Pressiteade
Renault’ prioriteediks on turvalisuse suurendamine ning ta erineb teistest sellega, et on ainus autotootja, kelle soidukid on saanud maksimaalse viie tärni tulemuse 12 korral.
Grand Scenicuses on kasutusel aktiivsed ja passiivsed turvameetmed ning sisaldab sama varustust, mis ülejäänud Megane’i seeria mudelid:
• kaks külgkokkuporke andurit (esimesena kasutatud Laguna III juures),
• kuus turvapatja, mille hulgas kaks kahekambrilist rindkere/alakeha turvapatja,
• Renault’ turva- ja kaitsesüsteem (koosneb kahest eelpingutist, koormuspiirikust ning kahekambrilisest ja kaheastmelisest kohanduvast eesmisest turvapadjast),
• uue polvkonna peatoed.
Auto standardvarustuses on ABS-pidurid, elektrooniline pidurdusjou jaotur ning olenevalt versioonist elektrooniline stabiilsuskontroll ESC ja alajuhitavuse kontroll CSV.
Koigi Renault' mudelite puhul pohineb turvalisusele lähenemine juhtunud onnetuste uurimisel ning esikohale on asetatud nende tehnoloogiate arendamine, mis aitavad avariisid ennetada koige efektiivsemalt. Erinevad turvatehnoloogiad on moeldud korrigeerima juhi käitumist ning kaitsma soidukis olevaid reisijaid, samuti parandama koigi liiklejate ohutusteadlikkust.
Uue Grand Scenicu puhverstruktuur neelab kokkuporke energia pohimottega kaitsta nii salongi struktuuri kui ka reisijate elusid. Kasutatud materjalid on valitud spetsiaalselt nende kineetilist energiat neelavate ja hajutavate omaduste pärast. Selline deformeerumise kontrollimine vähendab aeglustumisega seotud joudusid, mis reisijaid mojutavad, ning garanteerib koostöös kolmanda polvkonna Renault’ turvasüsteemiga (SRP3) turvalisuse eriti korge taseme.
Uue Grand Scenicu kolmanda polvkonna Renault’ turvasüsteem arvestab nii kokkuporke joudu kui ka reisija kehaehitust. See koosneb kahest eesmise turvavöö eelpingutist (piiravad keha edasiliikumist, hoides turvavöö kindlalt rindkere ja vaagna juures), iga istme koormuspiirikust (vähendavad turvavöö poolt rindkerele rakendatavat joudu) ning kahekambrilisest ja kaheastmelisest kohanduvast turvapadjast (rakenduvad täpselt oige jouga, et aidata kokkuporkeenergia hajutamisel). Tugevdatud istme polstri eriline kuju töötab koostöös SRP3-ga, et tagada parim voimalik kaitse nn sukeldumise eest (olukord, kus vaagen kipub libisema turvavöö alumise osa alla. See voib vahel pohjustada väga raskeid alakeha vigastusi).
Külgkokkuporge on linnas peamiseks surmaga loppevate vigastuste pohjuseks (kolmandik koigist onnetustest) ning külgkokkuporgete turvalisusele on pööratud erilist tähelepanu. Varustuse hulgas on kaks külgkokkuporke andurit, mis olid esimesena kasutusel Laguna III juures ja vähendavad külgmiste turvapatjade rakendamiseks kuluvat aega poole vorra. Süsteem kasutab suuremaid innovaatilisi turvakardinaid, mis parandavad pea kaitsmist 30% vorra.
Megane’i seeria uue polvkonna peatugedel on fikseerimisvardad, mis libisevad mitte istme seljatoes vaid peatugedes. See tagab kaela ja selgroo parema kaitse tagantkokkuporke korral ega moodusta enam jäika elementi seljatoes. Raamita istme kaarjas kuju voimaldab reisija seljal vajuda seljatoesse 60 mm ning vähendada sellega pea ja rindkere liikumist.
Uue Grand Scenicu esiosa disainimisel on kasutatud erinevaid uusi tehnilisi lahendusi, et vähendada jalakäija voimalikke vigastusi kokkuporke korral. Porkeraua jäikust ja paksust on muudetud, et see neelaks energiat sääreluu ning polve korguselt ja kaitseks seega alajäsemeid. Kapotti ja selle ümbrust (tiivad, kapoti avamismehhanism, kapoti sisemus) on muudetud samal pohimottel.
