Pressiteade
Funktsionaalne Kangoo be bop Z.E. pohineb tootmises oleval Kangoo be bopi mudelil ja selle tunneb ära tema elektersinise kerevärvi järgi.
Nagu ideeautol Z.E. Concept, mida esitleti 2008. aasta Pariisi autonäitusel, on Kangoo be bop Z.E.-l LED (valgusdiood) esi- ja tagatuled, vähendamaks soiduki energiakulu. Samal eesmärgil on täiustatud ka auto aerodünaamikat. Kangoo be bop Z.E. mudelil on 18-tollised veljed ja selle kliirens on 20 mm vorra madalam vorreldes tootmises oleva mudeliga Kangoo be bop.
Pikisuunalised tablood Kangoo be bop Z.E. uste väliskülgedel näitavad, kui palju on akus energiat veel järel. Salongis on armatuurlaua vasakul küljel lisamoodik, mis annab juhile teavet aku täituvuse kohta.
100% elektrimootor
Kangoo be bop Z.E. on täilikult heitgaasivaba elektriauto. Masinal on 44 kW (60 hj) elektrimootor, mille pöörete arv ulatub 12 000-ni minutis ja mis on märksa tohusam kui sisepolemismootor.
Uuenduslikud liitiumioonakud
Kangoo be bop Z.E.-s kasutatakse kompaktseid ja uuenduslikke liitiumioonakusid, mida toodavad 2007. aasta aprillis asutatud Nissani ja NECi ühisettevote AESC (Automotive Electric Supply Corporation).
Nende akude omadused on märksa paremad, kui eelmise polvkonna nikkel-metallhüdriidakudel, sealhulgas voimsuse, usaldusväärsuse, ohutuse ja tohususe näitajad. Liitiumioonakudel ei ole niinimetatud mäluefekti, mis tuleneb mittetäielikest laadimistsüklitest ja mis lopuks toob kaasa mahutavuse vähenemise. AESC aku peaks kuue aasta jooksul säilitama 80–100% oma algsest mahutavusest. Aku koosneb 48 moodulist, millest igaühes on neli elementi.
Kangoo be bop Z.E.-s asetseb väikesemootmeline aku armatuurlaua all. Sellest tulenevalt ei kasuta see ei salongi- ega ka pakiruumi, voimaldades nii säilitada samasugust nelja istekoha asetust, nagu voib näha tavalises Kangoo be bopi mudelis.
Poolteist aastat enne Renault’ tootmisse minevate elektriautode turule toomist voimaldab Kangoo be bop Z.E. näidismudeli 15 kWh aku soita ligikaudu 100 km.
Turule toomise ajaks on Renault’ elektriautodes kasutatav akutehnoloogia edasi arenenud ja tegelik kilometraaž ulatub siis juba 160 kilomeetrini.
Liitiumioonakud on ümbertöödeldavad ning Renault’–Nissani liit tegeleb aktiivselt autoakude töötlemisprotsesside ja infrastruktuuride väljaarendamisega.
Erinevad laadimisvoimalused
Kangoo be bop Z.E.-d laetakse auto esiosas parema esitule juures oleva luugi taga asuva Marechal™-tüüpi pistikupesa kaudu. Juhtme teises otsas on tavaline pistik, mis ühendatakse pohivorku.
Pistik voimaldab kasutada aku laadimiseks kahte erinevat viisi:
· tavalist laadimist koduse pohivorgu kaudu (10 A voi 16 A 220 V), mille puhul saab aku täis kuue kuni kaheksa tunniga;
· kiirlaadimist 32 A 400 V kolmefaasilist pistikupesa kaudu, mille puhul laetakse kuni 80% Kangoo be bop Z.E. akust täis ligikaudu 30 minutiga.
Renault teeb koostööd Saksa kontserniga RWE eesmärgiga töötada välja universaalne tüüppistik. Uut tüüppistikut tutvustati juba ka aprillis toimunud Hanoveri tehnikamessil ja seda hakatakse akude laadimiseks kasutama Renault’ tulevastes elektriautodes. Konealust kolmefaasilist pistikut saab kasutada 400 V pinge korral ja sellega saab aku täis laadida ligikaudu 20 minutiga. See mitmepoolne kokkulepe tähistab olulist sammu elektriautode masstootmise suunas.
Kangoo be bop Z.E.-l on kasutusel ka pidurdusenergia taaskasutussüsteem, mis voimaldab akut soidu ajal laadida.
Renault’–Nissani liidu elektriautode strateegia
Renault’–Nissani liidu eesmärk on saada juhtivaks heitgaasivabade soidukite masstootjaks. Hetkel solmib liit aktiivselt uuenduslikke kokkuleppeid valitsuste, linnavoimude ja energiaettevotjatega, et propageerida elektriautode laialdast kasutamist kogu maailmas. Tänaseks on solmitud juba kakskümmend neli koostöökokkulepet.
Renault ja Nissan olid esimesed autotootjad, kes votsid endale ülesandeks saavutada lähiaastate jooksul märkimisväärne CO2 heitmete vähenemine. Jaanuaris 2008 avaldatud Renault’ strateegia kohaselt tuuakse seeriatootmisesse voetud elektriautod turule 2011. aastaks.
Renault’ ja Nissani liit kavatseb koostada laiaulatusliku kvaliteetsete, usaldusväärsete, uuenduslike ja taskukohaste hindadega elektriautode valiku. Nissani esimene täiselektriline auto tuuakse Ameerika Ühendriikides ja Jaapanis turule 2010. aastal ning Nissan on seadnud eesmärgiks turustada alates 2012. aastast oma elektriautosid üle kogu maailma.
Renault alustab täiselektriliste mudelite turustamist 2011. aastal, kui Iisraelis tuuakse välja sedaankerega pereauto ning Euroopas uus Kangoo tarbeauto. 2012. aastal on kavas tuua turule kaks uut ja innovaatilist soidukit.
Kangoo be bop Z.E.
MOOTMED | |
Pikkus (mm) |
3871 |
Kogulaius koos küljepeeglitega / ilma küljepeegliteta (mm) |
1829 / 2133 |
Korgus (koormata) (mm) |
1812 |
Teljevahe (mm) |
2313 |
Esitelg (mm) |
1522 |
Tagatelg (mm) |
1536 |
Kliirens (koormata) (mm) |
170 |
Mass (kg) |
1591 |
TEHNILISED ANDMED | |
Mootor |
Elektrimootor |
Voimsus (kW) |
44 |
Pöörded (minutis) |
12 000 |
Maksimaalne pöördemoment |
190 Nm |
Jouülekanne |
Otsekäigureduktor |
Akud |
Liitiumioon |
Aku energia |
15 kWh |
Rehvid |
Dunlop SP Sport MAX 205/45 R18 |
Rattad |
18-tollised täisveljed |
SOORITUS | |
Tippkiirus (elektrooniliselt piiratud) (km/h) |
130 |
Pressiesikontaktid:
Julie Dumez (+33 1 7684 9762)
Olivier Floc’hic (+33 1 7684 5651)
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.