Pressiteade
„Mulle meeldib selle töö juures eriti teadusliklähenemine mõõtmisele. Originaalne ja ebatavaline on see, et kasutamemõõtmisvahendina päris inimesi.“
Carla, sensoorsete materjalide spetsialist, Renault’ meeltegatajutavate aistingute paneeli juht
Sensotact: meeled jateaduslik täpsus
Auto tunnetamisega seotud aistingud on selle tajutava kvaliteedioluline osa. Juhi ja sõiduki suhe on oma olemuselt tihedalt seotud puutetajuga.Kõike juhitakse peamiselt käte ja sõrmedega. Füüsiline kontakt peab seega jäämameeldivaks, et täiustada nauditavat sõidukogemust. Iga osa, mida juht puudutab,nagu rool, armatuurlaud, käigukang, käetugi või ukse serv, hindavad testijadRenault' sensoorse tööriistaga Sensotact, et tagada nende vastavusspetsifikatsioonidele. Sensotact loodi selleks, et hinnata osi, mille puutetajukriteeriumid on sõiduki tehnilistes näitajates. Alates selle loomisest ontööriistakomplekti pidevalt täiustatud ja selleks kasutatakse kliendiküsitlusi.
Seade ühendab inimese meeled ja teadusliku täpsuse, et saada kõigetäpsemad tulemused. Portfelli-kujuline Sensotact sisaldab 12 tunnust, mis vastavadlihtsatele tajudele nagu kõvadus, mäluefekt, libedus jne. Iga tunnus koosnebkontrollproovidest, mida hinnatakse vahemikus 0–100, 25-punktilise sammuga.Võrreldes tulevastes sõidukites kasutatavaid materjale Sensotactikontrollnäidistega, saavad testijad hinnata iga osa konkreetseid kriteeriumeerapooletult ja täpselt.
„Osade spetsifikatsioonide kriteeriumide määratlemiselkasutasime hedonistliku väärtuse määramiseks kliendiküsitlusi: „Mulle meeldib“või „Mulle ei meeldi“. Seejärel saamekasutada laboris Sensotacti ja paneeliliikmeid, et hinnata, kas osad vastavadspetsifikatsioonidele,” selgitab Carla.
Kui mõnel lihtsal tunnusel on objektiivsed kriteeriumid, nagu kõvadusja mäluefekt, siis teised tunnused, näiteks roolil oleva käe libisemine,nõuavad inimeste paneeli testimist, et hinnata lõppkliendi tajusid auto juhtimisel.
Tajumist võivad muuta mitmed tegurid, näiteks see, kas inimese käed onvärskelt pestud või hormonaalne muutus, kuid testitulemused jäävad siiskiusaldusväärseks, kui neid võrreldakse Sensotacti võrdluskomplektiga. Väärtusedon alati identsed, mis tähendab, et osa sisemise puuteväärtuse määramiseks onvõimalik arvutada keskmine, standardhälve ja lõplik statistika.
12 puutetajude eksperdistkoosnev paneel
Carla koolitab 12 testijat (teise nimega „paneeliliikmed")Sensotacti kasutama, õpetades neile spetsiifilist protokolli jamanipuleerimisi, mida tuleb teha, et saada usaldusväärseid jareprodutseeritavaid testitulemusi. Paneeliliikmed on kõik vabatahtlikud koguettevõttest, kes on siin, et avastada uusi oskusi väljaspool oma tavalisteriala. Võimalus töötada Renault' tulevaste mudelitega, näiteks täiesti uueAustraliga, on uhke tunne. Nende eriülesanne oli hinnata uut roolikattematerjali: plastkattega kangast, mis asendab varem kasutatud nahka.
„Vanade nahkkattega ja uute plastkattega roolidepuutetesti tulemused olid objektiivselt identsed ning kliendid teatasid, et ontunnetusega täiesti rahul. Rahustav oli teada, et meil õnnestus leidakeskkonnasõbralik toode, mis asendaks varem kasutatud nahka, säilitades samadaistingud," lisabCarla.
Ka teised Australiosad läbisid puutetaju testid, 18 sessiooni toimus laboris. Iga sessioon kestab15–20 minutit paneeliliikme kohta.
„Laboritestide tulemuste põhjal saame aegsasti kindlaksteha, kas konkreetne materjal on kare või ei vasta spetsifikatsioonidele, nii saamemeeskondi võimalikult kiiresti teavitada, et leida parem lahendus."
Emilie, sensoorsetetööriistade materjalide insener ja Sensotacti paneeliliige
„Olin seotud Sensotacti loomisega. Oleme oma sõidukitekvaliteeti jätkuvalt parandanud. Olen oma osaluse üle uhke, kuid sellest onsaanud üks minu puudusi: nüüd, kui ma autosse istun, ei saa ma muud teha, kuitestida salongis kasutatud materjalide kvaliteeti."
Magali, akudeelektrokeemiainsener ja Sensotacti paneeliliige
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.