Pressiteade

Jaga

Renault Grupi tulemused: kahekordistunud kasumlikkus, rekordiline vaba rahavoog, taastatud dividendid ja 2023. aastal oodatakse tulemuste edasist paranemist

• Täiendatud 2022. aasta finantsprognoos (uuendatud 2022. aasta juulis) • Kasumlikkuse märkimisväärne tõus: 5,6% ärikasum võrreldes prognoosiga üle 5% ja rohkem kui 1,4 miljardit eurot võrreldes 2021. aastaga (+2,8 punkti) • Rekordiline autotööstuse kasumimarginaal sõiduki kohta • Rekordiline vaba rahavoo näitaja: 2,1 miljardit eurot võrreldes prognoosiga üle 1,5 miljardi euro (+ 1,2 miljardit eurot võrreldes 2021. aastaga1) • Finantsstruktuuri tugevdamine: 31. detsembri 2022. aasta seisuga +549 miljoni euro suurune neto finantspositsiooni taastamine (+1,6 miljardit eurot võrreldes 2021. aastaga1) • Rekordtasemel tellimuste maht ja uute sõidukite edu • 2023. aasta finantsprognoos: • grupi kasumimarginaal on suurem või võrdne 6% • autotööstuse vaba rahavoog suurem või võrdne 2 mld euroga • 11. mail 2023 toimuval korralisel üldkoosolekul pannakse hääletusele ettepanek maksta dividende 0,25 eurot. „2022. aastal oleme oma lubadusi enam kui täitnud: lõpetasime meie esialgsetest eesmärkidest ja turu ootustest kõrgemate tulemustega „Resurrection" etapi kolm aastat enne tähtaega. See tulemus peegeldab Renault Grupi meeskondade energiat ja rasket tööd isegi siis, kui oleme silmitsi seisnud tugeva vastutuulega, mis on seotud meie tegevuse lõpetamisega Venemaal, pooljuhtide kriisi ja kulude inflatsiooniga. Renault Grupi põhialused on põhjalikult puhastatud ja enam tagasiteed pole. Seda näitavad 2023. aasta finantsprognoos ja dividenditulu. Lisaks oleme saavutanud eesmärgi vähendada alates 2010. aastast oma ülemaailmset süsiniku jalajälge 25%. Tahan tänada meeskondi nende heade tulemuste eest. Meil on usku grupi tulevikku. Meie töötajate silmapaistev osalus aktsiakapitalis illustreerib seda ja teeb mind eriti uhkeks. Plaani teine, toodetele keskenduv etapp „Renovation" on suures osas juba käimas ja võimaldab Renault Grupil pakkuda 30 aasta jooksul oma parimat sõidukite valikut. Selle laine esimesed õnnestumised on mudelid Renault Megane E-TECH Electric, Renault Austral ja Dacia Jogger. Edusammud Renaulution plaani esimeste strateegiliste ja rahaliste verstapostide elluviimisel võimaldavad meil tänase seisuga avada meie plaani kõige põnevama peatüki: „Revolution". Lõpuks, nagu teatasime 6. veebruaril koos partnerite Nissani ja Mitsubishiga, hakkavad meie alliansi uued alused alates sellest aastast toimima tegevusprojektidena, mis loovad väärtust kõigile sidusrühmadele. Edasi, 2023!“ ütles Renault Grupi tegevdirektor Luca de Meo   • 2022. aasta tulemused: täiendatud 2022. aasta finantsprognoos (uuendatud 2022. aasta juulis) • Grupi tulu 46,4 mld eurot: +11,4% vs 2021 • Grupi tegevusmarginaal 2,6 mld eurot (5,6% tulust): 1,4 mld eurot rohkem kui 2021. aastal (+2,8 punkti), saavutades 2022. aasta teisel poolel 6,4% (+2,9 punkti võrreldes 2021. aasta II poolaastaga) • Autotööstuse tegevusmarginaal 1,4 mld eurot (3,3% tulust): 1,4 mld eurot rohkem kui 2021. aastal (+3,3 punkti), saavutades 2022. aasta teisel poolel 