Pressiteade

Jaga

Renault’ üleilmne müük langes I kvartalis 22,4%, Saksamaal tousis 15%

Käesoleva aasta esimeses kvartalis langes Renault’ grupi üleilmne müük 22,4%, mis on vastavuses globaalsete turutrendidega. Grupi esimese kvartali konsolideeritud tulu oli 7080 miljonit eurot, mis on vorreldes 2008. aasta sama perioodiga langenud 30,8%. Autotootja likviidsust toetasid Prantsusmaa valitsus 3 miljardi euro ja Euroopa Investeerimispank 400 miljoni euro suuruse laenuga.

Autotootja teatas 2009. aasta esimeses kvartalis 6634 miljoni euro suurusest tulust, mis on vastavalt kriisist tugevalt mojutatud autotööstuse ja jaotusvorgus reservide vähendamise tottu langenud 31,8%. 

Euroopas vähenesid autotootja tulud enam kui poole vorra. Renault Grupp teatas esimeses kvartalis 22%-lisest müügi langusest 19% vorra kahanenud turul vorreldes 2008. aastaga. Saksamaal, mis on ainus Euroopa turg, kus aasta esimestel kuudel täheldati 15%-list tousu, kasvas Grupi müük 3,4%. Selle tingisid müügitoetused ja Dacia müügi kahekordistumine. Euroopas suurendasid müüki peamiselt turule toodud uued mudelid ja väikeautod – Dacia teatas enam kui 29%-lisest kasvust ja uut Twingo’t müüdi 40 635 ühikut, suurendades kasvu enam kui 15%.

Väljaspool Euroopat langesid teistes regioonides tulud enam kui ühe neljandiku vorra. Ameerikas koondus turg 9,6%, mille tulemusel langes Grupi müük 17,8%. Euraasia turg tombus kokku 44,8% ulatuses, mis vähendas müüki 40,3%, kuid voimaldas Grupil samal ajal hoivata juurde 0,7 punkti turuosa. 40,6% langusega Venemaa autoturul suurendas Grupp oma turuosa 0,7 punti vorra, samal ajal kui müük vähenes 38,2%. Aasia ja Aafrika regioonis koondus turg 12,7% vorra ja Grupi müük langes 20,2%.

Samuti langes esimeses kvartalis mootorite ja valmissoidukite müük partneritele, sealhulgas ka väike tarbesoidukite müük, mida tabas Euroopa turul 35% langus. Kokkuvottes moodustavad need tulemused ühe neljandiku autotootja tulude langusest.

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.