Pressiteade
•Dacia alustab nullist, et ehitada homne populaarne elektriauto.
•Dacia Hipster Concept murrab autotööstuse konventsioonid ja kehastab Dacia visiooni muuta elektriline liikuvus kättesaadavaks võimalikult paljudele inimestele.
•Dacia Hipster Concept pakub nelja päris istekohta ja pakiruumi vaid kolme meetri pikkuses sõidukis.
Dacia Hipster Concept pakub 100% elektrilist ja virtuaalset liikuvust, mis on kohandatud igapäevastele vajadustele ja mille eesmärk on vähendada CO2 jälge poole võrra võrreldes praeguste elektriautodega.
Alates 21. sajandi algusest on autoturg arenenud – eriti regulatsioonide ja elektrifitseerimise mõjul – üha suuremate, raskemate, keerukamate... ja seega ka kallimate autode suunas.
Selles keskkonnas, mis surub peale „üha enamat“, on Dacia kaks aastakümmet sihikindlalt ja edukalt oma eesmärgi poole liikunud: võimaldada võimalikult paljudele inimestele juurdepääs hädavajalikule liikuvusele.
Aga mis on homme tõeliselt oluline? Kuidas saaksime muuta elektrilise liikuvuse turu kättesaadavaks võimalikult paljudele inimestele? Mis siis, kui me alustaksime tühjalt lehelt? See on väljakutse, mille Dacia on endale võtnud: rahvaauto uuesti leiutamine.
Romain Gauvin, Dacia Advancedi disaini ja välisdisaini juht: „See on kõige Dacialikum projekt, mille kallal ma olen kunagi töötanud. Sellel on sama ühiskondlik mõju kui Loganil 20 aastat tagasi. Ja see hõlmab millegi leiutamist, mida tänapäeval ei eksisteeri.“
DACIA HIPSTER CONCEPT: HOMNE POPULAARNE AUTO
Dacia Hipster Concepti loomisel alustasid Dacia meeskonnad kasutajate tegelikest vajadustest ja sellest, kuidas nad oma autosid päriselus kasutavad. Lühidalt, nad keskendusid kõige olulisemale.
Dacia Hipster Concept on igapäevaelu kaaslane: väle, praktiline ja ökonoomne.
Stéphanie Chiron, Dacia Advancedi tootejuht:
„Dacia Hipster Conceptil on kõik, mida igapäevaselt sõidukilt soovida võiks – see on vaid 3 meetrit pikk, 1,53 meetrit kõrge ja 1,55 meetrit lai: neli korralikku istet ja pakiruum, mille mahutavust saab reguleerida 70–500 liitrini.“
Rekordilised omadused: Dacia Hipster Concept pakub tõelist mahutavust ülikompaktses formaadis – ainulaadne pakkumine, mida turul hetkel ei leidu.
Dacia Hipster Concept viib Dacia kaalukeskse lähenemise veelgi kaugemale. See on 20% kergem kui Spring. See saavutus on Dacia üldise keskkonnasõbraliku lähenemisviisi tulemus: väiksem kaal tähendab vähem toorainet ja vähem tootmiseks kuluvat energiat. See tähendab ka väiksemat massi liigutamiseks, seega kulub vähem energiat. Dacia Hipster Concepti eesmärk on vähendada sõiduki kogu elutsükli CO2 jälge poole võrra võrreldes parimate praegu saadaolevate elektriautodega.
Dacia Hipster Concept tunneb end sama hästi nii linnas kui ka maanteedel ja äärelinna marsruutidel. See on loodud igapäevaeluks, pakkudes piisavat sõiduulatust igapäevasteks sõitudeks kahe laadimiskorraga nädalas. Ka siin vastab Dacia Hipster Concept klientide tegelikele vajadustele. Näiteks Prantsusmaal läbib 94% autojuhtidest päevas vähem kui 40 km.
Springiga on Dacia esimene tootja, kes on muutnud elektrilise liikuvuse taskukohaseks. Dacia Hipster Conceptiga soovib Dacia minna veelgi kaugemale, sihtides laia publikut, kes praegu ei leia midagi oma eelarvele vastavat. Uute sõidukite keskmine hind Euroopas tõusis aastatel 2010–2024 77%, edestades kaugelt leibkondade ostujõudu.
LIHTNE JA ILMSELGE VÄLINE DISAIN
Autotööstuse ajaloos on kõik kõige edukamad populaarsed autod eristunud uuendusliku disaini poolest.
Romain Gauvin, Dacia Advancedi disaini ja välisdisaini juht: „Meie ambitsioon tõelise rahvaauto taasleiutamisel oli anda sellele eristuv ja meeldejääv disain. Auto, mille saab visandada kolme pliiatsitõmbega.“
Dacia Hipster Concept paistab silma väga lihtsa ja robustse disaini poolest: neljal nurgal kindlalt neljal rattal seisev plokk. Ülend puudub nii ess kui taga.
