Pressiteade
Ühine soidukimüük on kasvanud 4,9 miljonilt soidukilt 1999. aastal 6,9 miljoni soidukini 2008.aastal (sh Avtovaz), muutes Renault’-Nissani liidu suuruselt maailma kolmandaks autokontserniks.
Käesolevaks aastaks seatud eesmärgi kohaselt plaanib liit tihedama koostöö ja sünergia abil saavutada 1,5 miljardi euro suuruse kokkuhoiu, mis jaguneb vordselt liidu kahe partneri vahel alljärgnevalt.
Tootmise ja logistika eeldatav panus sünergiasse on 363 miljonit eurot. Liidu partneritel on lokaalsetest tööstusvoimalustest kasu saamiseks ühised tootmisrajatised, et toota kohalikus vääringus ja optimeerida olemasolevat tehasevoimsust. Näiteks toodab Renault’ tehas Brasiilias 2009. aastal täiendavalt kahte Nissani soidukimudelit, samas kui Nissani tehases Louna-Aafrikas toodetakse lisaks kahte Renault’ soidukit. 2009. aasta lopuks on n-ö risttootmises 11 soidukit. Logistika poolelt saavutatakse täiendav kokkuhoid nii hanke- kui ka tarnelogistika abil, milleks jagatakse eelkoige Euroopas uusi koostöö- , teadmiste ja arengukeskusi, soidukikomponente ning standardiseeritakse logistikavoogusid.
Mootorid voimaldavad saavutada 289 miljoni euro suuruse kokkuhoiu. Liidu partnerid tohustavad koostööd alates mootorite vastastikkusest vahetamisest kuni mootorisarjade kaasomandini välja, mis aitab hoida kokku arengu-, hanke- ja tootmiskulusid. Üheks näiteks on Renault’ poolt väikeste bensiinil töötavate turbomootorite väljatöötamine Nissani mootoriraami pohjal. Seni on ligikaudu pooled mootorite komponentidest ühiskasutuses.
Soidukite projekteerimine moodustab koostööst tervikuna 279 miljonit eurot, mis saavutatakse ühiste platvormide ja vahetatavate komponentide kasutamise abil. Ühised ja jagatavad platvormid moodustavad hetkel 70% liidu tootmismahust. Renault ja Nissan kavatsevad kasutada ühist platvormi uue alustava projekti jaoks Indias. Vahetatavate komponentide kaasamine Renault’ ja Nissani soidukitel on järjest suuremaks kokkuhoiu allikaks. Näiteks kasutatakse ühte ja sama pohikomponenti B- ja C-platvormile ehitatud 24 kerevariandi kliimaseadmetes.
Hangete vallas saavutatakse koostöö abil 157 miljoni euro suurune kokkuhoid. Alates 2009. aasta aprillist on Renault’ ja Nissani hankeorganisatsioon votnud enda kanda koik liidu hankenouded. Seni on keskendutud varuosadele ja toormele, kuid tegevusala on kavas laiendada ka sisseostetavatele teenustele. Koostöönäitena voib tuua pidurite erinevate sisseostuvoimaluste ja Nissani sisseostude suurendamist Koreas, et tasakaalustada Renault’/Samsungi tarnijatevorku. Molema ettevotte varuosade valiku mitmekesisuse vähendamine toob eeldatavasti kaasa täiendava kokkuhoiu.
Koostöö laiendamine müügi- ja turundussektoris moodustab sünergiast tervikuna 147 miljonit eurot.
Teadustegevus ja tipptehnoloogia toob prognooside kohaselt kaasa 115 miljoni euro suuruse säästu tänu sellele, et molemad autotootjad koordineerivad oma tegevusi, vältimaks nende kattumist ja tohustamaks ressursside jaotumist. Näiteks on nii Renault’ kui ka Nissani elektriautod tulevikus varustatud ühiselt väljatöötatud akudega. Eelmisel aastal turule toodud Renault’ kütuseelemendiga soiduki puhul on kasutatud sarnast Nissani kütusesüsteemi tehnoloogiat. Ettevotted ühendavad oma joud ka sellistes tehnoloogiates, mis on seotud soidukite CO2 heitkogustega, turvavarustuse, ohutuse ja dünaamilisusega.
Väiksemate tarbesoidukite panus sünergiasse on 102 miljonit eurot. Näiteks leppisid kaks ettevotet hiljuti kokku, et lähevad Euroopas üle ühele ühisele platvormile, et ehitada kahte erinevat väikest tarbesoidukit.
Infosüsteemide ja toetustegevuste panus kokkuhoidu on 48 miljoni eurot. Euroopas tohustavad partnerid infosüsteemide ja infotehnoloogia vallas olemasolevate ühiste ettevottesiseste ressursside kasutamist. Samuti koondavad osapooled veelgi oma andmevorgu infrastruktuuri.
Tänasel päeval annab liit Renaut’le ja Nissanile ainulaadse konkurentsieelise sektoris, mida on tabanud ülemaailmne majanduskriis. Kümne aasta jooksul eri kultuure holmava juhtimise käigus saadud oskusteabe ja ühiste kogemuste maksimaalseks rakendamiseks on liit loonud väikese, kuuest Nissani ja viiest Renault’ töötajast koosneva pühendunud töörühma. Alates 1. juunist rakendab töörühm molemast ettevottest saadud pohjalikke teadmisi, et soodustada sünergiat koikidel tasanditel ning nouda suuremat ühtlustamist ja standardiseerimist ka tulevikus.
Renault’-Nissani liit on olnud korgema tulemuslikkuse saavutamise vahendiks ning selle aluseks on olnud usaldus ja kindlustunne, mis on saavutatud kümme aastat kestnud ühistöö käigus. Sünergia kiirendamine ja toetamine pühendunud organisatsiooni abil aitab molemal ettevottel praeguse kriisiga toime tulla ning väljuda sellest tugevamate ja konkurentsivoimelisemate ülemaailmsete ettevotetena.
Pressikontaktid:
Renault Corporate Information Department Gita Roux |
Nissan Motor Co., Ltd. Global Communications CSR & IR Division Corporate Communications Group |
+3301 7684 6469 |
+8103 5565 2141 (Corporate) |
Veebileht: |
Veebileht: http://press.nissan-global.com/EN/ http://www.nissan-global.com/EN/IR/ (IR) |
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.