Pressiteade
AlatesClio IV ja ZOE turuletoomisest 2012. aastal on Renault sõidukite armatuurlauakeskel olnud multimeedia puuteekraan. Algselt väike ekraan pakkuspõhifunktsioone, nagu navigeerimine ja heliseaded. Digitehnoloogia tormilisearenguga otsivad autojuhid intuitiivsemat ja kasutajasõbralikumat kogemust.Tänapäeval pakub seda ühtne tagurpidi L-kujuline OpenR ekraan, mis on näiteksScenic E-Tech Electricul ja Australil. See seab praeguse mõõdupuu disaini,ergonoomika ja uuenduslikkuse osas.
Salongis kasutatavate puuteekraanide areng on pidevas liikumises.Lisateabe saamiseks kasutasime Renault' sisekujundaja Stéphane Maiore jatäiustatud kogemuse disaini juhi Marc Pineli teadmisi.
Enamikumoodsate sõidukite armatuurlauale integreeritud GPS- ja multimeediaekraanidhakkasid 2000. aastate alguses asendama autoraadioid. Siis juhiti neid„käsitsi", kasutades pöördratast või juhtkangi. Seejärel muutusid needekraanid parema ergonoomika huvides ja tehnoloogia arenedes puutetundlikuks.
„Renault alustas puutetundlike ekraanide arendamist 2007. aasta paiku,Clio IV disainifaasis. Alguses oli raske veenda juhtkonda, et ekraanid võivadolla kombatavad! Sellestalates on pöördnuppudega juhtimine olnud juba pikka aegaüleliigne.“ - Stéphane Maiore, Renault'sisekujunduse peadisainer.
2013. aastal toodi turule Clio IV ja ZOE, kaksesimest Renault' mudelit, millel on keskne puuteekraan. Sel ajal võimaldasidnende 7-tollised ekraanid juhtidel hallata R-Linki multimeediasüsteemi ningpääseda ligi auto seadetele, raadiole ja navigatsioonile tsentraalselt, vaidsõrmeotstega.
Enne täielikku üleminekut puuteekraanidele täiustati samal aastaljuhtkangi, mida varem kasutati puutevabade keskekraanide juhtimiseks,mitmesuunalise teljega, et hõlbustada navigeerimist R-Link multimeedialiideses.Seda uut funktsiooni pakutiScenicXMOD ja Megane’i mudelivalikul,samal ajal kui Espace IV-l töötati välja käetugi, mis hõlbustas juhtkangi jaseega ka ekraani kasutamist.
Aastatejooksul on Renault jätkanud puuteekraanide kasutamise arendamist oma mudeliteinterjööris, muutes need suuremaks, tundlikumaks ja keerukamaks.
„Juhtkangidelt puuteekraanile üleminek muutus kiirestivajalikuks, et kasutajad saaksid naasta oma telefoni või tahvelarvutiga jubaomaks võetud harjumuste juurde.“
Puuteekraanid nutitelefoni jälgedes
Sarnaselt nutitelefonidele on kasõidukite puuteekraanid aastate jooksul muutunud üha tundlikumaks, veelgi enam,„klaasi taga" on protsessorid ja mäluga töötavad multimeediasüsteemidmuutunud üha võimsamaks. Samuti on edenenud ekraane käitavökosüsteem, mis sisaldab täiustatud funktsioone, nagunutitelefoniühenduvus, hääljuhtimine ja ühilduvus virtuaalsete assistentidega. Ka sisseehitatudrakendused on mitmekordistunud, et pakkuda rikkalikumat ja ühaisikupärastatumat kogemust.
2014. aastatähistab suurt muudatust, mis on vastuolus tolleaegsete autotööstusestandarditega: Renault Espace'i viies põlvkond on varustatud vertikaalse, mittehorisontaalse, 8,7-tollise puuteekraaniga, eesmärgiga pakkuda kasutajatelesamasugust kogemust nagu nutitelefoni kasutamisel. Tänu ühenduvusele võimaldab see ekraanjuurdepääsu ilmateatele, reaalajas liiklusteabele ja kohalikule otsingule.
Stéphane Maiore viib meid tagasiesimeste katsete juurde: „2010. aastal kleepisimearmatuurlauale iPadi, et näha, mida vertikaalne formaat teha suudab. Olimeesimesed, kes tõid välja sellise orientatsiooni ja formaadiga ekraanid."
Marc Pinel lisab: „Idee oli näidatainteraktsiooni kiirust ja vertikaalse ekraani eeliseid kaardivaatamiseks."
OpenR topeltekraan: pädevuseharipunkt
Muidugimõtlesid disainerid samal ajal juba järgmise sammu peale, olles teadlikud, etselline läbimurre ei jää kestma. Kaks tolleaegset vältimatut suundumust olidteise, juhi poole suunatud ekraani saabumine armatuurlauale ning nõudlus paremaja turvalisema ergonoomika järele.
Selletulemusel töötati välja uus ekraani formaat, mis ühendab nii armatuurlauaekraani kui ka multimeediaekraani: „kõik ühes topeltekraan" ümberpööratudL-i („L-kujuline") kujul, mida katsetati ideeautodel nagu TreZor (2016),SYMBIOZ (2017) ja MORPHOZ (2019).
