Pressiteade

Jaga

Renault teenis 2008. aastal 599 miljonit eurot kasumit

Kontserni möödunud aastal müügitulu oli 37,791 miljardit eurot, langedes 7% aastas ja 28,7% viimases kvartalis. Puhaskasumit teeniti 599 miljonit eurot, mida on aasta varasemast 74% vähem.

„2008. aastal tabas maailma majandust tosine finants- ja majanduskriis. Juuli alguses rakendas Renault erakorralist tegevuskava, mis holmas varude vähendamist ning kulude ja investeeringute kärpimist, et kohaneda kiiresti uute turutingimustega. 2009. aastal kiirendab kontsern nende meetmete kasutuselevotmist, et parandada rahavooge,” ütles Renault’ president Carlos Ghosn kontserni majandustulemusi kommenteerides.

2008. aasta tulemused peegeldavad tosist majandussurutist
Esimesel poolaastal vastasid Renault’ tulemused veel aastaeesmärkide täitmise plaanile. Teisel poolaastal ja eriti neljandas kvartalis halvenesid aga tulemused järsult, sest finantskriis tabas raskelt globaalset majandust, nullides pea koik tulud, mis olid teenitud eelneva kolme kvartali jooksul.

Kontserni müügitulu moodustas 2008. aastal 37,791 miljardit eurot, mis on 7% vähem kui aastal 2007. Pärast 2,3% tousu 20,942 miljardi euroni 2008. aasta esimesel poolaastal langes tulu kolmandas kvartalis 2,2% ja neljandas kvartalis 28,7%. Valuutakursside muutused pohjustasid 2,5-punktise languse kogu aasta langusest.

Soidukite valdkonna tulu oli 35,757 miljardit eurot – see on 7,4% langus. Soidukite valdkonna panus kasvas esimese kahe kvartali jooksul, enne kui see hakkas kolmandas kvartalis langema ja kukkus neljandas kvartalis järsult 30%.

Müügirahastamise valdkonna tütarettevote RCI Banque teenis 2,034 miljardit eurot tulu, mis tähendab 1,1% kasvu.

Kontserni tegevuskasum oli esimesel poolaastal 865 miljonit eurot ehk 4,1% tuludest, kuid vähenes teisel poolaastal 653 miljoni euro vorra (–3,9%) 212 miljoni euroni ehk 0,6% tuludest kogu aasta loikes.

Nendes rasketes tingimustes kahanes soidukite valdkonna tegevuskasum 2008. aastal negatiivse 275 miljoni euroni (–0,8% tuludest).

Languse pohjused olid järgmised:

  • väiksemad mahud ja oluline langus tootmises avaldas soidukite valdkonna tegevuskasumile negatiivset moju 504 miljoni euro ulatuses;
  • jouline konkurents koos kaubanduslike abimeetmetega edasimüüjatele, et aidata neil vähendada uute ja kasutatud soidukite varusid, ning soidukite jääkväärtuse vähendamiseks tehtud eraldiste kasv vähendasid tegevuskasumit 816 miljoni euro vorra;
  • toormaterjali hindade tous tekitas kulusid summas 271 miljonit eurot;
  • valuutakursside muutused, mille pohjustas peamiselt Inglise naela väärtuse langus, avaldasid negatiivset moju 174 miljoni euro ulatuses.

Seepärast kiirendati kulude kärpimist äriühingu igal tasandil:

  • ostusäästud moodustasid 353 miljonid eurot, välja arvatud toormaterjalide ja tarnijate toetamise moju (71 miljonit eurot);
  • üldhalduskulusid kärbiti 121 miljoni euro vorra.

Litsentside müük AvtoVAZ-ile andis tulemuseks 165 miljonit eurot.

Müügirahastamise valdkond panustas kontserni tegevuskasumisse 487 miljonit eurot, mis on 15 miljonit eurot rohkem kui eelmisel aastal, hoolimata sellest, et tagastamata laenude osakaal langes 11% vorra.

