Pressiteade
Iga kire jaoks onelukutse ja iga elukutse jaoks eriotstarbeline kaubik. Muusikalooming poleerand, nagu tõestab programmi Give Me 5 raames loodud heliauto. 2023. aastakevadel andis mobiilse hüppelaua algatus viiele andekale finalistile võimalusesalvestada professionaalsetes tingimustes – mobiilses salvestusstuudios.Masteri-põhise sõiduki väljatöötamisel selleks otstarbeks tegi Renault koostöödkahe partneriga, kellest üks oli spetsialiseerunud arhitektuursele akustikaleja teine keretöödele – Red House ja Pro Car. Väga keerulise ja ainulaadseümberkujundamise algatusest sai Masteri „heliauto“, mida peetakse Renault'uuenduslikkuse ja oskusteabe uueks sümboliks tarbesõidukite kohandamisevaldkonnas.
KUI VÄLJAKUTSED ANNAVAD TOONI MUUSIKALISELE SEIKLUSELE
Renault' tarbesõidukite, disaini- ja turundusmeeskonnadotsustasid ühendada oma oskused, et aidata teistel oma oskusi tutvustada. Ennekui nad said muuta Renault Masteri baasmudeli täisfunktsionaalseks mobiilsekssalvestusstuudioks (st heliautoks), pidi neil olema selge arusaam projektivajadustest ja nõuetest. „Meil oli paljunõudeid seoses sõiduki konstruktsiooniga, kuna see pidi sõitma riigis ringi. See pidi mahutama professionaalsesalvestusstuudio, kaaluma alla 3,5 tonni, et sellega saaks sõita standardseB-kategooria juhiloaga, ehitamiseks tuli kasutada keskkonnasäästlikke materjaleja ennekõike pidi see olema vastavuses brändi DNA-ga,“ ütlebAnnejela Royoux, kuvandi ja sponsorluspartnerluse juht Renault’turundusosakonnas. Need nõuded olid väljakutseks igas mõttes. Tehniliselthõlmasid need optimaalse heliisolatsiooni tagamist, järgides samal ajal sõidukikaalu ja suuruse piiranguid. Eesmärgi saavutamisekskasutas Renault lisaks oma kogemustele tarbesõidukite kohandamisel vastavaltkonkreetsetele vajadustele ka spetsialiseerunud partnerite – salvestusstuudioteakustilise disaini arhitektuuriakustika eksperdi Red House’i ja sõidukitekeretööde eksperdi Pro Cari – erialaseid teadmisi.
KAAL „RASKEHELI" TAGAMISEKS
Esimene väljakutseseisnes õige tasakaalu leidmises heliauto kaalu ja selle akustilise jõudlusevahel, nagu selgitab Pro Cari peaümberehitaja Olivier Guerry: „Hea akustika saab saavutada, kui materjalidliiguvad võimalikult vähe. See lisab aga kaalu. Tegu oli aga tarbesõidukiga,mille juhtimiseks peab piisama B-kategooria loast ja ei või seega kaaluda üle3,5 tonni, mistõttu pidime sõiduki kaalu kontrolli all hoidma.“ Rõhutades,et ümberehitusprotsessi iga etapp hõlmas kaalukontrolli, ütleb Red House'iasutaja ja kunstiline juht Lucas Medus:„Kaalu jälgiti kogu projekti vältel, sealhulgas heliisolatsiooni jahelitöötluse käigus ning viimistluse ja mööbli osas. Planeerisime kõik kuniviimase kruvini, et vältida isegi liigse kolme grammi lisamist.” Sellelesuurele projektile omane kaalupiirang tähendas, et meeskond pidi pidevaltkatsetama, arvutama ja žongleerima materjalide valikuga, millest heliautomoodustati ja millega varustati. „Kõik, mis kaubikusse läks, kaalutikaalupiirangu järgimise tagamiseks ning mõeldi põhjalikult läbi,"ütleb Julien Ravary, Red House'i akustik ja stuudiodisainer, enne kui mainibselle hoolikalt konstrueeritud sõiduki keskkonnasõbralikku olemust: „Valisimematerjalid välja nende jäikuse ja kaalu järgi ning mõtlesime läbi, kuidassaaksime neid oma vajadustega kohandada. Valisime keskkonnasõbralikudisolatsioonimaterjalid, et vältida kivi- või klaasvilla kasutamist. Ülejäänukoosneb peamiselt puidust.” Meeskond oli leidlik õigete materjalide otsimiselja nutika paigutuse loomisel.