2022.aastal integreeritakse see esmakordselt tootmismudelisse, käesoleval juhulMeganeE-Tech Electric. Selle nimi on: OpenR.Selle mõju: rabav!
OpenRpuuteekraan koosneb 12-tollisest vertikaalsest ja 12,3-tollisesthorisontaalsest paneelist, mis kokku katavad 774 cm2 pindala.
Funktsionaalsus,esteetika ja elegants olid kolm võtmesõna OpenR ekraani kujundamisel: „OpenR ekraaniga tahtsime koondada ühesüsteemi ühte objekti. Spetsiaalsesõiduekraani ja spetsiaalse multimeediaekraaniga." selgitabMarc Pinel.
Temainspiratsioonist sündis tõeline sümbioos digitaalse süsteemi ja ekraanikonfiguratsiooni vahel, kus „kõik on omal kohal".
Lisakspraktilisusele ületab selle disain lihtsa „kasuliku objekti“ mõõtme, saadestõeliseks emotsionaalseks väljenduseks. Iga kord, kui uks avatakse, tervitabpilku just see ekraan: pidev meeldetuletus tehnoloogia ja esteetika vahelisestühendusest, mis määrab Renaulutioni ajastu.
OpenR Link,mille operatsioonisüsteem on selle filosoofia vili. Menüüde ja ekraanilnavigeerimise lihtsustamisega vähendab see toimingute arvu, pakkudes kohestjuurdepääsu olulistele funktsioonidele. Suur edusamm autode ergonoomias, misvabastab kasutaja tarbetutest piirangutest.
Kliendikogemus,innovatsiooni edasiviiv jõud
Tõelinerevolutsioon OpenR ekraani uue kujuga seisneb kasutajate harjumuste javajaduste mõistmises ja nendega arvestamises.
Selle pideva täiustamise ja uuenduste otsimisel võetiselle projekti jaoks kasutusele praktiline lähenemisviis: kliendipaneelidmobiliseeriti prototüüpide kiireks ja korrapäraseks testimiseks.
„MeganeE-Tech Electricu ja OpenR ekraani arendusfaasis valmistati töökojas kokpitistaatiline makett, mida testiti tegelike kasutajatega,"selgitab Marc Pinel.
Sellinelähenemine võimaldas koguda väärtuslikku teavet, mistõttu on võimalik arendusivastavalt kohandada, osana pidevast täiustamise protsessist.
Marc Pinel paljastab, et seistes silmitsi dilemmagaautosisese süsteemi ja oma lemmik mobiilirakenduste vahel, eelistasid paljudpaneeli testkliendid endiselt armatuurlaua külge kinnitatud nutitelefonimugavust. OpenR-i jaoks oli lahendus ilmne: integreerige need tuttavadrakendused auto ökosüsteemi, pakkudes meie nutitelefonidele lähedasematjuhtimiskogemust ja eelkõige enesekindlust.
Nende vajaduste mõistmiseks peamesukelduma digitaalsesse maailma, kus trendid arenevad peadpööritava kiirusega,mis on teravas kontrastis autode uuendustsükliga.
„Clio IV ja V vahel oli kuusiPhone'i põlvkonda!" meenutab Stéphane Maiore, et aidatameil seda lõhet mõista.
Milline on sõidukis kasutatavatepuuteekraanide tulevik?
Tänapäevauuenduste sümboliks peetud L-kujuline OpenR topeltekraan ei sobi tingimatakõigile vajadustele ja kõikidele sõidukitele. Kõige uuemal Renault5 E-Tech Electricul, on 10,1-tolline pardaekraan ja10-tolline multimeediaekraan paigutatud horisontaalselt.
Miks? Etolla kooskõlas täielikult horisontaalse armatuurlauaga sisekujundusega jaloomulikult ergonoomilistel põhjustel.
Ütlus „kõik asjad tulevadkolmekesi” omandab oma täieliku tähenduse, kui avastate Renault Grand Koleose –mudeli, mis hiljuti Korea turul avalikustati – uue kolme ekraanigapanoraamekraani. See puuteekraan jääb horisontaalseks, kuid ulatub kunikõrvalistujani, et integreerida nad täielikult pardal olevatessemultimeediakogemustesse.
„Ekraan võib olla tähelepanukõrvale juhtiv tegur, mistõttu on selle asukoht väga oluline. Seetõttu seataksejärgmise põlvkonna ekraanide puhul esikohale ohutus, et minimeeridaebamugavustunnet perifeerses nägemises.“ Marc Pinel
Tuleviku jaoks onpuuteekraani asukoht võtmeprobleemiks. See nõuab vormi pidevat kohandamist,digitaalset arengut ja kasutajakogemust optimaalsel ja turvalisel viisil.
Meiekokpittide tulevik seisneb pidevas uuenduste, kohanemiste ja ohutuse otsingus, misteenib üha ergonoomilisemat, sujuvamat ja intuitiivsemat juhtimiskogemust. Meiepraeguste kontseptsioonide kriitiline analüüs sunnib meid vaatama tulevikkuselgelt: võib-olla on ühel päeval vajalik ekraanide varjamine, et piirataligipääsetavust ja tagada diskreetsus.
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.