4,2% (+3,5 punkti võrreldes 2021. aasta II poolaastaga) • Rekordiline autotööstuse kasumimarginaal sõiduki kohta • Netotulu jätkuvatest tegevustest 1,6 mld eurot, mis on 1,2 mld eurot rohkem kui 2021. aasta I poolaastal • Netotulu lõpetatud tegevustest -2,3 mld eurot tulenevalt 16. mail 2022 välja kuulutatud mitterahalisest korrigeerimisest, mis on seotud Venemaa tööstustegevuse müügiga. • Autotööstuse rekordiline vaba rahavoog 2,1 mld eurot (sh 800 miljoni euro suurune dividend ettevõttelt Mobilize Financial Services): kasv 2021. aastaga võrreldes 1,2 mld eurot • Autotööstuse neto finantspositsioon: tagasi positiivne +549 miljonit eurot 31. detsembril 2022, võrreldes -1,1 mld euroga 31. detsembril 2021, st paranemine 1,6 mld euro võrra • Kasumilävi langes võrreldes 2019. aastaga 50% • 2022. aasta globaalne süsiniku jalajälje vähendamise eesmärk -25% võrreldes 2010. aastaga saavutatud • Rekordtasemel tellimuste maht ja uute sõidukite edu • Grupi tellimuste maht Euroopas rekordtasemel: aasta lõpus 3,5 kuu müük • Müügivalik jaeklientidele viies peamises Euroopa riigis (Prantsusmaa, Saksamaa, Hispaania, Itaalia, Ühendkuningriik): 67% (+9 punkti vs 2021, +15 punkti vs 2019) • Kasvav tulemuslikkus E-TECH mudelite müügis, moodustades 39% Renault brändi sõiduautode müügist Euroopas (+9 punkti vs 2021). Renault on kolmas täiselektriliste sõidukite ja teine täishübriidsõidukite turul Euroopas • Mudelite edu: - Renault Arkanat müüdi 2022. aastal rohkem kui 50 riigis 86 000 sõidukit. Euroopas oli 65% müügist E-TECH versioonis, 74% kõrgeimates versioonides ja 56% jaemüügikanalis - Renault Megane E-TECH Electricut müüdi 2022. aastal üle 33 000 sõiduki alates selle turuletoomisest 2022. aasta teise kvartali lõpus See oli Prantsusmaal 2022. aasta teisel poolel elektriauto number 1 Tänase seisuga on selle müügile ilmumisest alates registreeritud 49 000 tellimust, millest enam kui 70% on kõrgeimad versioonid ja üle 80% võimsaimate mootoritega. - Dacia Sandero on 229 500 müüdud autoga jätkuvalt enimmüüdud sõiduk Euroopa jaeklientidele alates 2017. aastast - 2021. aasta keskel turuletoodud Dacia Spring 100% Electricu müüginumber oli 48 900, mis on 75% rohkem kui 2021 ning 3. kohal Euroopa jaeklientidele müüdud elektriautode seas - Dacia Joggeri müük oli peaaegu 57 000 autot ja see oli Euroopas jaeklientidele müüdud C-segmendi (nt maasturid) sõidukite seas 2. kohal. - Alpine saavutas rekordilise müügitaseme, tõustes 2021. aastaga võrreldes 33%. • Tootevaliku mõju autotööstuse tulus +2,8 punkti võrreldes 2021. aastaga tuleneb uute mudelite (Renault Arkana, Dacia Jogger ja Renault Megane E-TECH Electric) edust • Hinnakujunduse mõju kiirenemine, mis moodustas autotööstuse tuludes +9,7 punkti võrreldes 2021. aastaga (+12,1 punkti 2022. aasta II poolaastal pärast +7,4 punkti 2022. aasta esimesel poolel) tänu Renalution plaani turunduspoliitikale • 2023. aasta finantsprognoos Endiselt keerulises keskkonnas on grupi eesmärk 2023. aastal tulemuslikkust parandada järgmiste eesmärkidega: • grupi kasumimarginaal on suurem või võrdne 6% • autotööstuse vaba rahavoog suurem või võrdne 2 mld euroga

