Pressiteade

Jaga

Suure jõudlusega veoakud „Made in France” kaubamärgile Alpine

Kaks aastat tagasi omandas Renault Grupp 20%-lise osaluse Prantsusmaa idufirmas Verkor, mis on spetsialiseerunud akuelementide tootmisele. Grupi eesmärk on välja töötada suure jőudlusega ja väikese heitega veoakusid ning rajada Hauts-de-France'i piirkonda hiiglaslik akude tehas, mis hakkab tööle 2025. aastal.

•Pikaajaline leping Renault Grupi ja Verkori vahel näeb ette elektrisőidukite akude tarnimist 12 GWh tasemel aastas.

•Need akud paigaldatakse alates 2025. aastast Renault Grupi kőrgema segmendi mudelitele, näiteks tulevastele 100% elektrilistele Alpine'i C-Crossover GT-le, mida hakatakse tootma Prantsusmaal Dieppe'is.

Verkori innovatsioonikeskus (VIC: Verkori Innovation Center) teadus - ja arendustegevuse laboris katsetatakse ja arendatakse tulevikulahendusi. Sellesse on paigaldatud kőrgtehnoloogiline piloottootmisliin, selline tööstuslik tehas akuelementide tootmiseks vähendatud mahus. See vőimaldab rajatavas Dunkerque'i gigatehases juurutada tehnoloogilisi protsesse ja tootmisvahendeid. Ühtlasi saab see olema koolituskeskus, kus töötajad saavad oma tulevase töökeskkonnaga harjuda ja oma oskusi arendada.

Umbes viiekümnest insenerist koosnev Renault Grupi ja Verkori meeskond on tänavu veebruaris jőudnud esimese verstapostini, mis lőpetab suure jőudlusega veoaku esialgse arendusfaasi ja tagab selle vastavuse oodatud parameetritele nii kvaliteedi, maksumuse kui ka tähtaegade osas. Esimeses etapis paigaldatakse see C-segmendi linnamaasturisse Alpine GT.

Renault ja Verkor on praegu seotud pikaajalise partnerluslepinguga, mis hőlmab kolme neljandikku tulevase tehase toodangust. Tulevase gigatehase asukoht Hauts-de-France’i piirkonnas on juba välja valitud ning see on saanud ka ehitusloa ja keskkonnalubade kinnituse. Nurgakivi panek peaks toimuma selle aasta lőpus!


Suure jőudlusega, väikese heitega veoakud

Akude tootmine nőuab märkimisväärses koguses energiat. Seetőttu on oluline, et see oleks väikese heitega allikatest pärit energia. Nii toimub see Prantsusmaal, peamiselt tänu tuumaelektrijaamadele ja taastuvatele energiaallikatele. Renault' grupi ja Verkori projekt näeb ette Dunkerque'i sadamas olemasoleva auruvőrgu kasutamise, et saada tagasi piirkonnas tegutsevate tööstusettevőtete toodetud soojus. Tootmisprotsessides, eriti elektroodkuivatusahjudes, on vőimalik otse kasutada siin tegutsevast terasetehasest, alumiiniumitehasest, toiduainetetöötlemistehasest ... ja kiibitehasest pärinevat auru! See vőimaldab katta kuni poole energiavajadusest ja seeläbi aidata kaasa tehase dekarboniseerimisele. VICi innovatsioonikeskus arendab ka uuenduslikke tehnoloogilisi lahendusi, et maksimeerida gigatehase energiatőhusust ja vähendada jäätmete hulka. Väljatöötamisel on ka akude kogu väärtusahela optimeerimine, vőttes ahela lőpus kasutusest kőrvaldatud akud uuesti ringlusse ja hankides vähese CO2-heitega toormeid ahela alguses. Elektroodides sisalduvat toimeainet hakatakse tootma Prantsusmaal gigatehase lähedal. See vähendab oluliselt tarneahela süsiniku jalajälge.

Kogu süsiniku jalajälje mőőtmiseks ja sel viisil toodetud akude täieliku jälgitavuse tagamiseks sőlmiti partnerlusleping Opteli ja Bureau Veritasega. Tootmise süsiniku jalajälg paigutatakse ka igale akule vastavalt peagi jőustuvatele ELi eeskirjadele.


Kohaliku tööstuse areng ja mőju tööhőivele

Partnerluskoostöö Renault Grupi ja Verkori vahel aitab aktiivselt kaasa tööstuse dünaamilisemaks muutmisele Prantsusmaal ja avaldab mőju kohalikule tööhőivele. Gigatehas, mille ehitus on juba alanud ning järgmisel aastal valmib selle väline kest, tagab Dunkerque'i piirkonnas ligikaudu 1200 otsest ja 3000 kaudset töökohta.

Järgmisel aastal paigaldatakse ka seadmed ja algavad 100% elektrilise Alpine C-Crossover GT kasutuselevőtutööd enne seeriatootmist algust 2025. aastal.

Nagu Verkori kaasasutaja ja klienditeeninduse Philippe Chain ning mehaanikainseneeria ja -projektide juht Philippe Brunet VICi innovatsioonikeskuse avamisel rőhutasid: See on Renault Grupi, ettevőtete Ampere ja Verkor jaoks oluline verstapost pärast senist kaheaastast koostööd. Meie ühised jőupingutused on suunatud süsinikuneutraalsuse saavutamisele keskpikas perspektiivis ja tööstuse ümberpaigutamisele Prantsusmaal, aidates samal ajal kaasa kontrolli saavutamisele kogu elektriautode väärtusahela üle. Samuti on see kooskőlas meie püüdlustega pakkuda oma klientidele kőrge lisandväärtusega kőrgtehnoloogilisi akusid.


Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.