Pressiteade
„Tajutava kvaliteedi eksperdiülesandeks on luua väärtus põhifunktsioonidele ja vallandada positiivseidemotsioone seal, kus te neid kõige vähem ootate.“
Olivier, Renaulttajutava kvaliteedi ekspert
Tähelepanukeskendus sümboolsele sisekujundusdetailile
Olivieri töö tajutava kvaliteedi eksperdinanõuab detailidesse süvenemist: ta hoolitseb selle eest, et iga uus Renault’mudel on harmooniline ning sõiduki kere ja salongi erinevad osad moodustavad koosvapustava terviku. Ta kontrollib materjalide kvaliteeti, jälgibkogu protsessi, et joonestuslaual olev pilt sõiduvalmis autoks muutuks,kontrollib, et liigutused oleksid sujuvad ja pinnad ühtlased, et liikuvaidosi oleks lihtne kasutada ja leiab võimalusi kasutajate meeldivaksüllatamiseks.
Täiesti uus Renault Austral linnamaastur, mis jõuab turule järgmisel sügisel, ei oleerand. Olivier ja tema kolleegid uurisid autot iga nurga alt, et tõstaselle kvaliteet silmapaistvale tasemele.
„Töötasime täiesti uue Australi kõigiliikuvate osadega. Aga kui ma peaksin mainima vaid ühte, oleks see libisevkäetugi,” tunnistab ta.
„Meil oli keskkonsoolil fantastilinemultifunktsionaalne disainiseade, kuid selle edasi-tagasi liigutamine ei olnuderiti põnev. Mõtlesime koos disainijuhiga, kuidas seda atraktiivsemaks muuta.”
Võtmeks oliheli
Käetoeedasi-tagasi liigutamisel tekkivate helide lisamine muutus peagi ilmseksteeks.
„Otsekohe mõtlesime lisada käetoe liigutustega kaasas käiva heli: sobiva,mõnevõrra metalse astmelise heli.“
Olivier teadis täpselt, kuidas see kõlamapeaks, kuid ta pidi leidma sõnu, et kirjeldada tunnet ülejäänudmeeskonnale... See polnud lihtne! Õnneks tunneb ta ka muud tüüpi mehhanisme jaleidis selle, mida vajas, et panna nad „kuulma“, mida ta mõtles.
Ta on kelladeentusiast – digitaalsete, sest need on praktilised ja automaatsed ning temaarvates on nende täpsed mehhanismid ja peen viimistlus paeluvad.Jatal juhtus olema käe peal selline, mis tegi täpselt seda häält, mida ta mõtles.
„Kellal, mida ma sporti tehes kannan, on põrkuv raam. Juhtusin sedapöörama ja kuulsin täpselt seda heli, mida mõtlesin Australi käetoeliugsüsteemi jaoks. See on ilus heli, millest kuulete kvaliteetset töötlust jatäpsust.”
Täpsus jakontroll: kaks võtmesõna tajutava kvaliteedi juures
Projekti-ja disainimeeskonnale meeldis see idee koheselt ning kõik hakkasid tööle, et luuapõrkava kellaraami põhimõttel metalne ja põnev heli. Nad ehitasidkäetoe libisemismehhanismi 13 võrdsete vahedega sälku, et luua millimeetritäpsusega seadistuste tunne ja sellega kaasnev meeldiv heli.
„Lõppkokkuvõttes tunnete, et see pole enam lihtsalt osa, mis libisebedasi-tagasi: see on üksus, mida saate täpselt juhtida, mis paneb teid tundmamidagi, mis on täielikult kooskõlas sõiduki tajutava kvaliteedi mõistega.“
Olivier ei kahtle, et liikuvate osade helide kallal töötamine lisabkasutajatele tõelist väärtust.
„Oleme tulemuse üle tõeliselt uhked ja ei jõua ära oodata, millalAustrali tulevased omanikud hakkavad libiseva käetoe liikumist nautima.”
Ta töötab sellenimel, et lisada sama heliprintsiip ka mitmesse tulevasse Renault’valikusse kuuluvasse sõidukisse, mis avalikustatakse peagi.
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.