Pressiteade
Müügitulemused, 3. kvartali olulised näitajad
RenaultGrupp müüs2022. aasta 3. kvartalis 481 000 sõidukit, mida pooljuhtide kriis ikka veelhäirib, 2,4% vähem kui 2021. aasta 3. kvartalis[1].
RenaultGruppjätkab väärtuse loomisele suunatud turunduspoliitikat, mis toob kaasa müügiosakaalu suurenemise kõige kasumlikumates kanalites. Viies peamises Euroopariigis (Prantsusmaal, Saksamaal, Hispaanias, Itaalias ja Ühendkuningriigis)moodustas jaeklientidele müügi osakaal 2022. aasta 3.kvartalis 70% (vs 64%2021. aastal).
Renaultbrändtugevdab oma positsiooni Euroopas elektrifitseeritud turul E-techtootevalikuga, mis moodustab 38% brändi selle aasta esimese 9 kuu sõiduautodemüügist. Megane E-tech Electricu müügi algus on paljulubav rohkem kui37 000 tellimusega alates turule toomisest 2. kvartalis, millest 75% kõrgemad versioonid ja 85% võimsamatemootoritega.Hübriidsõidukite (HEV ja PHEV) valiku, mis koosneb mudelitest Renault Clio,Renault Captur, Renault Arkana ja Renault Megane, müük tõusis võrreldes 2021.kvartaliga 34%.
Seega kinnitab Renault oma juhtivat positsiooni elektriliste jahübriidsõidukite valdkonnas. Hübriidivalikut tugevdatakse aasta lõpuks, kuiAustral tuuakse turule Hispaanias ja Prantsusmaal, seejärel 2023. aasta algusesteistes Euroopa riikides. Rahvusvahelisel tasandil järgib bränd väärtuseloomise ja elektrifitseerimise poliitikat, eelkõige Renault E-tech tootevalikuturuletoomisega Ladina-Ameerikas 2023. aasta esimesel poolel.
Dacia jätkab jõulist edu,olles enimmüüdud bränd Euroopa jaeklientide seas. Sandero on jätkuvaltenimmüüdud sõiduk jaeklientidele Euroopas ja Duster on alates selleturuletoomisest jõudnud 2 miljonini.
Dacia Spring 100% Electric on 2022.aastal saanud Euroopas enam kui 45 000 tellimust ja see on enimmüüdudelektrisõiduk jaeklientidele Prantsusmaal ja 3. enimmüüdud elektrisõidukjaeklientidele Euroopas.
Dacia Jogger on edulugu, sest 2022 onEuroopas tehtud rohkem kui 65 000 tellimust, neist üle 60% kõrgema tasemeversioonid. Kõik alates 16. juunist 2022 tellitud mudelid on brändi uueidentiteediga, mida esitletakse Pariisi autonäitusel.
Alpine on olnud väga edukas, tellimuste arv onaasta algusest kasvanud 68%, millest 78% on kõrgemad versioonid ja ka piiratudväljalasked on olnud väga edukad. Nii broneeriti A110 Jean Rédélé’i 100 autotja A110 R esimesed 110 autot (Radicale’i jaoks) vähem kui 2 tunniga.
Grupi tellimuste portfell Euroopas püsibajaloolisel tasemel: septembri lõpus oli see juuni lõpuga võrreldes mahultstabiilne.
Kolmanda kvartali tulu
16. mail 2022 teatatudlepingute tulemusena müüa 100% Renault Grupi Renault Russia aktsiatest Moskvalinnale ja 67,69% osalusest AVTOVAZis NAMI-le (autode ja mootorite uurimise jaarenduse keskinstituut), dekonsolideeriti Venemaa tegevus Renault Grupi finantsaruannetesja käsitleti IFRS 5 kohaselt lõpetatud tegevusvaldkondadena tagasiulatuvaltalates 1. jaanuarist 2022.
Seetõttuei sisalda 2022. aasta III kvartali jätkuvate tegevuste tulud enam Venemaatööstustegevust. Grupi 2021. aasta 3. kvartali tulud on kohandatud vastavalt uueletegevusvaldkonnale (mõjud: AVTOVAZ – 537 miljonit eurot ja Renault Venemaa – 330 miljonit eurot).
