Pressiteade
Renault bränd müüs 2023. aasta esimeses pooles klientidele kogu maailmas kokku 770 807 autot (PC ja LCV) (+ 11%).
Euroopas kasvas müük 2023. aasta esimesel poolel 21%, 501 985 sõidukini (PC ja LCV). Nagu 2022. aastal, näitab bränd märkimisväärseid edusamme kõrge väärtusega segmentides – kasvav elektrifitseeritud sõidukite** turg, C-segment, jaeturg ja väikeste tarbesõidukite äri.
KASV ELEKTRIFITSEERITUD SÕIDUKITE TURUL
HEV-de müügi tugev kasv (+40%) 83 000 autoga suurendab Renault brändi edusamme elektrifitseeritud turul – üldine müük kasvas 17% 132 500 autoni. Edusse on oluliselt kaasa aidanud Austral, mille HEV-versioonide müük on 65%, ja Arkana, mille HEV-i müük on 55%.
2023. aastal turule jõudnud Megane E-Tech Electric jõudis 1. poolaastal enam kui müüdud 23 000 autoni. Megane moodustab ligi 50% meie elektrisõidukite müügist, mis oli kokku 48 000 autot. Alates 2023. aasta 2. poolaastast muutub Megane rahvusvaheliseks, müük algab Türgis ja Brasiilias.
KASV KÕRGE VÄÄRTUSEGA TOODETE MÜÜGIS
C-segmendi mudelivalik moodustab üha suurema osa Renault brändi müügist: umbes 136 195 sõidukiga kasvas müügimaht 42%.
Renault Austral andis suure osa sellest edust – 2023. aasta esimesel poolel müüdi 39 495 autot, Renault Arkana edeneb, 2023. aasta esimesel poolel müüdi 41 821 autot.
Vaatamata püsivatele tarnepiirangutele saavutab Renault oma jaemüügi eesmärgi ja hoiab selle optimeeritud tasemel, eraklientidele müüakse rohkem kui üks kahest sõidukist. Jaemüük ulatub 2023. aasta 1. poolaastal 51%-ni, mis on +8 punkti võrreldes turu keskmisega (43%).
KASV VÄIKESTE TARBESÕIDUKITE TURUL
Renault jätkab väikeste tarbesõidukite turul edukate tulemustega, saavutades kahekohalise müügikasvu. Ülemaailmne müük ulatus 186 000 autoni (+21,5%) ning Euroopas, kus turg tõusis 11,7%, kasvas müük 25,4% 144 250 autoni. Eestis on tema turuosa 20,5% ja ta on suuruselt teine tootja.
Dünaamilise tulemuse taga oli meie lipulaevade Kangoo (+11,7%), Expressi (+48,9%), Masteri (+13,8%) ja Traficu (+36%) edu, mis kõik on oma segmentides liidrid.
11,9% tõusuga turul on bränd 27 833 autoga LATAM-i (+19%) trendist kõrgem tänu Orochi (+36,8%), Kangoo (+21,9%) ja Masteri (+15,9%) headele tulemustele.
12 aastat Kangoo ja Masteriga elektrifitseeritud tarbesõidukite teerajajana tegutsenud bränd jätkab saavutatud hoogu Trafic Van E-Techi turuletoomisega ja uue mitme energiaallikaga kaubiku avalikustamisega enne aasta lõppu.
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.