SÕIDA, LAULA JA SALVESTA... MAHTU SUURENDAMATA
Lisaks oli projektisuur väljakutse piiratud ruum. Eesmärk oli luua Masteri üheksa-kuupmeetriseskaubaruumis (st 3733 mm pikk, 1765 mm lai ja 2048 mm kõrge) täisfunktsionaalneprofessionaalne salvestusstuudio, tagades samas, et sellel on kaks erinevatruumi (lisaks juhikabiinile), et laulja ei oleks juhtimisruumis. „Minuülesanne seisnes selles, et salvestusstuudio sobiks kaubikusse – suletud japiiratud ruumi, mis ei paku samasugust vabadust kui teised ruumid,” jätkabLucas. Tema kolleeg Julien lisab: „Igaruum on alla viie ruutmeetri, mis on pisike. Me polnud kunagi varem niiväikestel pindadel töötanud. Sõiduki piiranguid arvestades oli vaja paljukohandamist ja tehnilisi teadmisi, et integreerida kõike, mida soovisime.”Rääkides selle piiratud ruumi paigutusest, ütleb ta: „Vokaali isoleerimiseks muudest helidest on kaubik jagatud kaheks osaks– ühel pool on juhtimisruum, kus asuvad helitehnik ja arvuti, teisel pool onhäälevõimendi, mis aitab isoleerida vokaalset esitust.”
AINULAADSED NÕUDED
Kõik needtehnilised väljakutsed nõudsid erialaseid teadmisi mitmes valdkonnas, märgibOlivier: „Meie poolel osales selletervikliku projekti elluviimises 20 inimest. Andsime tööd metallitöölistele, ümberehitajatele, maalritele,kujutavatele kunstnikele, sisekujundajatele, viimistlejatele ja elektrikutele,kes tegid kõik tööd rekordajaga. Selline ümberehitusprojekt võtabtavaliselt kuus kuud kuni aasta. Meie meeskondadel oli vähem kui kuus kuud, etteha, mida nad pidid tegema.”
Ergonoomilisedettepanekud vastasid täielikult Give Me 5 sponsori Youssoupha, räpimaailmasuurkuju, ja tema muusikalise meeskonna antud juhistele, kes soovisid ruumi, misoleks praktiline, lihtne ja kättesaadav kiireks kasutamiseks. Mahutunnet jaruumi optimeerimist rõhutavad ainulaadsed disainielemendid: tumedad kerevärvid,sealhulgas kujutlusvõimet ergutav sügavsinine, ning peen segu rahustavastkahvatust puidust ja soojast tumedast kangast.
HARMOONILINE KOOSTÖÖ
Kõik needtehnilised väljakutsed muudeti suurepärasteks loomingulisteks võimalusteks tänusujuvale ja harmoonilisele koostööle Renault', Pro Cari ja Red House'imeeskondade vahel. Õige partnerite valimine oli projekti edukuse seisukohasteluliselt oluline, sest see nõudis suurt paindlikkust. Kõigis loomingulistesprotsessides üles näidatud leidlikkus oli võtmetähtsusega tagamaks, et sõidukoleks rekordajaga täielikult valmis. Projekt oli ülimalt edukas, seda tunnustasidnii heliautos lindistanud noored kui ka Youssoupha, kelle esimene reaktsioonseda nähes oli: „Ma arvan, et Renault'lon võlujõud!“
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.