Pressiteade
Ägeda tormi ajal tuleks auto peatada tee servas mones lagedamas kohas, puudest voimalikult kaugel. Koige kindlam on püsida autos, kuna see on äikesetormi ajal üks koige ohutumatest kohtadest. Auto on nagu Faraday puur*, mis kaitseb teid elektrostaatilise välja eest – auto kere juhib laengu eemale, pohjustamata autole ega selles olevatele inimestele mingeid vigastusi.
Kui seisma ei ole voimalik jääda, tuleb soitmise ajal olema eriti ettevaatlik. Renault’ autokooli opetajate sonul on vaja eelkoige vähendada kiirust – see on esimene pohimote, mida järgida piiratud nähtavuse korral. „Samuti on oluline hoida eessoitva autoga piisavat pikivahet: vihma ajal soites tuleb hoida eesolevast autost nelja sekundi kaugusel, samas kui normaalsete ilmastikuolude korral piisab kahest sekundist.”
Tormi ajal on koige parem kasutada kiirteed ja maanteed. Väiksemad teed voivad olla äärmiselt ohtlikud, kuna vanad puud voi nende suured oksad voivad olla teeserva lähedal ja voivad tugeva tuule käes murduda ning tee sulgeda.
Soita ei tohiks teel, mis on kogu laiuses vee all. Renault’ autokooli esindaja soovitusel tuleks sellisel juhul kasutada ümbersoidu voimalust ja jätkata reisi mööda teist teed. „Isegi näiliselt ohutu veevool voib auto muuta juhitamatuks ja tuua kaasa tosiseid tagajärgi.”
Samuti kujutavad endast ohtu teedel olevad suuremad lomib. Renault’ autokooli opetajad rohutavad, et lombid on tavaliselt sügavamad, kui näivad – seetottu tuleb lombist väga aeglaselt läbi soitma, et mitte tekitada veelainetust. „Kui vee tase lombis ulatub poole rattani, tuleb ümber pöörama. Šassii otsene kokkupuude veega voib olla üks pohjus, miks soiduki elektrisüsteem saab märkimisväärseid kahjustusi. Peale selle voivad lombid sageli varjata suuri auke.”
Olgugi, et ägedad tormid on tihti ootamatud, tuleks enne ettekavatsetud reisi hoolikalt jälgida ka ilmaennustust. Vihmase ilma korral on vahel parem reis edasi lükata ning kui siiski on vaja kindlasti soita, tuleb voimalike ohtudega arvestada.
Renault’ autokool on esimene ühele autotootjale kuuluv soiduopetust jagav kool maailmas. Kool asub Varssavis ning pakub kursusi nii eraklientidele kui ka soidukiparkide omanikele ja kullerveoautode juhtidele. Voimalik on votta ohutu soidu kursusi, s.t linnasoidukoolitust, loenguid soidukipargile pohjaliku ülevaatuse tegemisest, säästliku soidu kursusi, loenguid liikluspsühholoogiast ja ohutusest ning esmaabist. Koolil on 50 000 m2 harjutuspinda, sealhulgas 120 meetrit pikk liberada ja libesoidu ringrada (läbimooduga 60 m) ning maastikurada.
* Faraday puur on juhtivast materjalist kinnine kast voi vore. Selgub nimelt, et mistahes niisuguse metallist, kinnise puuri sees puudub elektriväli – kui sellele antakse laeng, siis kogunevad need puuri välispinnale ja kompenseerivad puuri sees üksteist, kui aga väljastpoolt tuleval elektriväljal on plaan puuri tungida, siis puuri vabad laengud paigutuvad puuri pinnal ümber selliselt, et puuri sisemus jääks endiselt elektriväljast vabaks.