Pressiteade
–Geely Holding Group (Geely Holding), Geely Automobile Holdings Limited (GeelyAuto HK.0175) (eespool nimetatud ühiselt „Geely“) ja Renault Gruppallkirjastasid mittesiduva raamlepingu, et luua uus ülemaailmne liider omaklassi parimate hübriidjõuseadmete ja ülitõhusate sisepõlemismootoritearendamiseks, tootmiseks ja tarnimiseks.
Raamlepingukohaselt on Geely ja Renault Grupi osalus uues ettevõttes 50:50.
Uus ettevõte kavatseb käitada 17 jõuseadmete tehaset kolmelmandril, kus töötab kokku umbes 19 000 inimest. Selle kombineeritud võimsus onüle 5 miljoni sisepõlemis-, hübriid- ja pistikhübriidmootori ja käigukastiaastas, tarnides enam kui 130 riiki ja piirkonda. Uue ettevõtte ühinetooteportfell ja piirkondlik jalajälg võiksid pakkuda lahendusi 80%-leglobaalsest sisepõlemismootorite turust.
Uudisedkokkuleppest langesid kokku Renault Grupi kapitaliturupäevaga Pariisis, kusgrupp esitles mitmeid algatusi oma ümberkujundamise kiirendamiseks ja avaldaskeskpika perioodi finantsväljavaate.
Renault Grupi tegevdirektorLuca de Meo: „Kui Renault Grupp kiirendabRenaulution plaani raames ümberkujundamist, et koguda väärtust kogu uuesautotööstuse väärtusahelas, on meil hea meel, et leppisime Geelyga kokkuambitsioonika partnerluse plaanides, et jätkata sisepõlemis- ja hübriidmootoritetehnoloogiate arendamist, mis jäävad autotööstuse tarneahela kriitiliseks osaksveel aastakümneteks. Suudame pakkuda oma klassi parimaid jõuseadmeid jaelektrifitseeritud lahendusi mitmele originaalseadmete toota brändile ülemaailma, vabastades vähese heitega tehnoloogia turupotentsiaali.”
Eric Li,Geely Holding Groupi esimees, sõnas: „Tänaneleping Renault Grupiga võimaldab luua ülemaailmse liidri hübriidtehnoloogiatealal, et pakkuda ülitõhusaid täiustatud lahendusi autotootjatele üle kogumaailma. Ootame koostööd Luca de Meo ja tema Renault’ meeskonnaga, et muuta seepartnerlus reaalsuseks. See leping põhineb meiekohustusel kasutada meie grupiüleseid tehnoloogilisi teadmisi jabrändiportfelli, et jätkata meie teedrajavat teekonda jätkusuutlikkuse ja väärtuseloomise vallas, mis viib tipptaseme tarbijateni.“
Uusettevõte tervitab partnereid ja aktsionäre, kes on huvitatud võimalusestpanustada tööstusharu juhtivatesse madala ja nullheitega ökosüsteemidesse, mistoimivad põhimõttel „hällist hauani“.
Raamlepingupõhine formaalne vormistatamine peaks toimuma 2023. aastal. Uue üksuse täpsemadüksikasjad avaldatakse eeldatavasti lähikuudel.
Zhejiang Geely Holding Groupi kohta
Zhejiang Geely HoldingGroup (Geely Holding) on ülemaailmne autotööstuskontsern, mis omab mitmeidtuntud rahvusvahelisi autotööstuse kaubamärke ja mille tegevus hõlmab koguautotööstuse väärtusahelat, alates uurimis- ja arendustegevusest ningprojekteerimisest kuni tootmise, müügi ja teeninduseni.
Ettevõtte esimehe Eric Lipoolt 1986. aastal Hiina Zhejiangi provintsis Taizhou linnas asutatud GeelyHolding sisenes autotööstuse valdkonda 1997. aastal ja praegu asub sellepeakontor Hiinas Hangzhous. Tänapäeval haldab Geely Holding mitmeid kaubamärke,sealhulgas Geely Auto, Lynk & Co, ZEEKR, Geometry, Volvo Cars, Polestar,Lotus, London Electric Vehicle Company, Farizon Auto ja Cao Cao Mobility.
2021. aastal müüs GeelyHolding üle 2,2 miljoni sõiduki, sealjuures oli Volvo Carsi müük kogu maailmas698 693 ühikut ja Geely Auto Groupi Hongkongis noteeritud üksus teatas, etmüük ulatus 1 328 029 ühikuni.
Geely Holding annab töödrohkem kui 120 000 inimesele kogu maailmas ja see on viimase kümne aastajooksul olnud Fortune Global 500 nimekirjas.
Rohkem teavet Zhejiang Geely Holding Groupi kohta ametlikul kodulehelwww.zgh.com
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.