Pressiteade

Jaga

R5 Turbo 3E, sündinud driftima

Suurejooneline driftimiseks mõeldud täiselektriline näituseauto on loodud, et avaldada Renault 5 50. aastapäeva tähistamise raames austust mudeli kõige kuulsamatele sportversioonidele: Renault 5 Turbo ja Turbo 2. Mudeli uus tõlgendus on meelega rikkalik ja selle jõudlus oma klassi tipus. R5 TURBO 3E on Renault 5 prototüübi kõrval veel üks näide brändi lipulaeva mudeli „elektrilisest taassünnist“. Renault elektrifitseerib oma ajalugu, et valmistada paremini ette täiselektrilist tulevikku Euroopas 2030. aastaks. R5 TURBO 3E näituseautoga on võimalik lähemalt tutvuda 17. oktoobril algaval Pariisi autonäitusel.

2022. aasta jaanuaris, kui algas ühe silmapaistvama kultusauto Renault 550. aastapäeva tähistamine, lubas Renault üllatusi täis „pop-aastat“. Pärastosalemist Rallye Monte-Carlo Historique rallil, Rétromobile’i autonäitusel, LeMans Classic rallil ja teistel pidustustel ning Renault5 Diamant elektrilise näituseauto esitlemist korraldas bränd R5TURBO 3E maailma esmaesitluse 25. septembril toimunud Chantilly Arts& Elegance 2022 konkursil.

Täiselektrilise näituseauto panus Renault 5 50. aastapäeva pidustustesse onülevaade tehnoloogia arengust ja austusavaldus kõige kuulsamatelesportversioonidele: Renault 5 Turbo ja Turbo 2. Loogiliselt on see saanudnimeks R5 TURBO 3E („3”, sest järgneb Turbo 2-le ja „E” tähistabelektrilist).

„Renault 5 TURBO 3E ühendab endas ülitehnoloogilise disaini ja tahtlikuülekülluse arvukate viidetega võidusõidu ja videomängude maailmale. Seekombinatsioon näitab näituseauto modernsust ja tehnoloogiat, mis on reaalse javirtuaalse valdkonna piiril. See puhtalt elektriline "drifter"näitab, et elektriautod võivad olla nii lõbusad kui ka hämmastavajõudlusega!" rõhutab Renault disaini asepresident Gilles Vidal.

R5 TURBO 3E on Renault 5prototüübi kõrval veel üks näide brändi lipulaeva mudeli „elektrilisesttaassünnist“. Renault elektrifitseerib oma ajalugu, et valmistada paremini ettetäiselektrilist tulevikku Euroopas 2030. aastal.

Suure võimsusega drifter

R5 TURBO 3E on ehitatud jõudluse ja võidusõiduradade jaoks:tagasillaveoga täiselektriline puhas drifter. Sarnaselt esivanemale on seesamuti kaheistmeline. Nüüd aga asub jõuülekanne taga – kaks elektrimootorit,kumbki liigutab üht ratast, akud keskel põranda all.

R5 TURBO 3E on ehitatud torukujulisele šassiile, midakaitsevad lame alus ja Rahvusvahelise autospordiliidu (FIA) poolt heakskiidetud turvakaared. Mootori koguvõimsus on 280 kW (= 380 hj) jakohene pöördemoment 700 Nm.

Uue põlvkonna R5 Turbo 2 kiirendab 0–100 km/h vaid 3,5 sekundiga(drift-režiimis 3,9 sekundiga) ja saavutab tippkiiruseks 200 km/h. Auto onvarustatud 42 kWh akuga. Kiiremate ringide jaoks on autol ka 50+ roolinurk, ettakistustest oleks lihtsam mööduda.

Sõidu ajal filmimise hõlbustamiseks on R5 TURBO 3E-l umbes 10kinnitusklambrit kaamerate jaoks nii sees kui ka väljas – näiteks esitulede javälispeeglite pesades, mis sobivad suurepäraselt just driftimiskaadritejäädvustamiseks.

Külluslik, lõbus ja ajaloole vihjav

„Liialdatud joontega kunstiteos, mis oninspireeritud videomängude universumist, vihjetega Renault 5-le ja Renault 5Turbole nii sees kui väljas.“ Need olid juhised, mis anti meeskondadele, kes töötasid koos Renaultideeautode peadisaineri Sandeep Bhambraga näituseauto R5 TURBO 3Earendamisel.

Tulemus räägib ise enda eest. Kapott, uksed ja kokpit on sama kujuga kuinende eelkäijatel – kuid seekord on kere valmistatud süsinikkiust. Sellel on kaTurbo 2 ikoonilised õhu sisselaskeavad tagumistel poritiibadel. Auto laius on2,02 meetrit (25 cm rohkem kui tema esivanemal), pikkus 4 meetrit ja kõrgus1,32 meetrit. Selle kõige tähelepanuväärsem omadus on massiivne tagaspoiler, mis hoiab autot suurtel kiirustel kindlalt maapinnal.

R5 TURBO 3E esikaitseraua suured õhu sisselaskeavad jahutavadmootorit ja lisavad survejõudu. Kolm vertikaalset sektsiooni meenutavad koheRenault 5 Turbo 2 kaitserauda. Ruudukujulised udutuled meenutavad paljuski„vanu häid aegu“, kuid nüüd on neid neli ja igaüks sisaldab 16 LEDi.

Samuti on ees ja taga roosad, sinised ja kollased LED-ribad, mis vilguvaddriftimise ajal, lisades 1980ndate ja 1990ndate videomängude hõngu.Retro-videomängud andsid inspiratsiooni ka kere kaunistavate kamuflaažkleebistejaoks. Lõpuks on pleksiklaasist aknad roosad ja kleebis „La vie en rose” tagumiselvasakpoolsel aknal lisab näituseautole magusat äratundmist.

Vihjed ajaloole R5 TURBO 3E disainis on vastand nostalgiale. Vastupidi,näituseauto kaasaegsed ja mängulised lahendused on väga modernsed. Näitekskapoti õhu sisselaskeava – järjekordne pilguheit Renault 5 Turbo 2-le –sisaldab aku laadimispesa ava. Ning läbipaistvad kereosad – eriti need, misasuvad tagatulede kohal – pakuvad aknaid, mille kaudu saab imetleda näituseautoelektrimehhanismi.

Galerii

Allalaetavad failid

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.