Pressiteade
„Mulleendale meeldib kalal käia ja ka lihtsalt looduses liikuda. Oma töös tahansaavutada kooskõla isikliku eluga.”
Helene,Dacia värvide ja materjalide eest vastutav juhtivdisainer
Alati otsides eluliselt olulisi asju
Kooskõlas klientide vajadustega esmatähtsateasjade järele, läheneb Dacia autotööstusele erinevalt, kaldudes ressurssidenutikamale kasutamisele. Selline pragmaatiline lähenemine tähendab, et tulebteha kindel julge valik, eriti kui tegemist on disainiga. Tegelikult on värvideja materjalide osakond seal eesliinil. Meeskonda juhtides on Helenel öeldajärgmist: „Dacia jaoks on oluline töötadavõimalikult autentsel viisil. Klient peab mõistma, et töötasime selle nimel, etmuuta oma kujundused lihtsaks ja põhivajadusi rahuldavaks. Moelõksudest kõrvalehiilimine uute keskkonnasõbralikumate materjalide otsimisel on loomingulinelähenemine disainile, mis on mõnevõrra puritaanlik, peaaegu põhimõtteline.”
Seetõttu Dacia julgeb. Eelmise aasta juunisavalikustatud uus värv Lichen Kaki, sammalt ja maalähedasi toone meenutavroheline toon, sai esimeseks sarjas olevaks nn tahkeks värviks. Värv üksnes eirõhuta Dacia looduslähedust ja maalähedasi elemente, vaid toob esile kaksbrändi olulist omadust: see on valmistatud ilma vilgukivita (metallihelbed),seega on värvi koostis lihtsam ja tänu „mittemetallilisele“ aspektile – ilmaläikivate helvesteta – on kasutusmustus vähem näha. „Tahkevärvide metallilise viimistluse puudumine annab väga tugeva tunde,”ütleb Hélène, kes täpsustab, et „seesobib Dacia jõulise stiiliga väga hästi.” Seda tüüpi värvid laienevad peagisaadaolevate värvide valikule.
Ei enam kroomi ega nahka: kaks julget valikut, mis tehti tahtlikult
Paljude jaoks on need kaks materjali pikka aega olnud ja onendiselt autotööstuse sünonüümid. Dacia suhtub aga kroomi ja loomsesse nahkakui minevikku, on aeg astuda uude ajastusse ja asendada need millegileidlikumaga. Alternatiivide otsimisel juhinduti soovist saada midagivastupidavamat, kasutades keskkonnasõbralikumaid tootmisprotsesse. „Püüdsime kasutada võimalikult väikesesüsinikujäljega materjale nii tootmisel kui ka nende kasutusea jooksul,”ütleb Helene.
Seega on tulevaste Dacia mudelite sisemuses lisaks kangale kasünteetiline nahk. Materjal on puudutades meeldiv, kergesti hooldatav ja vägavastupidav. See on täiuslikult kohandatud Dacia mudelite vaimuga, mis keskendubperekonnale ja looduse avastamisele. Helene on veendunud: „Dacia klientide hulka kuuluvad inimesed, kellel on loodusega seos, kesvajavad autot, mis ei nõua kasutamisel palju hoolt. Sünteetiline nahk annabsellise vastupidavuse.”
Mis puutub kroomi, siis seda ei leidu Dacia sõidukitel enamkuskil, ei sees ega väljas. See muudatus on hea uudis klientidele ja koguplaneedile: värvimine on keskkonnasõbralikum, sest eraldab palju vähem CO2kui kroomimine, värv on kriimustuskindlam ja palju vastupidavam. Maailmas, kussuurem osa sõidukite logodest on kroomitud, on uus Dacia Link embleem valgeksvärvitud. „Tahtsime, et logo oleks hästi nähtav,” ütleb Helene. „Seega onvalge täiuslik värv, sest paistab Dacia autode musta iluvõre taustal silma.”
Elastsed kangad pikemaks kasutuseaks
Kasutusea pikendamise eesmärgil debüteerivadDacia sõidukites uued elastsed kangad, näiteks armatuurlaual, asendadespraegused plastspoonid. See valik isoleerib heli paremini ja annab neiletavaliselt kõvadele detailidele pehmuse. Veelgi enam, erinevalt jäikadestosadest on kangad kriimustuskindlad ega kriuksu. Helene sõnul on seeklientidele ainult hea: „Elastsedmaterjalid, nagu need tekstiilid, loovad hubasema atmosfääri ja soojemainterjööri."
Kõik Dacia sõidukitel kasutatavate värvide jamaterjalide muudatused on osa jätkuvast otsingust ja liikumisest eluliseltolulise poole. Nagu Helene kinnitab, „kui sisemuse ja välise vahel valitsebvärvide ja materjalide kooskõla, siis tunnen, et oleme oma ülesandega hakkamasaanud.“
Dacia disaini autentsus, värvide ja materjalide valiktoovad kasu nii klientidele kui ka keskkonnale. Nutikas disain, mille üleHelene võib uhkust tunda.
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.