Boulogne-Billancourt, 16. veebruar 2023. a.

Renault Grupi konsolideeritud finantsaruandedja Renault SA majandusaasta aruanne seisuga 31. detsember 2022. a. kinnitatidirektorite nõukogu poolt 15. veebruaril 2023. a Jean-Dominique Senardijuhtimisel toimunud koosolekul.

Märkus seoses Venemaa autotööstuse tegevusevõõrandamise mõjuga finantsaruannetele:

2022. aasta mais kiitis Renault Grupidirektorite nõukogu ühehäälselt heaks lepingute allkirjastamise, millegamüüakse 100% Renault Grupi aktsiatest ettevõttes Renault Russia Moskvalinnaüksusele ja grupi 67,69% osalus AVTOVAZis NAMI-le (autode ja mootoriteteadus- ja arendusinstituut). Lisaks nähakse lepinguga ette Renault Grupivõimaluse osta tagasi oma osalus AVTOVAZis, mida saab kasutada teatud aegadeljärgmise 6 aasta jooksul.

Nende lepingute tulemusena:

  • dekonsolideeriti Venemaa tegevused RenaultGrupi 2022. aasta finantsaruannetes ja käsitleti IFRS 5 kohaselt lõpetatudtegevustena tagasiulatuvalt alates 1. jaanuarist 2022.
  • ei sisalda 2022. aasta 1. poolaasta jätkuvatetegevuste finantsagregaadid enam Venemaa tööstustegevust ning 2021. aastat onkohandatud vastavalt sellele uuele tegevusvaldkonnale.
  • lõpetatud tegevuste tulemus on 2022. aastal2,3 mld euro suurune kahjum, mis tuleneb peamiselt AVTOVAZi ja Renault Venemaamateriaalse põhivara, immateriaalse põhivara ja firmaväärtuse langusest, samutigrupi teiste ettevõtete valduses olevate konkreetsete varade väärtuse langusestja müüdud Venemaa ettevõtete müügitulemustest.
  • autotööstuse netovõlg vähenes 31. detsembri2021 seisuga 0,5 mld euro võrra: –1,6 mld eurolt –1,1 mld eurole.

Grupi tulu ulatus 46 391 miljoni euroni,kasvades 2021. aastaga võrreldes 11,4% Püsivate vahetuskursside juures[1]see kasvas 12,4% (-1 punkti negatiivne vahetuskursi mõju).

Autotööstus tulu ulatus 43 121 miljoni euroni,kasvades 2021. aastaga võrreldes 11,4% Püsivate vahetuskursside juures[2]see kasvas 12,6% (-1,2 punkti negatiivne vahetuskursi mõju, peamiselt seotudTürgi liiri ja Argentiina peeso devalveerimisega).

Mahumõju oli +3,4 punkti tänu sõidukiteärilisele edule koos elektroonikakomponentide parema kättesaadavusega. Arvedületasid müüki, sest sõltumatute edasimüüjate tellitud sõidukite, mille eestarved olid esitatud, tarnimine viibis. Viivitused olid tingitud väljaminevakauba logistilistest pingetest aasta lõpus.

+9,7 punkti võrra positiivne hinnamõjupeegeldas grupi 2020. aasta 3. kvartalis käivitatud turunduspoliitikajätkamist, mis keskendub mahtude asemel väärtusele, samuti hinnatõusule, ettasakaalustada kulude inflatsiooni ja kaubanduslike allahindlusteoptimeerimisele. See oli 2022. aasta teises pooles +12,1 punkti pärast +7,4punkti I poolaastal.

2022. aasta teise kvartali lõpus turuletoodudRenault Megane E-TECH Electricu, 2021. aasta teises kvartalis turuletoodudRenault Arkana ning 2022. aasta esimeses kvartalis turuletoodud Dacia Joggeriedu kinnitas Renault ja Dacia brändi uuenemist ja pealetungi C-segmendis. Selletulemusena oli 2022. aastal +2,8 punkti positiivne tootevaliku mõju.

Müügi mõju partneritele, negatiivne -1,4punkti võrra, tuleneb peamiselt Renault Grupi partnerite diiselmootorite jasõidukite tootmise vähenemisest (Opeli Masteri ja Fiati lepingute lõppemine2021. aasta lõpus).

„Muud“ mõjud -1,8 punkti tulenes RenaultRetail Groupi (RRG) võrgustiku müügi panuse vähenemisest pärast filiaalidevõõrandamist ja kasutatud autode müügi vähenemisest, mida osaliseltkompenseerisid müügijärgse teeninduse tulemused.

Grupi positiivne kasumimarginaal oli 2,595 mld eurot (5,6% tuludest) võrreldes1,153 mld euroga (2,8% tuludest) 2021. aastal (+1,442 mld eurot ja +2,8punkti). See paranes järjest 6,4%-ni 2022. aasta teisel poolel võrreldes4,7%-ga 2022. aasta esimesel poolel.

Autotööstuse kasumimarginaal oli 1,402 mldeurot (3,3% autotööstuse tuludest) võrreldes -3 miljoni euroga 2021. aastal(+3,3 punkti).

Positiivne tootevaliku/hinna/täiustuste mõju+3,539 mld eurot oli turunduspoliitika tulemus, mis keskendus mahtude asemel väärtusele.See kompenseeris suures osas kulude kasvu, mis ulatus -2,288 mld euroni.Viimast seletati peamiselt inflatsiooni mõjuga toorainetele (-1,916 mld eurot),ostukuludele ning tootmis- ja logistikakuludele, hoolimata tootlikkuse pidevasttõusust. Mahumõju oli +199 miljonit eurot.

