Pressiteade
Kolmemõõtmeline programm väärtuseloomise maksimeerimiseks kõigi alliansi sidusrühmade jaoks hõlmab järgmist:
· kõrget väärtust toovad rakendusprojektid Ladina-Ameerikas, Indiasja Euroopas;
· täiustatud strateegiline paindlikkus uute algatustega,millega partnerid saavad liituda;
· tasakaalustatud Renault Grupi ja Nissani vaheline osalus jaalliansi tugevdatud juhtimine.
Renault Grupp ja Nissan onsõlminud ülalnimetatud tehingute osas siduva raamlepingu, eesmärgiga jõudalõplikule kokkuleppele 2023. aasta esimese kvartali lõpuks. Kõnealusteslõplikes lepingutes kavandatud tehingutele tuleks kohaldada piiratud hulgaleeltingimusi, sealhulgas regulatiivseid heakskiite, ning nende lõpetamine peakstoimuma 2023. aasta neljandas kvartalis.
Kaugeleulatuv programm sillutab teed 24-aastasepartnerluse uuendamiseks ja tugevdamiseks, luues uue paindliku nägemuse jarakendades kõigi kolme alliansi liikme teedrajavaid tehnoloogiaid. Järgminetase loob rohkem kasvuvõimalusi ja aitab tagada iga alliansi ettevõtte tegevusetõhususe,et uueneda ja käia kaasas autotoodete ja liikuvusteenuste kiiresti muutuvaturuga.
Kõrgetväärtust toovad rakendusprojektid
Aasta pärast alliansi tegevuskavamääratlemist 2030. aastani teatavad ettevõtted, et kaaluvad Ladina-Ameerikas,Indias ja Euroopas uusi võtmeprojekte, mille eesmärk on pakkuda alliansiliikmetele vastastikku kasulikku, ulatuslikku ja teostatavat koostööd kolmesmõõtmes: turud, sõidukid ja tehnoloogiad. Iga ettevõte saaks nendest väärtustloovatest projektidest kasu keskpikas perspektiivis, saavutades samaslühiajalisi eeliseid nii kulude jagamise kui ka kulude vältimise kaudu.
Ladina-Ameerika
Ladina-Ameerikaskaalutakse nelja projekti:
· uus pooletonnine pikap, mille on välja töötanud Renault Grupp jamida jagatakse Argentiinas Nissaniga.
· edukas koostöö ühetonnise pikapi Nissan Frontier/Renault Alaskaperekonnaga jätkuks. Renault Grupp hakkaks pikapeid tootma Cordobas(Argentiinas) nii Renault'le kui ka Nissanile.
· Mehhikos toodaks Nissan Renault' Renault Grupile uut mudelit, misteeb sellest 20 aasta jooksul esimese Renault' sõiduki, mida seal toodetakse.
· lisaks toovad Nissan ja Renault Group ühiselt turule kakstaskukohast A-segmendi elektrisõidukit, mis mõlemad põhinevad CMF-AEV (CommonModule Family) platvormil.
India
· India ja ekspordi jaoks teevad Renault Grupp ja Nissan koostöödmitmete uute sõidukite projektidega, sealhulgas uute linnamaasturitega, midajagavad nii Renault Grupp kui ka Nissan, ning uue Nissani autoga, mis ontuletatud Renault Triberist.
· Lisaks kaaluvad Nissan ja Renault Grupp, nagu ka Ladina-Ameerikas,toota levinud A-segmendi elektrisõidukeid.
Euroopa
Ettevõtteduurivad Euroopas järgmisi algatusi:
· Renault Grupp ja Mitsubishi Motors kasutaksid Renaul mudeleidCaptur ja Clio, et arendada välja kaks uut sõidukit järgmise põlvkonna ASX-i jaColtiga, mis põhinevad CMF-B platvormil.
· Renault Grupp toob FlexEVani väikeste tarbesõidukite turule omaesimese tarkvarapõhise sõidukina alates 2026. aastast ja jagab seda NissanigaEuroopas.
