Pressiteade
Autotootja teatas 2009. aasta esimeses kvartalis 6634 miljoni euro suurusest tulust, mis on vastavalt kriisist tugevalt mojutatud autotööstuse ja jaotusvorgus reservide vähendamise tottu langenud 31,8%.
Euroopas vähenesid autotootja tulud enam kui poole vorra. Renault Grupp teatas esimeses kvartalis 22%-lisest müügi langusest 19% vorra kahanenud turul vorreldes 2008. aastaga. Saksamaal, mis on ainus Euroopa turg, kus aasta esimestel kuudel täheldati 15%-list tousu, kasvas Grupi müük 3,4%. Selle tingisid müügitoetused ja Dacia müügi kahekordistumine. Euroopas suurendasid müüki peamiselt turule toodud uued mudelid ja väikeautod – Dacia teatas enam kui 29%-lisest kasvust ja uut Twingo’t müüdi 40 635 ühikut, suurendades kasvu enam kui 15%.
Väljaspool Euroopat langesid teistes regioonides tulud enam kui ühe neljandiku vorra. Ameerikas koondus turg 9,6%, mille tulemusel langes Grupi müük 17,8%. Euraasia turg tombus kokku 44,8% ulatuses, mis vähendas müüki 40,3%, kuid voimaldas Grupil samal ajal hoivata juurde 0,7 punkti turuosa. 40,6% langusega Venemaa autoturul suurendas Grupp oma turuosa 0,7 punti vorra, samal ajal kui müük vähenes 38,2%. Aasia ja Aafrika regioonis koondus turg 12,7% vorra ja Grupi müük langes 20,2%.
Samuti langes esimeses kvartalis mootorite ja valmissoidukite müük partneritele, sealhulgas ka väike tarbesoidukite müük, mida tabas Euroopa turul 35% langus. Kokkuvottes moodustavad need tulemused ühe neljandiku autotootja tulude langusest.