Pressiteade

Jaga

Renault Clio lugu: Prantsusmaa enimmüüdud auto läbi aegade

Renault Cliot on läbi nelja põlvkonna müüdud ei enam ega vähem kui 13 miljonit. Tegemist on läbi aegade enimmüüdud Prantsuse autoga. Esimese autoga, mis on kahel korral võitnud maineka Euroopa aasta auto tiitli. Viimase 25 aasta jooksul 18 korda Prantsusmaa populaarseimaks autoks valitud mudeliga. 2014. ja 2015. aastal oli Clio Euroopas müügiedetabelites oma klassi tipus. Clio on silmapaistev väikeauto, mis pakub suure auto mugavusi.

Kreeka mütoloogias tähistab Clio muusat ja sõna ‘kleio’ etümoloogiline tähendus on: kuulsaks tehtud. Sellenimelist Renault’ väikeautot on saatnud edu ja tuntus algusest peale.

1990. aastal esmaesitlus, Euroopa aasta auto tiitel 1991. aastal

Oma ajastu ühe kõige populaarsema auto Renault 5 järglasena tuli Cliol end palju tõestada. Eelkäija hiilgavates jalajälgedes astumise asemel soovis Clio käia aga oma teed. Esimest Cliot esitleti kui ‘mitmekülgset väikest autot, mis konstrueeriti ja mida toodetakse samade rangete kriteeriumide järgi nagu suuremaid Renault'sid’. Sihtgrupiks valiti ostjaskond, kes üha enam soovis kõrgema klassi autode varustust ja omadusi. Samas säilitati Renault 5 kompaktsus: esimese põlvkonna Clio pikkus oli vaid 3,7 meetrit.

Et varustuse osas kõige nõudlikemate klientide soovidele vastata, tõi Renault 1991. aastal turule luksusliku Clio Baccara, mis sai halli nahkpolstri, pähklipuiduviimistlusega käigukangi nupu ja ehisliistud, nahkkattega uksepaneelid ja kroomdetailid. 1998. aastal jätkas Baccara traditsioone Clio Initiale, millest kasvas välja järgmiste põlvkondade tippmudel.

Üleminek Renault 5-lt Cliole tõi muidki murranguid: Renault' mudelinimed ei olnud edaspidi enam numbrilised. Eesmärk oli suurendada meeldejäävust ning lisada emotsionaalsust ja inimlikku tunnetust.

Peagi pärast esitlust valiti Clio Euroopa 1991. aasta aasta autoks. Žürii märkis, et Renault’ uus väikeauto oli ‘märkimisväärselt stiilne, kvaliteetne, avara sõitjateruumiga ning rikkaliku varustusega, millist selles suurusklassis polnud suurtootjad kunagi varem pakkunud’.

Rikkalik varustus

Esimese põlvkonna Clio varustusse kuulusid ABS, kliimaseade, elektrooniliselt juhitav automaatkäigukast, alarm, roolivõimendi ja elektriliselt reguleeritavad ja soojendusega külgpeeglid. Sellisel erakordsel hulgal varustust pakkudes lõi Clio Euroopa linnaautode segmendis laineid, sest vastas lubadustele mitmekülgsest väikesest autost, mis suudab vastu astuda parimatest parimatele.

Teise põlvkonna Cliot esitleti 1998. aastal. Senisest seitse sentimeetrit pikemana pakkus see mudel 16-klapilisi mootoreid ja kogu mudelivaliku ulatuses ABS-i ning ees- ning külgturvapatju. Fookus oli selgelt turvalisusel.

Kolmanda põlvkonna Clio saabus lavalaudadele 2005. aastal, Clio 2 jäi samal ajal müügile nime all ‘Clio Campus’. Oma 3,99 meetrini kasvanud pikkuse ja tipptasemel ruumikusega hellitas Clio 3 oma omanikke juba järgmiste uuendustega. Auto varustusse kuulusid lisaks võtmevabale käivitusele ja GPS-ile ning kiirushoidikule/kiirusepiirajale ka kuni kaheksa turvapatja ning klassi parim aktiivne ja passiivne turvalisus. Clio 3-st sai oma segmendi esimene auto, mis teenis Euro NCAP avariitestis maksimaalse viietärnilise skoori. Veelgi enam: see oli esimene Clio, mis sai ka universaalversiooni.

Kõik see teenis Cliole tuntust ja tähelepanu. 2006. aastal pälvis Cliot taas ihaldatud Euroopa aasta auto tiitli. Väärika konkursi 43 aasta pikkuse ajaloo jooksul oli see esimene kord, kui sama mudel võitis teist korda. Üks žürii liige märkis: ‘Väike auto, mis peaks olema inspiratsiooniks suurematele’.