· Nissan ja Renault Grupp uurivad oma mudelivalikus pärast 2026.aastat ka võimalikke koostöövõimalusi järgmise põlvkonna C-segmendielektrisõidukite osas. Etalonlaadimisaja tagamiseks jätkavad Nissan ja RenaultGrupp oma Euroopa autode tehnoloogiate jagamist, sealhulgas ühise 800-voldisearhitektuuri võimalikku kasutamist.
· need algatused põhinevad olemasolevatel kohustustel, sealhulgasplaanidel tulevase Nissani kompaktse elektrisõiduki (B-segment) kohta, mispõhineb CMF-BEV platvormil ja mida hakatakse tootma alates 2026. aastastRenault Grupi Prantsusmaal asuvas ElectriCity tehases.
Lisaks sõidukitele: koostöö turustamise, müügijärgse teenindamise,laadimistaristu ja akude valdkonnas
Euroopasulatuks koostöö kaugemale sõidukitest, hõlmates elutsüklit alates turustamisestkasutamiseni ning kuni ringlussevõtu ja kasutusea lõpuni.
· Turustamine, müügijärgse teenindamine, müügi finantseerimine:Renault Grupp, Nissan ja Mitsubishi Motors töötavad turustusvõrgus ühistevõimaluste nimel, et toetada ja suurendada edasimüüjate kasumlikkust ningvähendada nende vastavaid kulusid:
o suurendades põhiturgudel jagatud müügikohtade arvu.
o kasutatud autode, müügijärgse teeninduse jamüügifinantseerimise ühiste strateegiate väljatöötamine, võimendades MobilizeFinancial Servicesi tugevat kohalolekut Euroopas.
· Elektrisõidukite (EV) laadimise taristu: Renault Grupp ja Nissankaaluvad laadimistaristu ühist kasutuselevõtmist Euroopas nii Renault Grupi kuika Nissani esindustes (charging@dealer).
· Ringmajandus: Renault Grupp ja Nissan kavatsevad valida ühisedakude ringlussevõtupartnerid oma tööea läbinud akude ja tootmisjääkidejaoks.
Täiustatudstrateegiline paindlikkus uute algatustega, millega partnerid saavad liituda
Teises tõhustatud koostöö valdkonnasleppisid kõik kolm alliansi ettevõtet kokku, et uurivad oma olemasolevaidelektrifitseerimise ja vähese heitega tehnoloogiate strateegiaid, investeeridesja tehes koostööd vastavates liikmesettevõtete projektides, mis võiksid pakkudaigale ettevõttele lisaväärtust.
Need paindlikud strateegilisedalgatused on loodud täiendama liikmesettevõtete äriplaane, sealhulgas NissanAmbition 2030 ja Renaulution plaan, sest iga ettevõte kasutab ühist võimendust jainvesteerimisvõimalusi, et saavutada vastavad jätkusuutliku kasvu jasüsinikdioksiidi vähendamise eesmärgid.
Arutusel olevad koostöövaldkonnad onjärgmised:
· Nissani kavatsus on investeerida kuni 15% Renault Grupielektrisõidukite ja tarlvara ettevõttesse Ampere Euroopas, eesmärgigasaada strateegiliseks investoriks. Kavandatud investeeringuga Ampere'issuurendaks ja kiirendaks Nissani uusi ärivõimalusi Euroopas.
· Mitsubishi Motors kaaluks Ampere'i investeerimist.
· Nissan ja Mitsubishi Motors saavad Renault Grupi Horse projektiklientideks. See on algatus, mille eesmärk on saavutada madala heitegasisepõlemismootori (ICE) ja hübriidjõuülekande tehnoloogiate suurem ulatus jaturu katvus.
Need algatused täiendaksid käimasolevaid tehnoloogilise koostöövaldkondi, nagu tahkisakud (ASSB), tarkvarapõhised sõidukid (SDV), täiustatudjuhiabisüsteemid (ADAS) ja autonoomne sõit.