Kontserni tegevustulu näitajaks oli 117 miljonit eurot kulusid, kusjuures 2007. aastal oli tulu 1,238 miljardit eurot.

Muud tegevustulud ja -kulud moodustasid kokku 329 miljonit eurot puhaskulu, mis koosnes pohiliselt järgmisest:

  • 489 miljonit eurot kuludeks ning ümberstruktureerimisele ja tööjou koosseisu muutmisele tehtud eraldisteks, sealhulgas 150 miljonit eurot tootevaliku ümberstruktureerimise kuludeks;
  • 150 miljonit eurot kapitali puhaskasumit kulutati voorandamisele.

2008. aastal oli puhas finantstulemus positiivne, moodustades 441 miljonit eurot, mis on 365 miljonit eurot rohkem kui 2007. aastal. Selle pohjuseks oli peamiselt tagasiostetavate aktsiate väärtuse langus.

Renault teenis oma sidusettevotjate osalustelt kasumit 437 miljonit eurot (2007. aastal 1,675 miljardit eurot), millest 345 miljonit eurot teenis Nissan ja 92 miljonit eurot saadi muudelt osalustelt, sealhulgas Volvo AB ja AvtoVAZ-i tegevuse tulemusena.

Puhastulu oli 599 miljonit eurot (2007. aastal 2,734 miljardit eurot).

2008. aastal astutud sammud
Juuli alguses rakendas Renault oma tegevuskava, et reageerida majandustingimuste halvenemisele. Kava lasti käiku selleks, et aidata kontsernil kohaneda kriisiga ja kärpida kulusid, seda eelkoige varude juhtimise rangete votete teel.

  • Varud: tootmine vähenes neljandas kvartalis kaks korda kiiremini kui müük. See andis voimaluse vähendada varusid oluliselt 5,3 miljardi euroni, täites plaani, milleks oli saavutada 2008. aasta lopuks 2007. aasta detsembri lopus valitsenud tasemed. Seda pohimotet kohaldati ka soltumatutele edasimüüjatele ning tähelepanu keskpunktis olid jätkuvalt koige kasumlikumad müügivaldkonnad (üksikisikud ja autopargid).
  • Tööjou kohandamise kavaga jätkatakse prognooside kohaselt. Äriühingu Renault s.a.s. koostatud kava Renault Voluntary Plan alusel on 1700 töötajat äriühingust Renault s.a.s. juba ametlikult lahkunud ja veel 5300 töötajat on esitanud lahkumisavalduse. Euroopa tütarettevotjates vähendatakse töökohti 1100 vorra, mis saavutatakse peamiselt inimeste lahkumise tulemusena loomulikel pohjustel.
  • Teadus- ja arenduskulusid vähendati 9,2% vorra vorreldes aastaga 2007, mis on kooskolas Renault’ eesmärgiga liikuda lähemale sektori keskmisele näitajale.
  • 2008. aastal toodi turule üheksa uut toodet, sealhulgas uuenenud Mégane’i seeria, mida Renault peab oma toodetest koige olulisemaks. Tehti täiendavaid tehnoloogilisi arendusi, mis holmas Laguna GT 4Control-veermiku ja Renault’-Nissani liidu välja töötatud V9X mootori edukat käikulaskmist. Dacia mudelite seeriale omistati eco2 märgis selle uute bensiini- ja diiselmootorite ning uute täiendavate bioetanooli ja GPL-i jouseadmete eest. Dacia on näide sellest, et taskukohasus ja keskkonnahoid voivad käia käsikäes.
  • Kvaliteeti parendati järjepidevalt: Laguna III on peaaegu täitmas 2009. aasta eesmärki jouda kolme esimese toote hulka oma turuosas ning Saksa Autoklubi (ADAC) andis väikeste autode kategoorias nendele mudelitele hinnangu „suurepärane”.
  • Kontserni rahvusvaheline laienemine on jätkunud ja ühtlasi on suurendatud turule sisenemise piirkonda, et täita konkreetsete turgude vajadusi, näiteks Sandero Stepway müük Ladina-Ameerikas.

