Pressiteade
Soiduautode turuosa Euroopas püsis 8,4%, seda tänu turuosa kasvule II kvartalis, mis kasvas I kvartali 7,9%ga vorreldes 8,8%ni. Kasvule aitas tublisti kaasa Megane pereautode sarja uuendamine.
Euroopa tarbesoidukite müügi vallas jätkas Renault turuliidrina ja seda positsiooni on hoitud juba üle 11 aasta. Kontserni turuosa kasvas I poolaastal 0,6 protsendipunkti vorra 14,8%ni.
Esimese poolaasta tulemused piirkonniti
Euroopa piirkond
Peamistel Euroopa turgudel kasvatas kontsern oma turuosa soiduautode müügi vallas Saksamaal (+0,8 protsendipunkti, müük suurenes 47,6%ni), Hispaanias (+0,5 protsendipunkti) ja Belgias (+0,8 protsendipunkti). Samal ajal vähenes Prantsusmaal kontserni turuosa soiduautode müügi vallas 0,5 protsendipunkti, kuna aasta esimesel poolel vähenes autode müük lühiajalise liisinguga (–14 000 autot). Samuti kaotas kontsern turuosa Itaalias (–0,5 protsendipunkti) ja Ühendkuningriigis (–2,2 protsendipunkti).
Aasta esimesel poolel kasvas Dacia müük Euroopas rohkem kui 95%, ületades 100 000 soiduki piiri, sellest Sandero mudelite müük moodustas ligi 60 000.
Turge toetas mitmete Euroopa riikide motivatsioonipaketid uute soidukite soetamiseks.
Euroopa-Vahemere piirkond
Rumeenias, kus turg kukkus pea poole vorra, suurendas kontsern oma turuosa 2,3 protsendipunkti vorra, joudes 37% tasemele. Renault on Rumeenias jätkuvalt turuliider.
Alžeerias, kus turg kasvas 1% ja kus kontsern on samuti turuliider, suurenes müük 30,1% ja see tähendas turuosa kasvu 5,1 protsendipunkti vorra.
Marokos, kus turg langes 7,7%, suurenes kontserni müügikäive üle 9% ja turuosa 34%ni, mis tähendab 5,2 protsendipunktilist kasvu ning sellega kindlustas kontsern oma turuliidri positsiooni Marokos veelgi.
Euraasia piirkond
Venemaal, kus turg langes 48,6%, kasvas Renault' kontserni turuosa 1 protsendipunkti vorra ja ulatub 4,7%ni. Vaatamata praegusest kriisist tingitud suurele langustendentsile on Venemaa endiselt kontserni üks strateegilisi turge, mille kasvupotentsiaal järgmistel aastatel on väga suur.
Ameerika
Brasiilias, kus turg kasvas tänu maksumäärade langetamisele 4,4%, vähenes kontserni müügikäive 12,9%. Kontsern müüs seal üle 20 000 Dacia Sandero ja üle 13 000 Dacia Logani.
Argentinas, kus on väga keerulised olud, onnestus tänu uue müügistrateegia rakendamisele I poolaasta lopuks kasv taastada. Kontserni turuosa oli seal12,2%.
Aasia ja Aafrika piirkond
Kuigi turg langes 1%, kasvas Renault Samsung Motorsi müügikäive Koreas 2%, mis tähendas turuosa suurenemist soiduautode turul 0,3 protsendipunkti vorra ehk joudmist ligi 10% tasemele. Müügikäibe kasvu piirkonnas voib siduda SM5 suurepäraste müügitulemustega Koreas, kus esimesel poolaastal müüdi ligi 30 000 autot.
Iraanis müüdi üle 19 000 Tondar 90 (Logani). Kuna Iraani tarnijatel on probleeme finantseerimise ja tarnetega, ei ole Loganite tootmist suudetud suurendada nii kiiresti, kui oodati.