Tasakaalustatud Renault Grupi ja Nissani vaheline osalusja alliansi tugevdatud juhtimine
Kuna iga alliansiliikmesettevõte täidab oma äriplaane, oli oluline kehtestada alliansi järgmisepõlvkonna eesmärkidega kooskõlas olev aktsionäridevaheline struktuur jajuhtimistingimused. Kuigi varasemad alliansi lepingud võimaldasid ettevõtetelellu viia oma vastavaid strateegiaid viimase 24 aasta jooksul, on vaja uutlähenemist, et võimaldada alliansi liikmetel kõige paremini valmistudatööstusharu tulevasteks võimalusteks.
Alliansi asutajaliikmedRenault Grupp ja Nissan on seetõttu kokku leppinud oma ristosaluse jajuhtimistingimuste tasakaalustamises, et tagada tõhusus ja maksimeeridaväärtuse loomist.
Siduvas raamlepingusmääratletakse uue juhtimisskeemi põhimõtted ning Renault Grupi ja Nissanivaheliste osaluste tasakaalustamine. Kaks ettevõtet kavatsevad sõlmida alliansiuue lepingu 31. märtsiks 2023 ja asendada praegused alliansi reguleerivad lepingud(st Restated Alliance Master Agreement, Alliance Equity Participation Agreementja 12. märtsil 2019 sõlmitud vastastikuse mõistmise memorandum).
Uus alliansileping kehtiksesialgu 15 aastaks.
Renault Grupi ja Nissani vaheliste osaluste tasakaalustamine, etvõimaldada edasist koostööd
· Nissan ja Renault Grupp säilitavad 15%ristosaluse, mille puhul kehtivad teatavad piiravad sätted aktsiateomandamiseks ja võõrandamiseks.
· Renault Grupp annaks 28,4% Nissaniaktsiatest üle Prantsusmaa usaldusfondi. Usaldatud aktsiate alusel hääletatakseneutraalselt, välja arvatud:
o Renault'nimetatud Nissani direktorite valimine või ametist vabastamine (kus usaldusisikhääletaks Renault' korraldusel);
o Nissaninimetamiskomisjoni poolt üles seatud direktorite valimine või vabastamine,välja arvatud Renault Grupi kandidaadid (kus usaldusisik peaks hääletamaNissani nimetamiskomitee otsuste ja ettepanekute poolt);
o aktsionärideettepanekud, mida Nissani juhatus ei toeta (siis peaks usaldusisik hääletamasthoiduma).
· 28,4% Nissani aktsiate usaldusfondileülemineku tulemusena saaks Nissan kasutada oma hääleõigust, mis on seotud temaosalusega Renault Grupis.
· Renault Grupi ja Nissani hääleõiguseülempiir oleks 15% teostatavast hääleõigusest, kusjuures mõlemad ettevõttedsaavad selle piires oma hääleõigust vabalt kasutada.
· Renault Grupp teeks usaldusisikuleülesandeks müüa usaldatud Nissani aktsiad, kui see on Renault Grupi jaoksäriliselt mõistlik, kuid tal ei ole kohustust aktsiaid konkreetse eelnevaltkindlaksmääratud aja jooksul müüa.
· Renault Grupil oleks täielikpaindlikkus müüa usaldusfondis olevaid Nissani aktsiaid Nissanigakooskõlastatud ja korrapärase protsessi raames, mille käigus Nissan saaks kasuesimese pakkumise õigusest enda või määratud kolmanda osapoole kasuks.
Hääleõigus ja juhtimine
· Uute korralduste tulemusena lõpetatakse 4. veebruaril 2016Renault Grupi ja Prantsuse riigi vahel sõlmitud juhtimisleping, mis on seotudriigi osalusega Renault Grupis. See võimaldaks Prantsuse riigil vabalt kasutadakõiki oma hääleõigusi Renault Grupis.
· Renault Grupil jääb õigus nimetada kaks esindajat Nissanidirektorite nõukogusse ja Nissanil jääb õigus nimetada kaks esindajat RenaultGrupi juhatusse.
· Alliansi tegevnõukogu jääb Renault Grupi, Nissani ja MitsubishiMotorsi koordineerimisfoorumiks.
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.