Pressiteade

Jaga

Daciale aegade suurim turuosa Euroopa jaemüügiturul

Dacia müüs 2022. aastal 573 800 sõidukit, kasvades aeglustuval turul 2021. aastaga võrreldes 6,8%. Bränd jõudis olulise verstapostini, müües 8 miljonenda sõiduki alates 2004. aastast. Dacia saavutas rekordilised turuosad, mis moodustavad: 3,7% PC+LCV* müügist Euroopas (+0,5%), 4,2% LCV* müügist Euroopas (+0,7%) ja 7,6% jaemüügi PC** müügist Euroopas (+1,4%). Saavutuse taga on neli peamist mudelit: Sandero, Duster, Jogger ja Spring. *PC+LCV, PC = Austria, Belgia, Bulgaaria, Horvaatia, Tšehhi Vabariik, Taani, Eesti, Soome, Prantsusmaa (sh DOM-TOM), Saksamaa, Kreeka, Ungari, Island, Iirimaa, Itaalia, Läti, Leedu, Luksemburg, Malta, Holland, Norra, Poola, Portugal, Küprose Vabariik, Rumeenia, Slovakkia, Sloveenia, Hispaania + Kanaari saared, Rootsi, Šveits, Ühendkuningriik **Jaemüük PC = Austria, Belgia, Horvaatia, Tšehhi Vabariik, Taani, Soome, Prantsusmaa, Saksamaa, Ungari, Itaalia, Luksemburg, Holland, Norra, Poola, Portugal, Rumeenia, Slovakkia, Sloveenia, Hispaania, Rootsi, Šveits, Ühendkuningriik

Kolmrekordilist turuosa

Vaatamata jätkuvatele autotööstuse väljakutsetele, nagu näiteks Covid-19pandeemia, elektroonikakomponentide nappus ja logistikaprobleemid, müüs Dacia2022. aastal rekordilised 573 800 sõidukit, mis tähendab 6,8% kasvu võrreldes2021. aastaga. 2022. aastal jõudis bränd ka olulise verstapostini, müües 8miljonenda sõiduki alates 2004. aastast.

Turud, kus Dacia sõidukeid müüakse, vähenesid 2021. aastaga võrreldes 5,5%.Brändi tugev esitus kinnitab positsioneerimise asjakohasust, et pakkuda parimathinna ja kvaliteedi suhet, sest uus tootevalik on osutunud jaeklientide seaspopulaarseks. 2022. aastal saavutas Dacia Euroopas rekordilise turuosa, müüesjaeklientidele 7,6% sõiduautodest, tugevdades oma positsiooni teist aastatjärjest (2021. aastal saavutati 6,2%-line turuosa). Euroopas langes brändiarvele ka rekordiline 3,7% PC+LCV* müügist (tõus 0,5 punkti võrreldes 2021.aastaga) ja 4,2% PC* müügist (tõus 0,7 punkti võrreldes 2021. aastaga).

Lisaks sellele, et Dacia säilitas oma juhtiva positsiooni Marokos, tugevnessee ka Euroopas, kus sõiduautode müügimaht kasvas 15,4% vaatamata turu4%-lisele vähenemisele.

Brändi suurimal turul Prantsusmaal registreeriti 2022. aastal 130 800 Daciasõiduautot, mis on võrreldes 2021. aastaga 4,5% enam, vaatamata turu 7,8%langusele. See tulemus tõstis Dacia turuosa ühe protsendipunkti võrra 8,6%-ni,asetades brändi esmakordselt kolmandale kohale sõiduautode müügiturul. Jaeklientidele suunatud müügist moodustas Dacia 15,8% (kasv 1,3 punkti),mis tähendab, et iga kuues jaeklient valis 2022. aastal Dacia.

„Dacia Euroopa müügimahu ja turuosa näitajad kasvasid 2022. aastal,kinnitades meie strateegia asjakohasust, mis põhineb põhiväärtustele uue sisuandmisel ja toodete kohandamisel vastavalt klientide vajadustele. 2023. aastalkavatseme hoogsalt jätkata, laiendades elektrifitseeritud sõidukite valikut,jäädes samas truuks Dacia positsioneeringule, pakkudes oma klientidele lihtsustning parimat hinna ja kvaliteedi suhet,“ sõnab aasta kohta Dacia turunduse,müügi ja operatsioonide vanemasepresident Xavier Martinet.

Neljalemudelile põhinev tugev tooteplaan

Dacia tõi vähem kui 15 kuuga turule neli uut põhimudelit, nimelt 2021.aastal Sandero, Springi ja Dusteri ning 2022. aastal Joggeri. 2022. aasta lõpusosalesid kõik neli mudelit Dacia uue identiteedi kasutuselevõtu strateegiaviimases sammus, võttes kasutusele brändi julge visuaalse identiteedi. Seehõlmas uusi värve ja äratuntavat Dacia Linki embleemi, millel onminimalistlikud D- ja C-tähed, mis haakuvad nagu keti lülid, rõhutades tugevustja lihtsust.

2022. aastal müüdi 229 500 Sanderot (kasv 2021. aastaga võrreldes 1,2%).Sandero oli kuuendat aastat järjest enimmüüdud mudel Euroopa jaemüügiturul jateine ​​enimmüüdud sõiduauto Euroopas kõigi müügikanalite lõikes.

Samamoodi säilitas Duster Euroopa linnamaasturite jaemüügiturul esikoha –positsiooni, mis on sel olnud alates 2018. aastast – ning sai Euroopajaemüügiturul teiseks enimmüüdud sõidukiks Sandero järel. 2022. aastal müüdikõigis riikides 197 100 autot (mis on 5,8% rohkem kui 2021. aastal), seega onDusterit alates selle turuletoomisest 2010. aastal teedel juba üle 2 miljonisõiduki.

2022. aastal müüdi 48 900 täiselektrilist Springi (kasv 2021. aastagavõrreldes 75%). Alates müügile tulekust 2021. aastal on Spring võitnud üle 100000 kliendi, kellest kolm neljandikku on jaekliendid. Spring on Euroopajaemüügiturul üks enimmüüdud elektrisõidukeid.

Esimesel müügiaastal müüdi 2022. aastal 56 800 Joggerit, mis asetab mudeliEuroopa jaemüügiturul müüdavate mitte-maasturite C-segmendi sõidukite seasteisele kohale.

Dacia kohta

1968. aastal sündinud ja 2004. aastal taaselustatud Dacia on kogu Euroopasalati pakkunud parima hinna ja kvaliteedi suhtega autosid, luues pidevaltolulistele asjadele uut tähendust. Uuendusmeelse tootjana pakub Dacia lihtsaid,mitmeotstarbelisi ja töökindlaid autosid, mis on kooskõlas kliendi elustiiliga.Dacia mudelid on muutunud turu mõõdupuudeks: Logan, täiesti uus auto kasutatudauto hinnaga; Sandero, Euroopa enimmüüdud isiklik auto igal aastal alates 2017.aastast; Duster, enimmüüdud maastur Euroopa eraisikutele alates 2018. aastast;Spring, taskukohase elektrilise liikuvuse võitja; Jogger, mitmekülgneC-segmendi pereauto. Alates 2004. aastast on 44 riigis esindatud Dacia müünudrohkem kui 8 miljonit autot.

Galerii

Allalaetavad failid

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.