Pressiteade
Boulogne-Billancourt, 16. veebruar 2023. a.
Renault Grupi konsolideeritud finantsaruandedja Renault SA majandusaasta aruanne seisuga 31. detsember 2022. a. kinnitatidirektorite nõukogu poolt 15. veebruaril 2023. a Jean-Dominique Senardijuhtimisel toimunud koosolekul.
Märkus seoses Venemaa autotööstuse tegevusevõõrandamise mõjuga finantsaruannetele:
2022. aasta mais kiitis Renault Grupidirektorite nõukogu ühehäälselt heaks lepingute allkirjastamise, millegamüüakse 100% Renault Grupi aktsiatest ettevõttes Renault Russia Moskvalinnaüksusele ja grupi 67,69% osalus AVTOVAZis NAMI-le (autode ja mootoriteteadus- ja arendusinstituut). Lisaks nähakse lepinguga ette Renault Grupivõimaluse osta tagasi oma osalus AVTOVAZis, mida saab kasutada teatud aegadeljärgmise 6 aasta jooksul.
Nende lepingute tulemusena:
Grupi tulu ulatus 46 391 miljoni euroni,kasvades 2021. aastaga võrreldes 11,4% Püsivate vahetuskursside juures[1]see kasvas 12,4% (-1 punkti negatiivne vahetuskursi mõju).
Autotööstus tulu ulatus 43 121 miljoni euroni,kasvades 2021. aastaga võrreldes 11,4% Püsivate vahetuskursside juures[2]see kasvas 12,6% (-1,2 punkti negatiivne vahetuskursi mõju, peamiselt seotudTürgi liiri ja Argentiina peeso devalveerimisega).
Mahumõju oli +3,4 punkti tänu sõidukiteärilisele edule koos elektroonikakomponentide parema kättesaadavusega. Arvedületasid müüki, sest sõltumatute edasimüüjate tellitud sõidukite, mille eestarved olid esitatud, tarnimine viibis. Viivitused olid tingitud väljaminevakauba logistilistest pingetest aasta lõpus.
+9,7 punkti võrra positiivne hinnamõjupeegeldas grupi 2020. aasta 3. kvartalis käivitatud turunduspoliitikajätkamist, mis keskendub mahtude asemel väärtusele, samuti hinnatõusule, ettasakaalustada kulude inflatsiooni ja kaubanduslike allahindlusteoptimeerimisele. See oli 2022. aasta teises pooles +12,1 punkti pärast +7,4punkti I poolaastal.
2022. aasta teise kvartali lõpus turuletoodudRenault Megane E-TECH Electricu, 2021. aasta teises kvartalis turuletoodudRenault Arkana ning 2022. aasta esimeses kvartalis turuletoodud Dacia Joggeriedu kinnitas Renault ja Dacia brändi uuenemist ja pealetungi C-segmendis. Selletulemusena oli 2022. aastal +2,8 punkti positiivne tootevaliku mõju.
Müügi mõju partneritele, negatiivne -1,4punkti võrra, tuleneb peamiselt Renault Grupi partnerite diiselmootorite jasõidukite tootmise vähenemisest (Opeli Masteri ja Fiati lepingute lõppemine2021. aasta lõpus).
„Muud“ mõjud -1,8 punkti tulenes RenaultRetail Groupi (RRG) võrgustiku müügi panuse vähenemisest pärast filiaalidevõõrandamist ja kasutatud autode müügi vähenemisest, mida osaliseltkompenseerisid müügijärgse teeninduse tulemused.
Grupi positiivne kasumimarginaal oli 2,595 mld eurot (5,6% tuludest) võrreldes1,153 mld euroga (2,8% tuludest) 2021. aastal (+1,442 mld eurot ja +2,8punkti). See paranes järjest 6,4%-ni 2022. aasta teisel poolel võrreldes4,7%-ga 2022. aasta esimesel poolel.
Autotööstuse kasumimarginaal oli 1,402 mldeurot (3,3% autotööstuse tuludest) võrreldes -3 miljoni euroga 2021. aastal(+3,3 punkti).
