Pressiteade

Jaga

Dacia tööstuslik saavutus sõidukite brändiidentiteedi uuendamiseks

24 tundi: just nii kaua kulus Dacial tööstusliku tour-de-force'i käivitamiseks. Kolmes tehases – Pitestis, Tangeris ja Casablancas – viidi kõik mudelid uuele brändiidentiteedile samal ajal. See on 3100 sõidukit päevas! Dacia tuli selle ainulaadse tööstusliku väljakutsega toime, sest organisatsioon toimib sujuvalt, hoides samal ajal oma sõidukite kvaliteedi veatu. See võttis üle aasta põhjalikku ettevalmistust ja kooskõlastamist kõigis osakondades. Christophe Dridi, Dacia tööstuse asepresident, räägib meile sellest metamorfoosist lähemalt.

Sõidukivalmistamine hõlmab kõikehõlmavat ja keerukat tootmisprotsessi, kuid Daciasuutis sellegipoolest samal ajal kogu oma tootevaliku uuele brändiidentiteedileüle viia. Ja see saavutati rekordilise ajaga, samal ajal ja kolmes erinevastehases: Pitesti Rumeenias ning Casablanca ja Tanger Marokos. Nii muutis brändradikaalselt oma kuvandit ja läks üle uuele identiteedile, mis annab edasi omatulevikukohustusi ja nende aluseks olevaid väärtusi. Uus brändiidentiteedistrateegia on Dacia esimene samm Renaulution plaani ellu viimisel. Dacialahendas mitmeid suuri väljakutseid, alates varuosade logistikast kuni töötajatekoolituseni ja edasimüüjate võrguni.

Et mõista, kuidasesmaspäeva hommikul tootmisliinilt lahkunud sõidukitel olid näiteks uued DaciaLink'i embleemid roolil, kuigi vaid 24 tundi varem välja tulnud sõidukid olidendiselt „vanad versioonid", heidame pilgu Dacia nende tehaste kulissidetaga, mis võimaldasid võimatuid asju.

„Usume, et see on esimene kord, kui autotootja uuendabkogu oma tootevalikut, samal ajal kolmes tehases. See näitab, kui paindlik jatoimiv Dacia tegelikult on.“

Christophe Dridi,Dacia tööstuse asepresident

Tööstuslik väljakutse

Nendes kolmes Daciatehases Pitestis, Tangieris ja Casablancas veereb üks sõiduk tootmisliinideltmaha iga 50 sekundi järel. Kokku pidi 3100 sõidukit päevas kandma brändi uutvälimust. Just nii palju sõidukeid tuli uuendada alates esmaspäevast, 24.oktoober 2022 kell 9.00, kui autod liinile jõudsid ja uued osad olidpaigaldamiseks kohal.

Visuaalse identiteedimuutmine kogu valikus ühe päevaga oli projekti õnnestumise vajalik tingimus.Uued komponendid registreeriti eelnevalt IT-süsteemides, mis kõik esmaspäevahommikul ümber lülitati, et välistada vigade oht ja tagada edukas üleminekkvaliteedis järeleandmisi tegemata. Samuti kohandati logistikaalasid uute osademahutamiseks, et vältida segi minekut vanade osadega.

Logistilineväljakutse

Uuele brändiidentiteedile üleminek hõlmas ka märkimisväärsetlogistilist väljakutset: kõigi mudelite – Dusteri, Sandero Logani ja Joggeri –muutmine kolmes tehases samaaegselt väga tiheda arendus- ja tootmisgraafikualusel. Logistikameeskonnal tuli käidelda 190 uut toodet 57 erinevalttarnijalt, sealhulgas logo, uus embleem ja uued värvid. Ja teha seda varuosadeja tooraine puuduse ajal, mis tähendab, et meeskond pidi võtma endale täiendavaväljakutse viivituste hüvitamiseks ja veenduma, et kõik osad vastavadkokkulepitud standarditele.

„Me tegime sellestiilselt, sest meie meeskondade organiseeritus, teotahe ja pühendumus olideeskujulikud. Kõik tootmiseelsed sõidukid tarniti õigeaegselt ja tootmine algasgraafikujärgselt. Iga kord, kui märkame teel uut sõidukit, oleme uhked, etaitasime kaasa turuletoomise õnnestumisele ja klientide rahulolu ärateenimisele.“

Ileana-Florentina Botea, logistikaprojekti juht

Koolitusalaneväljakutse

Teine põhjus, miks see radikaalne muudatus toimis, oli kolmeDacia tehase 20 000 inimese erakordne meeskonnatöö. Need tootmisega seotudpühendunud naised ja mehed võtsid vastu kõik väljakutsed, töötades kiirestining järgides samas täielikult arendus- ja tööstusliku tootmise protseduuri.Operaatoreid koolitati peamise tootmisplaani väljatöötamise ajal. Nii õnnestusneil tootmist sujuvalt jätkata, järgides samas kompromissitultkvaliteedistandardeid juba esimesest päevast peale.

„Me valmistasime seda üleminekut ette aasta: nägime ettekõiki tarneahelate, koolituse ja kvaliteediga seotud probleeme. Tänu kõikideosakondade koostööle õnnestus meil esmaspäeva hommikul uue brändiidentiteetkasutusele võtta, ilma et see oleks tootmist oluliselt mõjutanud. See ontähelepanuväärne!”

Stefan Stanca,inseneriprojektide juht

Müügi ja turunduse väljakutse

Müügi- ja turundusalaneväljakutse oli seotud klientide ootustega: pidime hakkama tellimusi vastu võtmaenne, kui uus brändiidentiteet oli jõudnud tootmisettevõtetesse.

See tööstusliksaavutus ja uus brändiidentiteet kannavad Dacia sõnumeid ja muudavad selleahvatlevamaks kui eales varem. See on uus algus brändile, mis kirjutab kogu aegreegleid ümber!

„Ootasime kõik pikisilmi selle uue ja väga edukaidentiteediga sõidukite tootmise alustamist. See ei jätnud kedagi ükskõikseks.Meil õnnestus kolm tehast õigeaegseks käivitamiseks sünkroniseerida. See teebuhkeks kõik töötajad!“

Mohammed DAHOU-FRAJ, Maroko projektiosakonna juhataja

Galerii

Allalaetavad failid

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.