Pressiteade

Jaga

JEAN-MICHEL JARRE’ HELIKUJUNDUSE LUGU: DOKUMENTAALFILM

Kunstnik, laulukirjutaja ja autor, elektroonika pioneer ja tehnoloogiahuviline Jean-Michel Jarre on pühendunud koostööle Renault’ga, et arendada brändi uutele sõidukitele parim võimalik autosisene helikogemus. Üks tema esimesi projekte oli koos Ircami ja grupi helikujundusmeeskondadega kahte tüüpi heli väljatöötamine Renault' elektri- ja hübriidmudelitele: VSP (Vehicle Sound for Pedestrians), jalakäijatele mõeldud väline hoiatusheli väikese kiirusega liiklemisel, ja tervitushelide järjestus sõidukisse sisenemisel. Video: https://www.youtube.com/watch?v=1XZzTolLv1I

Dokumentaalfilm„Helikujunduse lugu" läheb tehtud töö telgitagustesse ning näitabJean-Michel Jarre' panust nii kunstniku kui ka insenerina. See heidab valgusthämmastavale inimlikule seiklusele ja selgitab paljusid helikujundusega seotudprobleeme, alates esimestest mõtetest kuni nende helide avalikustamisenimudelil Scenic E-Tech Electric 2023. aasta IAA Müncheni autonäitusel.

Mootori heli, näidikud, ekraani piiksud võiisegi heli taasesitus salongis... Juba mitu aastakümmet on Renaultintegreerinud oma sõidukite arendamisse hea helikujunduse nõudeid. See onloogiline brändi puhul, mis usub, et tehnoloogilised uuendused peaksid andma„inimlikku lisaväärtust". Lähenemisviis, mis teenib kliente ja ühiskonda.

„Enamkui 30 aastat on Renault pühendunud „voitures à vivre“ loomisele. See on jubameie DNAs, et hoolitseme oma klientide eest ja pakume neile parimat võimalikkuhelikeskkonda."

Fabrice Cambolive, Renault brändi tegevjuht

Ümbritsedesend parimaga

Helidisaini teema on esimeste elektrisõidukitetulekuga leidnud uue rakendusala.


Kui mootorimüra ei kostu, kuidas sedaheli leiutada? 2010. aastal pakkus Renault koos DeZiri kontseptsiooniga väljaVSP-heli (Vehicle Sound for Pedestrians, jalakäijatele mõeldud välinehoiatusheli väikese kiirusega liiklemisel), mis pidi peagi ZOEga tänavatelejõudma.

Sellise heli loomine, nagu ka kõik muud,näiteks tervitusjärjestus autole lähenemisel, ühendab Renault’-taolise brändijaoks suuri väljakutseid: helikujunduse seadmine ohutuse ja usaldusväärseökoloogia teenistusse, et elu linnas oleks harmoonilisem, pakkudes samas kasooja ja inimlikku kogemust nii autodes kui ka brändi kuvandis. Tehnoloogia,mis muudab sõidukijuhi ja sõiduki vahelise suhte inimlikumaks.

Selle saavutamiseks on Renault'helikujundusmeeskonnad pikka aega koostööd teinud selliste partneritega naguIrcam (Institut de recherche et koordination acoustique musique, Pariis) jahelilooja Andrea Cera. Nimekiri, kuhu on hiljuti lisatud Jean-Michel Jarre.

Kaasahaaravhelikogemus

Jarre’ eesmärk on aidata Renault’l arendada parimatvõimalikku helikogemust oma uutel sõidukitel, nii elektri- kui kahübriidsõidukitel. Kaasahaarav, erinevate aistingutega ja ülikvaliteetnekogemus, mis annab teile tunde, nagu oleksite oma elutoas. Näiteks arendadesmultimeediasüsteemi kaudu pakutavat muusikalist õhkkonda, sealhulgas seda tüüpiallikale pühendatud originaalset taskuhäälingusaadete režiimi. Idee oli ka luuauue VSP-heli ja uute tervitushelide järjestuste kaudu meeldiv helisignatuur,mis väljendab pigem liikuvust kui kiirust ja võimsust.

Jean-Michel Jarre' heliloomemaailma jaRenault' elektrisõidukite maailma kohtumine andis brändile võimaluse eristudaja kinnitada oma kuvandit uues valdkonnas, mida on seni vähe uuritud jakasutatud.

Allalaetavad failid

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.