Positiivne tootevaliku/hinna/täiustuste mõju+3,539 mld eurot oli turunduspoliitika tulemus, mis keskendus mahtude asemel väärtusele.See kompenseeris suures osas kulude kasvu, mis ulatus -2,288 mld euroni.Viimast seletati peamiselt inflatsiooni mõjuga toorainetele (-1,916 mld eurot),ostukuludele ning tootmis- ja logistikakuludele, hoolimata tootlikkuse pidevasttõusust. Mahumõju oli +199 miljonit eurot.
Mobilize Financial Servicese (müügifinantseerimine) grupi kasumimarginaali ulatus 1,223 mld euroni, mis on 38miljonit eurot rohkem kui 2021. aastal. Positiivselt mõjutasid seda ühekordsedmõjud vahetustehingute hindamisele, mis tulenesid peamiselt intressimääradetõusust Euroopas ning keskendumine kõige kasumlikumatele kliendikanalitele, mistoovad kõrgemaid marginaale.
Peamiselt grupi registreerimiste arengugaseotud uute finantseerimislepingute arvu 6,4% vähenemist jaekaubanduseskompenseeris oluliselt keskmise finantseeritava summa kasv 10,4% võrra. Seega kasvasid uued finantseeringud 2021. aastagavõrreldes 3,3%.
Muudtegevustulud ja -kulud olid negatiivsed -379 miljonit eurot (võrreldes -253miljoni euroga 2021. aastal) ning need olid peamiselt seletatavadümberstruktureerimiseraldistega summas -354 miljonit eurot ja allahindlustega-257 miljoni euro väärtuses, mis olid peamiselt seotud Hiina rajatisega, midaosaliselt tasakaalustas grupi mitmete tütarettevõtete ja RRG filiaalide müügigaseotud varade realiseerimine (+202 miljonit eurot) kooskõlas väljakuulutatudstrateegiaga.
Pärastmuude tegevustulude ja -kulude arvessevõtmist oli grupi tegevustulu 2,216 mldeurot võrreldes 900 miljoni euroga 2021. aastal (+1,316 mld eurot vs 2021).
Netofinantstulud ja -kulud moodustasid -486 miljonit eurot võrreldes -295 miljonieuroga 2021. aastal. Suurem osa sellest halvenemisest on seletatav Argentiinahüperinflatsiooni raamatupidamisliku mõjuga, hoolimata netovõla finantsintressidevähenemisest.
Sidusettevõtetepanus oli 423 miljonit eurot võrreldes 515 miljoni euroga 2021. aastal. Seehõlmas 526 miljonit eurot, mis on seotud Nissani panusega, mis kompenseeristäiel määral -103 miljoni euro suuruse negatiivse panuse teisteltsidusettevõtetelt, eelkõige seoses Renault Nissan Banki aktsiate väärtuselangusega Venemaal.
Tasumiselekuuluvad ja edasi lükkunud maksud moodustasid -533 miljonit eurot, aastal 2021oli see -571 miljonit eurot. Maksueelse tulu paranemisega seotud kasvukompenseerisid aastased ühekordsed netosummad.
Netotulujätkuvatest tegevustest oli 1,620 mld eurot, mis on 1,071 mld eurot rohkem kui2021. aastal.
Grupi osa netotulus jätkuvatest tegevustest oli 1,650 mld eurot (ehk 6,07 eurotaktsia kohta).
Netotululõpetatud tegevustest oli -2,320 mld eurot tulenevalt mitterahalisestkorrigeerimisest, mis on seotud Venemaa tööstustegevuse müügiga.
Seegaoli netotulu -700 miljonit eurot ja netotulu grupi osa oli -338 miljonit eurot(ehk -1,24 eurot aktsia kohta).
Autotööstuserahavoog jõudis 4,818 mld euroni, mis on 519 miljonit eurot rohkem kui 2021.aastal (sealhulgas 800 miljonit eurot Mobilize Financial Servicesi dividendevõrreldes 1,000 mld euroga 2021. aastal). Rahavoog kattis suures osas materiaalsedja immateriaalsed investeeringud enne varade realiseerimist, mis moodustas 2,5mld eurot (2,1 mld eurot neto realiseemisest), ja ümberstruktureerimiskulud(590 miljonit eurot).
