Pressiteade

Jaga

DACIA 2023. A 1. POOLAASTAL: EDULUGU JÄTKUB 24% KASVUGA

• Dacia müüs 2023. aasta 1. poolaastal kokku 345 432 sõidukit (PC+LCV), 24,2% rohkem kui 2022. aasta samal perioodil. Sõiduautode müük ulatus 342 809 sõidukini, mis tähendab, et brändi turuosa ulatus 4,7%-ni, mis on 0,2 punkti rohkem kui aasta varem. • Brändi neli peamist mudelit näitasid 2023. aasta esimesel poolel kasvu: Spring 38%, Sandero 24%, Duster 13% ja Jogger 130%. • Oma pikaajalises põhisegmendis – müük jaeklientidele – on Dacia tugevdanud esikolmiku positsiooni Euroopas, kus ta oli esimest korda 8,4%-lise turuosaga* teisel kohal.

NELIPEAMIST MUDELIT TOETAVAD TULEMUSLIKKUST

Dacia Sandero müükkasvas aastaga 24%, 138 978 sõidukini. Sandero on olnud Euroopa enimmüüdud autojaeklientidele alates 2017. aastast.

Dacia Dusteri müükkasvas 2022. aasta 1. poolaastaga võrreldes 13%, jõudes 111 891 autoni ning seemudel on säilitanud oma positsiooni maasturite jaeklientidele müügi poodiumilEuroopas.

2023. aasta esimesel poolel müüdud 50 569 DaciaJoggeri sõidukit kasvatasid mudeli müügi alates turule toomisest rohkem kui100 000 autoni. Hübriidjõuülekanne jätkab jõudsalt ja moodustab endiselt enamkui ühe neljast klienditellimusest.

Springi müükkasvas aastaga 38% 27 438 sõidukini. Spring säilitas oma positsiooniEuroopa elektriautode jaeklientidele müügi esikolmikus.

HEADTULEMUSED KÕIGIL SUURTEL EUROOPA TURUDEL

Dacia müük kasvas kokkuvõttes 17,5% tõusnudEuroopa sõiduautode turul 29,5%. Dacia osakaal oli 4,5%, kasv võrreldes 2022.aasta 1. poolaastaga 0,4 punkti.

Oma pikaajalises põhisegmendis – jaekliendid –on Dacia tugevdanud positsiooni Euroopa esikolmikus: esimest korda on seetõusnud 2. kohale ja kasvatanud turuosa 8,4%-ni. Varemoli Dacia suurendanud turuosa sõiduautode müügis jaeklientidele Euroopas7,6%-ni, mis oli toonane rekord 2022. aasta aastal.

Prantsusmaal, Daciasuurimal turul, müüs bränd 2023. aasta 1. poolaastal 81 415 sõidukit (PC+LCV)ehk 25% rohkem kui 2022. aasta 1. poolaastal. Osakaal sõiduautode segmendistõusis 0,7 punkti võrra 9,1%-ni, hoides Daciat Prantsusmaa sõiduautode turuselles osas 3. kohal.

Praegu on Dacia jaeklientide seas enimmüüdudbränd, turuosa on 16,3%, st iga kuues jaeklient ostab Dacia. Brändi nelipeamist mudelit on esimese 10 seas: Sandero #1, Duster #4, Spring #6 jaJogger #10.

Itaalias müüsDacia 2023. aasta esimese 6 kuuga 47 798 sõidukit (PC+LCV), mis on 26% rohkem.Sõiduautode turuosa tõusis 0,1 punkti, jõudes 5,6%-ni.

Dacia 9,7% osakaal Itaalia turul jaeklientidesegmendis seab selle nüüd esimest korda esikohale. Sandero on Itaalia jaeklientideseas enimmüüdud mudel.

Saksamaal ulatusPC+LCV kogumüük 34 862 autoni, mis on 41% rohkem kui 2022. aasta esimeselpoolel. Sõiduautode segmendi turuosa tõusis 0,5 punkti, jõudes 2,5%-ni.

Dacia osakaal jaeklientide segmendis oli 5,7%,olles esmakordselt Saksamaal 3. kohal. Brändil on riigi 10 parima hulgas 3mudelit: Sandero #3, Duster #4 ja Jogger #10.

Ka Hispaanias kasvas PC+LCV müük 2023.aasta 1. poolaastal järsult: 40% 24 816 sõidukini.Dacia sõiduautode segmendi turuosa tõusis 0,6 punkti, jõudes4,9%-ni. Sandero on Hispaania turul enimmüüdud sõiduk.

Dacia on jaeklientidele müügi osas 4. kohal,osakaal selles segmendis on 9,1%.

Rumeenias olid2023. aasta 1. poolaastal 5 enimmüüdud sõidukit Dacia mudelid. Brändi PC+LCVmüük kasvas hüppeliselt 51%, 24 733 sõidukini. Sõiduautode turuosa tõusis 5,7punkti, olles 33,4%.

Dacia osakaal jaeklientide segmendis saavutaskõigi aegade kõrgeima taseme – 40,8%.

DACIA LIIGUB KASVU JA STRATEEGIAGA EDASI

Dacia jätkas 2023. aasta 1. poolaastal omastrateegia elluviimist ja müügihoogu nelja peamise mudeliga. Neil on nüüd uusExtreme varustustase, mis kehastab brändi looduslikkuse ja seikluslikkuseväärtusi ja on saavutanud juba määratu edu, tellimuste arv ületab 45 000sõidukit vaid mõne kuuga.

Kõik see kinnitab, et kliendid on vägahuvitatud brändi uuest positsioonist.

Dacia viib selle looduses seiklemise universuminüüd uutesse kõrgustesse: hiljuti teatas ta plaanist osaleda Rally-RaidiMM-sarjas prototüüpidega, mis sõidavad Aramco tarnitava sünteetilise kütusega.Tähtsündmuseks on Dakari ralli 2025. aastal.

Daciast on saamas ka UTMB® World Series peaminepartner ja Dacia UTMB® Mont-Blanci tiitlipartner.

„Dacia edulugu jätkub, kogu müügimahtkasvab 24%. See on esimene kord ajaloos, kui Dacia jõuab Euroopa jaeklientidemüügi edetabelis teisele kohale. See näitab, et meie strateegia vastab meieklientide vajadustele.

See tulemus tuleneb ka meie brändi pidevastmuutumisest. Seda on näha meie hiljutistest liikumistest kaugemateleterritooriumidele – võisteldes alates 2025. aastast sünteetiliste kütustegaRally-Raidil ja laiendades meie partnerlust UTMB® World Seriesiga.“

Xavier Martinet, Dacia turunduse, müügija operatsioonide asepresident

Kogu maailmas, 2023. aasta 1. poolaasta(PC+LCV):

Dacia Sandero

138 978

Dacia Duster

111 891

Dacia Jogger

50 569

Dacia Spring

27 438

Dacia Logan

14 152

Muu

2 404

Kokku

345 432

* Sõiduautode müük jaeklientideleEuroopas (Dataforce Source, Euroopa riikideloend müügis kliendikanalite kaupa) = Austria, Belgia, Horvaatia, Tšehhi Vabariik,Taani, Soome, Prantsusmaa, Saksamaa, Ungari, Itaalia, Luksemburg, Holland,Norra, Poola, Portugal, Rumeenia, Slovakkia, Sloveenia, Hispaania, Rootsi,Šveits, Ühendkuningriik

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.