2012. aastal turule toodud neljanda põlvkonna Clio jätkas ajatu veetlusega ning uuenenud sisuga. Kahe aasta eest 2010. aastal Pariisi autonäitusel esitletud ideeautost DeZir Concept inspireerituna oli Clio 4 Renault' esimene mudel, mis kandis margi uut disainiidentiteeti. Clio 4 väljendas oma punase ‘Flamme Red’ kerevärvi ja täiesti uue esiosaga kirge ning ahvatlust ja pakkus endiselt külluslikku varustust. Muu hulgas kuulusid varustusse Renault’ integreeritud ja internetti ühendatud R-LINK multimeedia-tahvelarvuti ja maailma esimene kõrgtehnoloogiline bassivõimendusega helisüsteem.

“Alates nelja aasta tagusest esmaesitlusest oleme näinud, et väga paljud Clio ostjad eelistavad just veetlevat ja elurõõmsat punast ‘Flamme Red’ värvi,” ütles Ali Kassaï, praegune Renault kontserni tootedirektor ja Clio programmidirektor aastal 2012.

Teletäht...

1992. aastal, kui külm sõda oli lõppenud, jõudsid avalikkuse ette pildid Venemaa presidendi uuest soosikust Leonid Komarovist, kes sõitis Renault Clioga, mis kandis reklaamkirju: “Kogu see luksus on kõigile saadaval? See on ju kommunistlik unelm! Kui on võimalik soetada Clio, siis milleks üldse suuremad autod?”

Pärast Kremlit oli käes Pärsia lahe piirkonna aeg, kus jõukas emiir lubas oma märkimisväärse varanduse pojale pärandada tingimusel, et see oma Cliost loobub. Kui poeg oli vastu, selgitas Emiir: “See pole piisavalt kallis, mu poeg.”

Ühendkuningriigis tõusis üks pikaaegse Renault Clio ‘Nicole ja Papa’ reklaamikampaania peategelane Nicole kogu riigi tuntud persoonide edetabelis lausa teisele kohale. Uuring näitas, et suurem hulk britte teadis teda kui tolleaegset peaministrit John Majorit. Lisaks sellele kanti kampaania teise perioodi ajal väljend ‘Va Va Voom’ Oxfordi inglise keele sõnastikku.

…ning spordistaar

Samal ajal kui Clio väikesel ekraanil suurt tähelepanu võitis, lihviti ka tema sportlikke oskusi. Viimase 25 aasta jooksul on tavateedele, ringradadele ja rallidele järjepanu ilmunud Clio sportversioone, mis tõestavad Renault' jätkuvat pühendumist mootorispordile.

1998. aasta Pariisi autonäitusel avalikustati ideeautona ultravõimas mudel: Clio V6, mis pärast publiku erakordselt positiivset vastuvõttu ka väikeseeria tootmisse jõudis. Selle auto mootoriks oli kolmeliitrine taga-keskasendis kuuesilindriline, mis andis Cliole algselt 230 hobujõudu. Viis aastat hiljem võeti kasutusele uus mootor, millega tõusis võimsus 255 hobujõuni. See tagas väikesele Renault'le 0–100 km/h kiirendusaja vaid 5,8 sekundit.

Clio järgnevate põlvkondadega on pakutud ka Renault Spordi valmistatud ja aina võimsamaks muutunud sportversioone: näiteks 197 hj Clio 3 R.S. aastal 2006, 200 hj Clio 4 R.S. aastal 2013 ja kõige viimasena 220 hj Clio R.S. Trophy aastal 2015.

Clio lugu peegeldab Renault' lugu

1990. aastal oli esimese põlvkonna Clio pikkus 3,71 meetrit. Iga põlvkonnaga aina suuremaks kasvades on praegune mudel jõudnud 4,06 meetrini.

Renault’ enda lugu meenutab paljus Clio oma. Aastatel 1990 kuni 2016 kasvas ettevõte kiires tempos. Clio sünni ajal müüs Renault aastas 1,8 miljonit autot. Täna toodab Renault kontsern kolme automarki, on moodustanud ühise liidu Nissaniga ning müüb igal aastal 2,8 miljonit sõidukit maailma 125 riigis.

Üks Clio raisons d’être ehk põhilisi eesmärke on alati olnud innovatsiooni kättesaadavaks muutmine kõikidele ning varustuse pakkumine, mida tavaliselt seostatakse kõrgemate segmentide autodega. Mudelivalik on alati olnud lai ning sisaldanud muu hulgas sportlikke ja eksklusiivseid versioone.

Ka selles mõttes on Renault ja Clio väga sarnased. Renault' üheks võtmemotivaatoriks on võimalikult laiale sihtgrupile säästliku ja jätkusuutliku autonduse pakkumine läbi võimalikult laia mudelivaliku: alates Twizyst kuni Espace'i, Kwidi ja Dusterini.


Tänaseks on üle maailma müüdud enam kui 13 miljonit Cliot. Euroopa lemmik-linnaauto edulugu jätkub Clio uue versiooniga, mis jõuab teedele-tänavatele alates septembrist.

Allalaetavad failid

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.