Kuivarade realiseerimise mõju välja arvata, oli grupi neto CAPEX ning teadus- jaarendustegevus 2022. aastal 3,451 mld eurot (7,4% tuludest), mis oli stabiilnevõrreldes 2021. aastaga (3,579 mld eurot ja 8,6% tuludest).
Autotööstusevaba rahavoog[3] oli positiivne 2,119 mldeuroga, võttes arvesse käibekapitali nõude positiivset muutust +7 miljoniteurot.
Seisuga31. detsember 2022. a. moodustasid uute sõidukite koguvarud (sh sõltumatuteedasimüüjate võrgustik) 480 000 sõidukit võrreldes 336 000 sõidukiga2021. aasta detsembri lõpus. See kasv on seletatav sõltumatute edasimüüjatesuuremate varude suurenemisega, mis on tingitud eelkõige aasta lõpus tekkinudlogistilistest pingetest. Seda varude taset tuleb võrrelda rekordilisetellimuste arvuga.
2022.aastal maksis Renault Grupp ennetähtaegselt tagasi 1 miljard eurot ja maksis 1miljardi euro suuruse kohustusliku iga-aastase tagasimakse Prantsuse riigigarantiiga (PGE) pangandusfondile. Nagu teatatud, makstakse laen täielikulttagasi hiljemalt 2023. aasta lõpuks.
2022.aastal emiteeris Renault SA 2 Samurai võlakirja:
Likviidsusreservoli 2022. aasta lõpus kõrgel tasemel, 17,7 miljardi euro võrra rohkem kui 31.detsembril 2021.
Nagu8. novembril 2022 toimunud kapitaliturupäeval teatati, on Renault Grupp valmisjagama väärtuse loomist oma sidusrühmadega töötajate osalusplaani jadividendide taastamise kaudu.
Renaulutioniosalusplaan
RenaultGrupp on alustanud samme, et suurendada töötajate osalust aktsiakapitalis jajõuda 2030. aastaks 10%-ni.
Rohkemkui 95 000 töötajat said 6 tasuta aktsiat. Nende hulgas märkis üle 40 000 kaaktsiaid soodushinnaga 22,02 eurot aktsia kohta.
Koosligikaudu 2,7 miljoni täiendava aktsiatega, mida omavad töötajad, moodustabRenaulutioni osalusplaan 0,9% Renault Grupi kapitalist ja töötajad omavadpärast plaani täide viimist ligikaudu 4,7% kapitalist.
Kavandatav2022. majandusaasta dividend on 0,25 eurot aktsia kohta. See makstaksetäielikult välja rahas ja esitatakse kinnitamiseks 11. mail 2023 toimuvalkorralisel üldkoosolekul. Ex-dividendi kuupäev on kavandatud 17. mai 2023 javäljamakse kuupäev 19. mai 2023.
Nagukapitaliturupäeval teatati, kasvatab dividendipoliitika dividende keskpikasperspektiivis regulaarselt ja järk-järgult kuni 35%-ni grupi konsolideeritudpuhaskasumist emaettevõtte aktsia põhjal. Selleks peab ettevõte saavutama omaesimese prioriteedi: pöörduda tagasi investeerimisklassi reitingu juurde.
2023. aasta finantsprognoos
Endiselt keerulises keskkonnas on grupieesmärk 2023. aastal tulemuslikkust parandada järgmiste eesmärkidega:
grupi kasumimarginaal on suurem või võrdne 6%
autotööstuse vaba rahavoog suurem või võrdne 2mld euroga
[1] Konsolideeritud tulumuutuse analüüsimiseks püsivate vahetuskursside alusel arvutab Renault Grupp jooksvamajandusaasta aasta tulu ümber, kasutades selleks eelmise aasta keskmisivahetuskursse.
[2] Konsolideeritud tulumuutuse analüüsimiseks püsivate vahetuskursside alusel arvutabRenault Grupp jooksva majandusaasta aasta tulu ümber, kasutades selleks eelmiseaasta keskmisi vahetuskursse.
[3] Autotööstuse vabarahavoog: rahavood pärastintressi ja makse (välja arvatud börsil noteeritud ettevõtetelt saaduddividendid) miinus materiaalsete ja immateriaalsete netoinvesteeringutevõõrandamised +/- käibekapitalinõude muutus
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.