Laste turvalisus on aspekt, mis väärib autotööstuses esiletostmist. Renault’ selle valdkonna uuringud on samaväärsed kui investeeringud täiskasvanute ohutussüsteemidesse ning uus Grand Scenic on laste turvalisuse kohalt parimate seas. Isofix-kinnitused on saadaval koigil teise rea istmetel. Vastavate kinnitustega lapseistmete ja istmekorgenduste paigaldamine on lihtne ning turvaline.
Uuel Grand Scenicul on mitmeid abivahendeid, mis aitavad juhil hoiduda ohtlikest olukordadest:
• rehvirohku jälgiv süsteem,
• innovaatiline kiirusehoidik kiirusepiirikuga ning uue erksa, praktilise ja intuitiivse kasutajaliidesega, mis on varasemast lihtsam ja turvalisem,
• automaatne esitulede sisselülitamine,
• automaatne klaasipuhastite sisselülitamine,
• biksenoonesituled koos lähituledega, mis pöörduvad kaasa koos rataste ja rooliga. Need suurendavad öösel juhtimismugavust, parandades tee nähtavust ning pakkudes paremat valgustatust külgsuunas.
Aktiivsete turvasüsteemide poolelt on uus Grand Scenic varustatud ABS-piduritega, millel on elektrooniline pidurdusjou jagamine ning hädapidurdusvoimendi standardvarustuses. Olenevalt versioonist on uus Grand Scenic varustatud ka ESC-ga (elektrooniline stabiilsuskontroll) ja CSV-ga (alajuhtimise kontroll), et abistada juhti keerulistes tingimustes ning hädaolukordades.
Uus Grand Scenic on sama varustusega, mis teised Megane’i seeria mudelid. Tema väikevend Scenic on sama koigi reisijate turvalisuse tasemega kui Grand Scenic.
Renault ja ohutus: terviklik lähenemisviis, mis koosneb neljast osast
Renault' lähenemine pohineb reaalsete onnetuste analüüsimisel, arendamaks varustust, mis aitab tegelikes liiklussituatsioonides. Rohk on asetatud tehnoloogiate loomisele, mis on koige efektiivsemad onnetuste ärahoidmisel, oigete abinoude rakendamisel hädaolukorras ja reisijate kaitsmisel kokkuporke korral. Aastate jooksul on Renault’st saanud autotööstuses turvalisuse vallas teerajaja ning liider, mida iseloomustab hästi järgmine tabel:
Uus Grand Scenic |
5 tärni (2009) |
Uus Megane |
5 tärni (2008), parim tulemus täiskasvanu turvalisuse kategoorias (37/37) |
Koleos |
5 tärni (2008) |
Uus Laguna |
5 tärni (2007) |
Clio III |
5 tärni (2005) |
Megane II kabriolett |
5 tärni (2004), esimene oma klassi soiduk, mis sai viis tärni |
Modus |
5 tärni (2004), esimene oma klassi soiduk, mis sai viis tärni |
Scenic II |
5 tärni (2003), esimene kompaktne mahtuniversaal, mis sai viis tärni |
Espace IV |
5 tärni (2003) |
Megane II |
5 tärni (2002), esimene C-segmendi soiduk, mis sai viis tärni |
Vel Satis |
5 tärni (2002 ja 2005) |
Laguna II |
5 tärni (2001 ja 2003), esimene auto ajaloos, mis sai maksimaalsed viis tärni |
Renault EuroNCAP-i tulemused: ainus autotootja, mis on kindlustanud maksimumtulemuse kaheteistkümnel korral.
Renault’ lähenemine turvalisusele on midagi enamat kui ainult tehnilist laadi. Koigi liiklejate ohutusteadlikkuse suurendamine on samuti üks grupi prioriteetidest. Sotsiaalselt vastutustundliku ettevottena osaleb Renault aktiivselt paljudes teadlikkust tostvates ja harivates programmides nii riiklikul kui ka rahvusvahelisel tasemel. Need kampaaniad on suunatud liiklejate käitumise parandamisele ning sisaldavad rahvusvahelist programmi Safety For All (www.safety-for-all.com) ja liiklusohutusalgatust Global Road Safety.
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.