Mobilize Financial Servicese (müügifinantseerimine) grupi kasumimarginaali ulatus 1,223 mld euroni, mis on 38miljonit eurot rohkem kui 2021. aastal. Positiivselt mõjutasid seda ühekordsedmõjud vahetustehingute hindamisele, mis tulenesid peamiselt intressimääradetõusust Euroopas ning keskendumine kõige kasumlikumatele kliendikanalitele, mistoovad kõrgemaid marginaale.

Peamiselt grupi registreerimiste arengugaseotud uute finantseerimislepingute arvu 6,4% vähenemist jaekaubanduseskompenseeris oluliselt keskmise finantseeritava summa kasv 10,4% võrra. Seega kasvasid uued finantseeringud 2021. aastagavõrreldes 3,3%.

Muudtegevustulud ja -kulud olid negatiivsed -379 miljonit eurot (võrreldes -253miljoni euroga 2021. aastal) ning need olid peamiselt seletatavadümberstruktureerimiseraldistega summas -354 miljonit eurot ja allahindlustega-257 miljoni euro väärtuses, mis olid peamiselt seotud Hiina rajatisega, midaosaliselt tasakaalustas grupi mitmete tütarettevõtete ja RRG filiaalide müügigaseotud varade realiseerimine (+202 miljonit eurot) kooskõlas väljakuulutatudstrateegiaga.

Pärastmuude tegevustulude ja -kulude arvessevõtmist oli grupi tegevustulu 2,216 mldeurot võrreldes 900 miljoni euroga 2021. aastal (+1,316 mld eurot vs 2021).

Netofinantstulud ja -kulud moodustasid -486 miljonit eurot võrreldes -295 miljonieuroga 2021. aastal. Suurem osa sellest halvenemisest on seletatav Argentiinahüperinflatsiooni raamatupidamisliku mõjuga, hoolimata netovõla finantsintressidevähenemisest.

Sidusettevõtetepanus oli 423 miljonit eurot võrreldes 515 miljoni euroga 2021. aastal. Seehõlmas 526 miljonit eurot, mis on seotud Nissani panusega, mis kompenseeristäiel määral -103 miljoni euro suuruse negatiivse panuse teisteltsidusettevõtetelt, eelkõige seoses Renault Nissan Banki aktsiate väärtuselangusega Venemaal.

Tasumiselekuuluvad ja edasi lükkunud maksud moodustasid -533 miljonit eurot, aastal 2021oli see -571 miljonit eurot. Maksueelse tulu paranemisega seotud kasvukompenseerisid aastased ühekordsed netosummad.

Netotulujätkuvatest tegevustest oli 1,620 mld eurot, mis on 1,071 mld eurot rohkem kui2021. aastal.
Grupi osa netotulus jätkuvatest tegevustest oli 1,650 mld eurot (ehk 6,07 eurotaktsia kohta).

Netotululõpetatud tegevustest oli -2,320 mld eurot tulenevalt mitterahalisestkorrigeerimisest, mis on seotud Venemaa tööstustegevuse müügiga.

Seegaoli netotulu -700 miljonit eurot ja netotulu grupi osa oli -338 miljonit eurot(ehk -1,24 eurot aktsia kohta).

Autotööstuserahavoog jõudis 4,818 mld euroni, mis on 519 miljonit eurot rohkem kui 2021.aastal (sealhulgas 800 miljonit eurot Mobilize Financial Servicesi dividendevõrreldes 1,000 mld euroga 2021. aastal). Rahavoog kattis suures osas materiaalsedja immateriaalsed investeeringud enne varade realiseerimist, mis moodustas 2,5mld eurot (2,1 mld eurot neto realiseemisest), ja ümberstruktureerimiskulud(590 miljonit eurot).

Kuivarade realiseerimise mõju välja arvata, oli grupi neto CAPEX ning teadus- jaarendustegevus 2022. aastal 3,451 mld eurot (7,4% tuludest), mis oli stabiilnevõrreldes 2021. aastaga (3,579 mld eurot ja 8,6% tuludest).

Autotööstusevaba rahavoog[3] oli positiivne 2,119 mldeuroga, võttes arvesse käibekapitali nõude positiivset muutust +7 miljoniteurot.