Need joupingutused on aidanud Renault’l säilitada oma turuosa 2008. aastal, mil turud järsult langesid.

2009. aasta väljavaade ja eelisvaldkonnad
Renault eeldab, et turutingimused halvenevad 2009. aastal veelgi. Niisugused tingimused on pohjustanud selle, et kontsern pühendab oma joupingutused vaba rahavoo optimeerimisele. Programmis Renault Commitment 2009 mahtude ja tegevuskasumi kohta seatud eesmärke ei ole samuti voimalik saavutada.

Renault’ kontserni eelisvaldkonnad aastal 2009 on järgmised:

  • kontrollida, et käibekapitali noue oleks täidetud, vähendades eelkoige varusid veel 800 miljoni kuni 1 miljardi euro vorra;
  • keskenduda kapitalikuludele ning teadus- ja arendusprogrammidele strateegiliste projektide käigus, sealhulgas elektrilistele soidukitele ja keskkonnaohututele mootoritele. Rahvusvahelisel tasandil juba tehtud investeeringud kasutatakse ära täies ulatuses. Investeeringud soidukitega seotud projektidesse on peatatud Chennais (Indias) ja edasi lükatud Tangiersis (Marokos). 2009. aasta investeeringute kogusumma on vähemalt 20% väiksem kui 2008. aastal;
  • kiirendada püsikulude kärpimise pohimotte rakendamist eelkoige palgakulude kontrollimise ja üldhalduskulude vähendamise teel;
  • tugevdada koostööd Nissaniga, et haarata kinni uutest voimalustest, tehes seda eelkoige mootorite valdkonna ühendamise ja koostöö kaudu elektriliste soidukite alal.

11. veebruaril 2009. aastal toimunud juhatuse koosolekul otsustati 6. mai korralisele üldkoosolekule soovitada, et 2008. aasta kasumist dividende välja ei makstaks.

2009. aastal soovib Renault välja lasta kaheksa toodet (sealhulgas uus Renault Scénic) ja uue Mégane Renault Sporti ning jätkata Clio 2. etapiga ja Traficu 3. etapiga. Need tooted tagavad Renault’le uusima tootesarja Euroopa turul. Tootesarja töötulemus vastab turu uutele keskkonna- ja kvaliteedistandarditele, samuti kajastab see viimastel aastatel tehtud arendusi.

Renault astub kiireid samme nende meetmete kohandamiseks, kui majanduskeskkonna tingimused peaksid veelgi halvenema.

Konealuste meetmete eesmärgiks on suunata kogu äriühingu tegevus 2009. aastal ühele eelisvaldkonnale: positiivse vaba rahavoo saavutamisele.

Strateegiline eesmärk
Praegune kriis on sügav. See muudab autotööstust suurel määral. Selles valguses on Renault’-Nissani liit Renault’ ja Nissani peamiseks eeliseks sektoris, mis liigub uue ühinemislaine poole.

Renault seisab vastakuti kahekordse katsumusega.

Lühiajaliselt on firmal vaja kriis üle elada. Selleks tugineb Renault on tegevuskavale, jätkates koostööd poliitika kujundajatega üle maailma, et leida vajalike muutuste tegemiseks ressursse.

Keskmise pikkusega ajavahemiku seisukohalt voi pikaajalises plaanis peab Renault ennast valmis seadma kriisijärgseks perioodiks. Renault teeb ümberkujundusi, et kohaneda autotööstuse uue ajastuga. Juba on algatatud strateegilisi projekte, et tegeleda üksikisikute uute vajadustega, näiteks turule sisenemise piirkond ja elektrilised soidukid.

„Autotööstus ei ole kaotanud ühtegi oma voimalust. See väljub kriisist toodetega, mis on keskkonnaohutumad ja sobivad paremini uute majandustingimustega. Autosid ei saa ikka veel millegagi asendada,” ütles Renault’ president ja tegevdirektor Carlos Ghosn.

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.