Pressiteade
Mul on nii vedanud, et olen kõik need aastad Renault Sportistöötanud.. Suure jõudlusega maanteeautodearendamises osalemine on midagi, millest enamik autofänne võib vaid unistada!“
Laurent Hurgon, Renault Sport / Alpine Carsi testi- jaarendusjuht
Alustuseks ebatüüpiline Spider
RenaultSport on hakanud kehastama sellist julget autoehitus- ja disainimõtlemist, misoli tema visioon, kui esimene mudel tema asjatundlikest kätest läbi läks. ClioWilliamsit tervitanud edust inspireerituna tuli järgmisena suurejoonelinekaheistmeline Spider Renault Sport roadster – koodnimega W94 –, mis tekitas1995. aasta Genfi näitusel esitlemisel sensatsiooni.
Seeühendas alumiiniumist šassii keskmise tagumise mootoriga ja seda ehitatiAlpine’i tehases Normandias Dieppes aastatel 1995–1999, pannes aluse RenaultSporti tulevasele edule.
Nõutud ekspertteadmised
Spideriloomisest alguse saanud filosoofiat rakendati hiljem ka seeriamudelitele,keskendudes samale kompromissitule jõudlusele ja sõidunaudingule. 2000. aastalvõttis Clio 2-l põhinev Clio RS väljakutse vastu jõudluspaketiga, mis ületasClio Williamsi oma, kummutades selle mõnevõrra alahinnatud maine. Clio 3 jaClio 4 olid sarnase Renault Sporti töötlusega, kuid versioon, mis jättisvõib-olla kõige kustumatuma jälje, oli vapustav Clio V6 – mis ilmus turulesamuti 2000. aastal –,selle tagumise keskosa 230-hobujõuline mootori jaesileulatuvate rattakoobastega tabasime otse kümnesse! Sellest ajast alates onsee muutunud kollektsionääride igatsetud esemeks, mis on teadaolevalt vahetanudomanikku rohkem kui 100 000 euro eest!
Sellesttulenevalt tegeles Renault Sport Mégane'iga samasuguse kire ja jõudlussooviganing Laurent Hurgon oli osa meeskonnast, kelle ülesandeks oli mudelijärjestikuste versioonide väljatöötamine... „Renault Sportil oli autospordi alal korralik kogemus ja mekandsime üle maailma võidusõidurajal ja rallietappidel saadud õppetunnid üleoma maanteeautodele. Näiteks oli hüdrauliline survepiiraja, mis ilmusesmakordselt Clio RS-ile ja mis oli meie rallikogemuse vili.“
Teine tehnoloogia, mida Laurent Hurgon esile tõstab, onneljarattajuhtimine. „Esimene kord, kuiproovisin, oli see täiesti uus kogemus. Revolutsiooniline!” Seda kasutatikõigil Mégane RS-idel, mille numbrite hulka kuulus radikaalne R26R. „Meie jaoks tähistas R26R uue ajastu algust. Meie ülesanne oli lihtsalt muuta Mégane 2 RS võistlusautoks.Niisiis eemaldasime tagaistme, vahetasime aknad pleksiklaasi vastu ja panimetitaanist väljalaskekollektori, süsinikust kapoti jne.“
Veenvad rekordid!
Osa maineka sõiduki arendustööst viidi läbi Saksamaal Nürburgringikuulsal 73-pöördelisel Nordschleife'i ringil. „Nordschleife oli selle töö jaoks ideaalne. Sellel on igat tüüpi nurki,alates aeglasest kuni keskmise ja ülikiireni. See on nii nõudlik, eritikäiguosa ja kere suhtes. Kuid kõigega tuldi toime! Viisime seal läbiintensiivse vastupidavustesti programmi ja püstitasime mitu uut esiveolise autorekordit!“
Esimesena istusR26R rooli Vincent Bayle 2008. aastal. Laurent Hurgoni loomingu hulka kuulusidveel kolm mudelit: 2011. aastal Mégane 3 Trophy, 2014. aastal Mégane 3 Trophy-Rja 2019. aastal Mégane 4 Trophy-R. „See oli fantastiline seiklus. Sünergia meeskonnas oli erakordne, kõiktöötasid ühise eesmärgi nimel. Mul oli väga vedanud, et olin selles protsessislõpuni. Olen saavutatu üle nii uhke. See oli privileeg. Ma ei unusta seda kunagi." Teistel sama kuulsatel radadel,nagu Spa ja Suzuka, püstitati rohkem rekordeid.
Olles töötanuderinevate Mégane'i projektide kallal, on Laurent Hurgonil neist kahe vastueriline sümpaatia: „Muidugi R26R jaMégane 4 Trophy-R. Viimasega oli meil tõesti palju tööd! Soorituse mõttes olilatt väga-väga kõrgele seatud ja selle areng hoidis meid valvel. Kui läksinNürburgringil rekordit püüdma, oli see ainus kord, kui pidin kasutama teistringi.“
1. mail 2021nimetati Renault Sport Cars ümber Alpine Carsiks, mis tähendab Mégane RS Ultimejääb RS-i oopuse viimaseks. See 2023. aasta jaanuaris esitletud mudel pakubkõiki Renault Sporti teadmisi, sealhulgas sõltumatute pöördtelgedega esisild,madalam võidusõidu šassii, hüdraulilised survepiirikud ja 4CONTROLneljarattaline roolisüsteem. Seda pakutakse piiratud väljaandes, mis koosnebainult 1976 nummerdatud autost (Renault Sporti asutamisaasta), kõik need on allkirjastanud...Laurent Hurgon.
Ja kuigi MéganeR.S. Ultime lõpetab prestiižse loo, pole vaja karta, sest Renault Sportioskusteave ei lähe mingil juhul raisku, sest see on nüüd pühendatud Alpine’itootevaliku tulevastele mudelitele!
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.