Pressiteade
Renault’-Nissani isesõitvate autode mudelivalik tuuakse 2020. aastaks turule Ameerika Ühendriikides, Euroopas, Jaapanis ja Hiinas. Autonoomse sõidu tehnoloogia paigaldatakse taskukohase hinnaga massturustatavatele tavamudelitele.
Lisaks valmistub Renault’-Nissan lansseerima tervet rida uusi rakendusi, mis lihtsustavad töökoha, meelelahutuse ja sotsiaalvõrgustikega ühenduses olemist.
“Renault'-Nissani liit on pühendunud "nullemissioon ja null hukkunut” eesmärgi täitmisesse,” ütles Renault'-Nissani liidu esimees ja tegevjuht Carlos Ghosn. “Just see on põhjus, miks me arendame kolmel kontinendil massturustatavatele tavamudelitele autonoomse sõidu tehnoloogiat ja uusi ühenduvusvõimalusi.”
Nullemissioon ja null hukkunut
Renault’-Nissan on praegu maailma autotööstuse arvestuses nullemissiooniga sõidukite alal kindel liider. Alates 2010. aasta detsembrist, mil San Francisco lahe piirkonnas osteti esimene Nissan LEAF, on liit müünud kokku ligi 300 000 täiselektrilist sõidukit.
Renault'-Nissani autode turvalisus ja säästlikkus näitab tugevat paranemist. Statistika järgi on Jaapanis viimase 20 aasta jooksul Nissani sõidukitega toimunud avariides surmajuhtumite ning tõsiste vigastuste arv vähenenud 61 protsendi võrra. Prantsusmaal on viimase 15 aasta jooksul Renault' sõidukitega seotud avariides vähenenud surmajuhtumite ning tõsiste vigastuste arv 80 protsendi võrra.
Liiklussurmad on kuni 90-l protsendil juhtudest põhjustatud juhtide tehtavatest vigadest, isesõitvad autod aitavad sääraseid vigu vältida.
2016. aastal teevad debüüdi “sõidurajahoidikuga” autod – see tehnoloogia võimaldab autodel juhi sekkumiseta sõita maanteedel, muu hulgas tiheda liiklusega ning peatuste-kohaltvõttudega teelõikudel. 2018. aastal esitleb Renault’-Nissan “mitme sõidurea suutlikkusega” autosid, mis suudavad autonoomselt toime tulla liikluses tekkivate ohtudega ning vahetada kiirteel ise sõidurada. Aastal 2020 tuuakse turule “ristmikuautonoomsusega” sõidukid, mis suudavad juhi sekkumata orienteeruda ka ristmikel ning linnade tihedas liikluses.
Alanud aasta jooksul esitleb Renault'-Nissani liit uut mobiilirakendust, mis võimaldab autoga ühenduses olla sellest eemal viibides. 2017. aastal esitletakse esimest Renault'-Nissani liidu multimeediasüsteemi, mis pakub uusi multimeedia- ja navigeerimisvõimalusi ning senisest paremat nutitelefoni integreerimist ja asukohapõhiste kaartide uuendamist. 2018. aastal kasutab liit ühenduvuse ja asjade interneti platvormi, mis läbi virtuaalse personaalse assistendi rakenduse hõlbustab autojuhi elu.
Kõigis Renault'-Nissani liidu sõidukites kasutatav autonoomse sõidu tehnoloogia on tööle rakendatav juhi soovil.
Suurem koostöö võidu eesmärgil
Eesmärk on vältida topelttööd, kui käsil on järgmise põlvkonna tehnoloogiate väljaarendamine. See oli põhjus, miks liit otsustas 2014. aastal panna Renault’ ja Nissani inseneriüksused ühe tiimina tööle. Renault’ ja Nissani inseneride poolt välja arendatavate tehnoloogiate (nii riistvaraliste kui ka tarkvaraliste) kasutamise õigus on Renault’, Nissani, Infiniti ja teiste liidu autobrändidel sõidukimudelite tootmistiimidel.
Maailma suuruselt neljanda autotootjaid ühendava liidu, Renault’-Nissani teadus- ja arendustegevuse eelarve on 5 miljardit USA dollarit. Liidul on teaduskeskused Jaapanis Atsugis, Prantsusmaal Guyancourtis ning USAs Michigani osariigis Farmington Hillsis ja California osariigis Sunnyvale’is. Lisaks on Renault’-Nissanil suured tehnokeskused Indias, Brasiilias, Rumeenias, Türgis ja Hiinas.
Eile, 7. jaanuaril teatas Renault’-Nissani liit,et tehnoloogiajuhi ametikohale asub Ogi Redzic, kes on varem töötanud tehnikagigantide Nokia, NAVTEQi ja Motorola juures ning wireless-valdkonnas tegevas start-upis cyberPIXIE.
Vaata videouudist: http://www.media.blog.alliance-renault-nissan.com/?p=5740
Renault’-Nissani liit
Renault-Nissani liit on strateegiline partnerlus Pariisis asuva Renault' ja Jaapanis Yokohamas asuva Nissani vahel. Iga kümnes maailmas müüdav auto on Renault'-Nissani toodetud. Partnerid sõlmisid liidu 1999. aastal ning 2014. aastal müüsid nad peaaegu 200 riigis kokku 8,5 miljonit autot. Liit teeb strateegilist koostööd autotootjatega Daimler, Mitsubishi, Dongfeng ja Ashok Leyland, lisaks ollakse suurosanik ühisettevõttes, millele kuulub Ladade tootja Venemaa AVTOVAZ.
www.media.blog.alliance-renault-nissan.com
www.media.renault.com
www.nissan-newsroom.com
Lisateave
Aline Henry
Renault-Nissan Alliance Communications
aline.henry@renault-nissan.com
+33 (0)6 03 09 54 97
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.