Pressiteade
Tulevase elektrilise R5 edasiarendamiseks ja viimistlemiseks katsetavadRenault’ eksperdid praegu selle üheksat prototüüpi.
Muulade platvorm,jõuallikas ja aku on tehniliselt samad, mis tulevasel seeriasõidukil. Cliosiluetil põhineva disainiga muulad ei näe veel päris täpselt välja nagutootmismudel. Terav silm märkab ka, et neil muuladel on laadimisluuk.
Staatiliste ja dünaamiliste peenhäälestus- ja vastupidavustestide vahelsooritavad muulad sel talvel katsetused madala haarduvusega pinnal (jää, lumi) Arvidsjauris(Rootsis Lapimaal) ja keskmise kuni kõrge haarduvusega tingimustes Renault’tehnilistes keskused Lardy's (Pariisi piirkonnas) ja Aubevoyes (Normandias).
Aubevoye tehnilinekeskus: luuakse kõiksuguseid olukordi, kuhu lõppkliendid oma autoga sattudavõivad
Renault'Aubevoye'i tehas on ainulaadne, sest seal on vahendid ja tipptasemeltööriistad, millega taasluua kõiki võimalikke raskeid olukordi, kuhu autodvõivad sattuda: 613 hektarit, 35 rada pikkusega 60 km, 42 katseliini, 2tuuletunnelit, 18 korrosioonikambrit, mis kõik on peidetud 272 hektarisuurusesse metsa, et kaitsta prototüüpe võõraste pilkude eest.
Katsetusedjääkülmades ja äärmuslikes tingimustes
Põhja-Rootsis Arvidsjauri piirkonnas polaarjoone lähedal läbiviidudtestimine on ideaalne sõidukile äärmusliku stressi tekitamiseks. Jää jakülmunud järvede maa, kus mõnel talvepäeval on -30 °C koos talumatulttugeva tuulega. Sõiduki mehaanilised omadused pannakse proovile, veendumaks, etelektrilise Renault 5 muulad peavad vastu sellistele temperatuuridele jatingimustele. Mootor koos teiste osadega, sealhulgas akud, on hoolika jälgimiseall. Kontrollitakse ka pardal olevate süsteemide, nagu kütte-, udu- jajääsulatussüsteemide toimimist ning seda, kas pidurid, amortisaatorid ja ESC(elektrooniline stabiilsuskontroll) töötavad lumel nii nagu peab. Samutitehakse katseid tagamaks, et lund ei kogune piduritele, sest see võibpõhjustada sõiduki rikkeid. Suur hulk parameetreid, mida ei saatestimisasutuses korrata, ja kus piisab ainult reaalsest külma ilmagatestimisest.
„Veerevate šassiide prototüüpide katsetused aitavad meil kinnitada tulevaseelektrilise Renault 5 mugavuse ja juhitavuse osas tehtud otsuseid. Varajasedproovisõidud näitavad ilma kahtluseta, et tegemist on oma kategooria parimajõudlusega Megane E-TECH Electricu väärilise järeltulijaga; julgustavadtulemused, mis ajendavad meid katsetamist jätkama kuni sõiduki turuletoomisenijärgmisel aastal," sõnab B-EV sõidukite inseneriosakonna juhataja JérémieCoiffier.
CMF-B EVplatvorm on esimesel ringil
Tuleval elektrilisel Renault 5-l esmakordselt kasutatav CMF-B EV platvormpeab saavutama segmendi kõige konkurentsivõimelisema positsiooni, pakkudessamal ajal oma klassi parimat jõudlust. Platvorm koosneb 70% ulatuses CMF-Bplatvormi osadest, mida kasutatakse Cliol ja Capturil. Võrreldes ZOE-ga onCMF-B EV platvormi tootmine 30% odavam.
Uut modulaarset platvormi on lihtsam valmistada, arendada ja järgmisepõlvkonna B-segmendi elektrisõidukite jõudlust optimeerida. Disaini eelisedtähendavad, et saab luua uue põlvkonna elektrisõidukeid, millel on reguleeritavrööbe ja teljevahe, et võimaldada erinevaid keretüüpe ja stiile. Nagu MeganeE-TECH Electric, on ka tulevane elektriline Renault 5 sõidunaudingu osas omasegmendi võrdlusalus. Optimeeritud šassii koos mitmehoovalise tagasillaga(tavaliselt broneeritud prestiižsemate segmentide jaoks) ja madalamaraskuskeskmega koos põranda alla paigaldatud akudega tagab suurema dünaamilisejõudluse.
„Uus CMF-B EV platvorm on toote vaatenurgast suurepärane võimalus, sest seetähendab, et tulevane elektriline Renault 5 pakub tõelist sõidunaudingut,jäädes samas oma segmendis väga konkurentsivõimeliseks,” kostab B-EV segmenditootetoimivuse direktorDelphine De Andria.
Ka uus mootorja akud on arenenud
CMF-B EV platvormi mootoriruum on kompaktsem, kuna elektrimootorilkasutatavad osad on väiksemad kui sisepõlemismootoril.
Uue Renault 5 elektrimootor põhineb end tõestanud elektriliselt ergastatudsünkroonmootoril, mida kasutatakse peamiselt mudelitel Zoe ja Megane E-TECHElectric. Lisaks püsimagnetmootorist paremale võimsusele ei vaja see kaharuldasi muldmetalle, mis tähendab, et suuremahulised tootmiskulud jakeskkonnamõju on mõlemad väiksemad.
Mootori uussisemine arhitektuur ühendab endas kolm põhikomponenti:
Koondades kolme komponendi erinevad funktsioonid ühte karpi on mootorväiksem ja kergem. Umbes 20 kg kergem võrreldes Zoe jaoks kasutatud mootoriga,on tulevase Renault 5 elektrimootor dünaamilisem kui selle eelkäija.
Uus akupakk aitab autol saavutada Renault’ soovitud konkurentsieelist.Ühekihiliste moodulitega varustatud aku sobib ideaalselt uuele platvormile.Tulevane elektriline Renault 5 vajab suurema hulga kWh edastamiseks vähemruumi.
Erilist tähelepanu on pööratud ka akuploki paigutamisele platvormisisemusse, et pakkuda täiendavat kaitset. Selle paigutus lisab kere alaosalejäikust, parandades seeläbi ka akustikat ja sõidunaudingut.
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.