Grupi2022. aasta 3. kvartali müügitulu ulatus 9,8 miljardi euroni, mis on 20,5%rohkem kui 2021. aasta 3. kvartalis.
Püsiva ulatuse ja vahetuskursside[2] juures tõusis grupi kasum 19,4%.
Autotööstusetuluulatusid 9 miljardi euroni, kasvades 2021. aasta 3. kvartaliga võrreldes 21,7% Tugevat paranemist selgitataksepeamiselt järgmisega:
· mahumõju +12,5punkti, mis tuleneb peamiselt 2022. aasta 3. kvartalis edasimüüjate võrguväiksemast laoseisust võrreldes 2021. aasta 3. kvartaliga, mida pooljuhtidekriis mõjutas tugevamalt.
· positiivne hinnamõju +12,8 punkti, pärast 1.kvartalit +5,6 punkti ja 2. kvartalit +8,4 punkti. See mõju peegeldabväärtusele keskendunud turunduspoliitika jätkamist, kaubanduslike allahindlusteoptimeerimist ja hinnatõusu, et tasakaalustada kulusid ja valuuta inflatsiooni.
· tootevaliku mõju +1,7 punkti, mis tuleneb MeganeE-tech Electricu edukast turuletoomisest 2022. aasta 2. kvartalis.
· partneritele müügi mõju oli -2,3 punkti, mis onpeamiselt seotud meie partnerite diiselmootorite ja sõidukite tootmisevähenemisega (Opel Movano ja Fiat Talento lepingute lõpp 2021. aasta lõpus).
· muud mõjud on -3,0 punkti, mis on seotud võrgustikumüügi väiksema panusega pärast filiaalide sulgemist ja kasutatud sõidukitemüügi vähenemisega. Viimaneon seletatav tagasiostukohustusega sõidukite pargi vähenemisega, milletagastamine toidab kasutatud autode varu.
Liikuvusteenused andsid 2022. aasta3. kvartali tuludesse 9 miljonit eurot, võrreldes 6 miljoni euroga 2021. aasta3. kvartalis.
MobilizeFinancial Services (endine RCI Bank and Services) teenis 2022. aasta 3. kvartalistulu 823 miljonit eurot, mis on 8,4% rohkem kui 2021. aasta 3. kvartalis.Keskmised tootlikud varad (45,0 miljardit eurot) kasvasid 2021. aasta samaperioodiga võrreldes 1,4%. Keskmise tootlusega varade kasvu toetas jaeklientideaktiivsus, mille tulemusena suurenes uute finantseeringute maht 1,9%. Uutelepingutega rahastatav keskmine summa suurenes järsult ja võimaldaskompenseerida registreerimiste vähenemisest tingitud uute lepingute arvu11,9%-list vähenemist.
Seisuga30. september 2022 moodustasid uute sõidukite koguvarud (sh sõltumatuteedasimüüjate võrgustik) 421 000 sõidukit võrreldes 340 000 sõidukiga30. septembril 2021. Sõltumatute edasimüüjate võrgustiku varud on 184 000sõidukiga endiselt madalal tasemel. Grupi 237 000 sõidukist koosnevad varudpeegeldavad suve kõrget tootmistaset, et rahuldada 4. kvartali nõudlust.
Väljavaated ja strateegia
Renault Gruppkinnitab 2022. aasta finantsprognoosi järgmiselt:
• grupi kasumimarginaal suurem kui 5%
• autotööstuse vaba rahavoog suuremkui 1,5 mld €.
Renault Grupp esitleb 8. novembril 2022toimuval kapitaliturupäeval oma Renaulution strateegia 2. peatükki ningkeskpika perioodi finantsväljavaadet.
[1] 2021. aasta korrigeeritud, et kajastadaAVTOVAZi ja Renault Russia müüki
[2] Konsolideeritud tulumuutuse analüüsimiseks püsivate vahetuskursside alusel arvutab RenaultGrupp jooksva majandusaasta aasta tulu ümber, rakendades eelmise perioodikeskmisi vahetuskursse ja välistades perioodi jooksul toimunud olulisedmuudatused.
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.