Seisuga31. detsember 2022. a. moodustasid uute sõidukite koguvarud (sh sõltumatuteedasimüüjate võrgustik) 480 000 sõidukit võrreldes 336 000 sõidukiga2021. aasta detsembri lõpus. See kasv on seletatav sõltumatute edasimüüjatesuuremate varude suurenemisega, mis on tingitud eelkõige aasta lõpus tekkinudlogistilistest pingetest. Seda varude taset tuleb võrrelda rekordilisetellimuste arvuga.

Autotööstuse finantspositsioon on nüüdpositiivne, +549 miljonit eurot 31. detsembril 2022 võrreldes -1,100 mld euroga31. detsembril 2021, mida on korrigeeritud AVTOVAZi ja Renault Russiategevustega, mis tähendab paranemist 1,6 miljardi euro võrra.

2022.aastal maksis Renault Grupp ennetähtaegselt tagasi 1 miljard eurot ja maksis 1miljardi euro suuruse kohustusliku iga-aastase tagasimakse Prantsuse riigigarantiiga (PGE) pangandusfondile. Nagu teatatud, makstakse laen täielikulttagasi hiljemalt 2023. aasta lõpuks.

2022.aastal emiteeris Renault SA 2 Samurai võlakirja:

  • 560miljoni euro suurune Samurai võlakiri (80,7 mld jeeni), 24. juunil 2022,tähtajaga 3 aastat, kupongiga 3,50%;
  • 1,4 mld euro suurune Samurai võlakiri (210 mldjeeni), 24. juunil 2022, tähtajaga 2026. aasta detsember, kupongiga 2,80%. Seetehing kujutab endast Renault Grupi esmakordset eraisikutele suunatud jaemüügivõlakirjade emissiooni ning on suuruselt teine ​​Samurai võlakirjade avalikpakkumine eraisikutele.

Likviidsusreservoli 2022. aasta lõpus kõrgel tasemel, 17,7 miljardi euro võrra rohkem kui 31.detsembril 2021.

Nagu8. novembril 2022 toimunud kapitaliturupäeval teatati, on Renault Grupp valmisjagama väärtuse loomist oma sidusrühmadega töötajate osalusplaani jadividendide taastamise kaudu.


Renaulutioniosalusplaan

RenaultGrupp on alustanud samme, et suurendada töötajate osalust aktsiakapitalis jajõuda 2030. aastaks 10%-ni.

Rohkemkui 95 000 töötajat said 6 tasuta aktsiat. Nende hulgas märkis üle 40 000 kaaktsiaid soodushinnaga 22,02 eurot aktsia kohta.

Koosligikaudu 2,7 miljoni täiendava aktsiatega, mida omavad töötajad, moodustabRenaulutioni osalusplaan 0,9% Renault Grupi kapitalist ja töötajad omavadpärast plaani täide viimist ligikaudu 4,7% kapitalist.


Dividend

Kavandatav2022. majandusaasta dividend on 0,25 eurot aktsia kohta. See makstaksetäielikult välja rahas ja esitatakse kinnitamiseks 11. mail 2023 toimuvalkorralisel üldkoosolekul. Ex-dividendi kuupäev on kavandatud 17. mai 2023 javäljamakse kuupäev 19. mai 2023.

Nagukapitaliturupäeval teatati, kasvatab dividendipoliitika dividende keskpikasperspektiivis regulaarselt ja järk-järgult kuni 35%-ni grupi konsolideeritudpuhaskasumist emaettevõtte aktsia põhjal. Selleks peab ettevõte saavutama omaesimese prioriteedi: pöörduda tagasi investeerimisklassi reitingu juurde.


2023. aasta finantsprognoos

Endiselt keerulises keskkonnas on grupieesmärk 2023. aastal tulemuslikkust parandada järgmiste eesmärkidega:

grupi kasumimarginaal on suurem või võrdne 6%

autotööstuse vaba rahavoog suurem või võrdne 2mld euroga



[1] Konsolideeritud tulumuutuse analüüsimiseks püsivate vahetuskursside alusel arvutab Renault Grupp jooksvamajandusaasta aasta tulu ümber, kasutades selleks eelmise aasta keskmisivahetuskursse.

[2] Konsolideeritud tulumuutuse analüüsimiseks püsivate vahetuskursside alusel arvutabRenault Grupp jooksva majandusaasta aasta tulu ümber, kasutades selleks eelmiseaasta keskmisi vahetuskursse.

[3] Autotööstuse vabarahavoog: rahavood pärastintressi ja makse (välja arvatud börsil noteeritud ettevõtetelt saaduddividendid) miinus materiaalsete ja immateriaalsete netoinvesteeringutevõõrandamised +/- käibekapitalinõude muutus

Allalaetavad failid

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.