See lihtsus peegeldub esiosa disainis, mis on täielikult horisontaalne ja hõlmab elegantseid esitulesid, mis annavad Dacia Hipster Conceptile tõsise, kuid sõbraliku ilme.
Tagumises osas on prioriteediks funktsionaalsus: tagaluuk katab kogu Dacia Hipster Concepti laiuse ja avaneb kahes osas, pakkudes ülipraktilist juurdepääsu pakiruumile.
Jäädes truuks kulupõhisele lähenemisele disainile on Dacia Hipster Conceptil uuenduslik tagatulede disain. Tagaluugi akna taha paigutatuna ei vaja need omaette klaaspaneeli.
Selle lähenemisviisi kohaselt on Dacia Hipster Concept disainitud ühe kerevärviga ja ainult kolme värvitud osaga: auto esiosa ja külguste sissepääsuelemendid.
Dacia Hipster Concepti disaini tugevust rõhutavad veelgi rohked külgkaitsed ning eesmine ja tagumine suusaraam, mis on valmistatud Starkle®-ist – osaliselt ringlussevõetud materjalist, mille on loonud Dacia insenerid –, ja mis on Dacia vastupidava ja välitingimustes kasutatava lähenemisviisi kohaselt massvärvitud.
Dacia Hipster Concept ei ole nagu teised autod. See läheb otse asja juurde ja see on ilmne kohe esimesel pilgul: ukse välimine käepide on asendatud rihmaga, mis on kergem, odavam... ja sama praktiline.
SEEST SUUREM KUI VÄLJAST
Dacia Hipster Concepti salong on optimeeritud pakkuma erakordset ruumikust, arvestades auto kompaktseid välismõõtmeid.
Interjöör järgib täpselt kere kuubikujulisi vorme, eriti väga vertikaalsete akende ja esiklaasiga, et olemasolevat ruumi maksimaalselt ära kasutada. Katuse klaasitud esiosa annab valgust, aidates kaasa avaruse tunde loomisele. Kulude ja kaalu vähendamiseks on külgaknad libisevad.
Dacia Hipster Conceptis mahub mugavalt istuma neli täiskasvanut. Juhi ja kõrvalistuja isteasend on identne Dacia Sandero omaga, tagades mugavuse ja turvalise vaate teele. Juurdepääsu tagaistmetele hõlbustab lai ukseava ja ettepoole kallutatav kõrvalistuja iste.
Dacia pööras erilist tähelepanu istmete disainile, et ühendada mugavus ja kasutajasõbralikkus kaalu ja kulude vähendamisega. Nende disaini on lihtsustatud nähtava raami ja eriti sooja tehnilise võrkkanga abil. Esiistmed on ühendatud pingiks – see lihtne ja hubane detail on järjekordne viide mineviku ikoonilistele populaarsetele autodele. Lõpuks aitavad perforeeritud peatoed taas kaalu optimeerida.
Päris eluks loodud Dacia Hipster Concept sobib igasugusteks igapäevasteks olukordadeks. Tänu allaklapitavale tagaistmele saab pakiruumi mahtuda 70 liitrist nelja reisijaga kuni 500 liitrini kahe reisijaga.
Mugavuse ja ohutuse suurendamiseks on armatuurlaual kaks turvapatja juhile ja kaasreisijale.
Selleks, et vastata võimalikult täpselt igaühe erinevatele vajadustele, on Dacia Hipster Concepti interjöör kohandatud YouClip®-i kasutamiseks. Standardvarustuses on vaid kõige hädavajalikum ning salongi saab kohandada Dacia väljatöötatud YouClip® lisatarvikute valiku abil. 11 YouClipi kinnituspunkti on jaotatud armatuurlauale, uksepaneelidele ja pakiruumi sisemusele. Need mahutavad mitmesuguseid tarvikuid, näiteks topsihoidjaid, käetugesid, laevalgusteid jne.
Ühenduvus ja digitaaltehnoloogia on nüüd olulised omadused, mis aitavad igapäevast sõidukikasutust lihtsustada ja sujuvamaks muuta, eriti nutitelefoni dokkimisjaamaga, mis jääb truuks Dacia BYOD (Bring Your Own Device ehk kaasa oma seade) filosoofiale. See võimaldab sujuvat ühenduvust nutitelefonide ja sõidukite vahel.
Nutitelefonist saab isegi digitaalne võti auto avamiseks ja käivitamiseks. Kui juht on istet võtnud, toimib dokkimisjaama asetatud nutitelefon multimeediaekraanina, kus kuvatakse tema lemmik navigatsioonirakendus. See toimib ka sõiduki helisüsteemina, mis on ühendatud YouClipiga ühilduva kaasaskantava Bluetooth-kõlariga.
Alates tänasest on Dacia Hipster Concept teiste mudelite seas saadaval Dacia AR rakenduses, mille saab alla laadida QR-koodi abil.
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.