugune tugevus ja hoogne müük näiteks Indias, Türgis, Argentiinas ja Iraanis võimaldas kasvatada turuosa kõigis regioonides.
Aafrika-Kesk-Ida-India regioonis suurenes kontserni registreeringute arv 38,2% võrra ja turuosa kasvas 5,4%.
Indias oli edukas Kwid, millele on turule toomise järel tehtud 150 000 tellimust, see on suurendanud mudeli turuosa 2,3 võrra – 3,8 protsendini.
Iraanis jätkas kontsern 2015. aasta lõpu trajektooril – müük kolmekordistus turujärk-järgulise avamise järel. Turuosa suurenes 4,2 protsendi võrra – 5,8 protsendini.
Põhja-Aafrikas langes registreeringute arv vaatamata turuosa 3,9-protsendisele kasvule 14,7% võrra, Alžeeria turul 53,7% võrra.
Kontsern haaras Alžeerias impordi vähendamiseks kehtestatud uute määruste foonil ohjad enda kätte ning saavutati 10-protsendiline turuosa kasv – 41,7%-ni. Müügimahte hakkab kindlasti kasvatama ka 23. juunil välja kuulutatud Dacia Sandero tootmine Orani tehases.
Aasia ja Vaikse ookeani regioonis suurenes müük 3,8% võrra kasvanud turul 12,8%, peamiselt tänu Renault Samsung Motorsi headele tulemustele Lõuna-Koreas, kus müük kasvas 25,9%. 2016.aasta märtsis turule toodud mudelit SM6 on müüdud juba 27 200 ekipaaži.
Hiinas hakati esimesel poolaastal tootma Kadjarit.
Euraasia regioonis paranes kontserni registreeringute arv 4% ja turuosa 1,6 protsendi võrra –12,9%-ni.Türgis, kus kontsern saavutas 1,4% võrra kasvanud turul 16,8%-lise registreeringute arvu kasvu, oli edu taga eelkõige Fluence, mille müük kasvas 39% võrra. See kompenseeris müügi languse Venemaa turul (-14%), kus kontsern tegi 0,4 protsendi võrra kasvanud turul 7,7% võrra registreeringute arvu suurendades siiski samuti tugeva esituse.
Põhja- ja Lõuna-Ameerika regioonis kasvas kontserni turuosa 0,3 protsendi võrra – 6,2%-ni. Regiooni 8,2% võrra kukkunud turul langes kontserni registreeringute arv ainult 3,1% võrra.
Renault kaubamärk kasutas täielikult ära Argentina turu taasavamise – registreeringute arv kasvas 5,7% võrra kasvanud turul tubli 22,2%.
Järsult langenud Brasiilia autoturul(-25,1%) pidas kontsern hästi vastu, suurendades turuosa 0,3 protsendi võrra – 7,3%-ni.
Kolumbias 30. juunil tutvustatud pakiauto Renault Alaskan peatse müügiletuleku näol saab kontsern kõnealuses regioonis ja sektoris juurde uue hea müügiartikli.
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.