Pressiteade
2022. aastatähistab ühe brändi kultusmudeli – Renault 5 – 50. aastapäeva. Popkultuuritõelise sümbolina müüdi seda aastatel 1972–1984 mitmes riigis enam kui 5miljonit mudelit.
Renault onsotsiaalvõrgustikesse pannud rea üritusi ja muid tegevusi.
RENAULT X PIERRE GONALONS
Täna on päevateemaks uus koostöö Renault’ ja prantsuse disaineri Pierre Gonalonsivahel. Ikoonilise mudeli 50. juubeli tähistamiseks otsustas Renault ühendadajõu silmapaistva disaineriga, kes kuulub Architectural Digesti hinnangul 100juhtiva looja ning prantsuse kunsti ja käsitöö esindaja hulka.
Pierre Gonalonsi ja Renault Design Colors ja Trimsi meeskonna vestlusedviisid näituseauto Renault 5 Diamant loomiseni. Elektriauto, mis jäädvustabdisaineri nägemuse tulevikuautost, ühendades autotööstuse ja siseviimistluseparimad näited.
„Renault’ kutse anda müütilisele Renault 5 mudelile selle50. juubeliks uus elu teeb mulle suurt au. Bränd andis mulle unistuste autokujundamisel vabad käed,” ütlebPierre Gonalons. „Minu nägemuses kehastab Renault 5 poppi, meeleolukat jaäärmiselt kaasaegset elustiili. Tahtsin Renault 5 Diamantiga avaldada austustselle revolutsioonilisele disainile ja samal ajal kanda minu universumis olevadkujundid ja värvid üle automaailma.”
RENAULT 5 DIAMANT
Pierre Gonalons sai inspiratsiooni dekoratiivkunstist ja eriti peentestehetest, mida võib näha mitmetes stiilsetes ja uuenduslikes detailides.
Renault 5 Diamant on säilitanud 1972. aastal esmakordselt Renault’tootmisliinidelt maha veerenud originaalse „Supercari“ eksimatult äratuntavavälimuse ja kuju. Kuid tuttava silueti taga on palju muutunud. Esimene kaasajamärk on kapoti all: 100% elektrimootor. Visuaalselt on disainis esmaklassilisidetaile, mis sulanduvad täiesti uueks, keerukaks efektiks, kutsudes endlähemalt uurima.
François Farion, Renault Colours & Trimsi direktor, rõhutab: „PierreGonalonsi ja tema meeskonna isiksused ja loominguline universum liigitavad nadPrantsusmaa parimate käsitööliste hulka. Tulemus on teedrajav ja detailid onäärmiselt läbimõeldud. Minu jaoks on Renault 5 Diamant eelkõige emotsionaalneraputus: välised toonid annavad autole naiivse ja samal ajal peene välimuse.Pierre pöörab palju tähelepanu detailidele. Ta on äärmiselt tundlik igaelemendi viidete ja tähenduste suhtes.”
Kui vaatate seda väljastpoolt, näete, et kere on voolujooneline, nii etRenault 5 iseloomulikud jooned paistavad silma. Tavalised lisandmoodulideemaldati teadlikult oma kohast ning nende kuju ja viimistlus omandas uuetähenduse. Esi- ja tagatuledel on kalliskivitaolised näod, samas kui Alpine’iversioonilt päritud laiad rattad on sujuvama kujuga ja nende keskel on päike,Pierre Gonalonsi sümbol. Välisvärv on kombinatsioon kolmest värvikihist:kuldsed pigmendid roosal alusel, kaetud härmatisetaolise lakiga, mis tekitabmitmesuguseid efekte alates kuldsetest kriipsudest päikesepaistel kunisinisemate toonideni pimedas.
Sisekujundus on silmapaistvalt tagasihoidlik. Kasutades Renault Designi jaselle projektiga seotud käsitööliste teadmisi, lihtsustas Pierre Gonalonsautot, säilitades vaid käputäie väga spetsiifilisi detaile. Uksekäepidemetel,klaasitõstukitel ja käigukangil on selgelt pariisipärased detailid, näitekskahvatu kullaga kaetud messing, roostevabad materjalid ja kulumiskindladmaterjalid. Rool on kujundatud marmoriga süsinikul ja ainulaadne kuju ei muudaseda vähem juhisõbralikuks. Isegi auto võti läbis eritöötluse. Samal ajalrakendati Renault’ teadmisi, et auto oleks täiesti realistlikult mõjuv ningfunktsionaalsed elemendid toimiksid tõrgeteta.
Renault 5 Diamant sisaldab ka ohtralt tehnikat. Lisaks täielikultelektrilisele mootorile on sellel ka sõrmejäljeskanner uste avamiseks ja nagukõigil elektrisõidukitel, kolmeasendiline järjestikune käigukang (edasi,neutraalne, tagasi). Kolm ümmargust digitaalset sihverplaati, mis avaldavadaustust kellade valmistamise kunstile, annavad olulist teavet: kiirus, akulaetus ja kellaaeg. Navigatsiooni ja teabe- ja meelelahutussüsteemi saabmugavalt täiendada omaniku nutitelefoniga, mis mahub armatuurlaua keskelespetsiaalsesse hoidikusse.
PRANTSUSE KÄSITÖÖ OMA PARIMAL KUJUL
Renault 5 Diamant näeb suurepärane välja kuni pisimate detailideni. See onvalmistatud kvaliteetsetest materjalidest, mille on tarninud käsitöölised, keson pälvinud tunnustust ületamatute teadmiste ja suurepärase käsitöö eest.Näitusauto on näiteks täis kogemusi Design et Solutionilt, mis on erakordsetesõidukite tootmisele spetsialiseerunud ettevõte, mille ülesandeks oli arendus,kokkupanek ja viimistlus.
Mitmed käsitöölised, kes töötavad regulaarselt Pierre Gonalonsiga,ühendasid selle projekti jaoks oma teadmised. Täpsemalt: rool ja panipaik onvalmistatud Prantsuse Grand Antique d’Aubert’i marmorist, mille on ringlussevõtnud Minéral Expertise ja mis valati torudesse, et muuta see kergemaks javormitavamaks; istmeid katva kanga valmistas tekstiililooja Métaphores;armatuurlauda katva hobusejõhvidest kanga valmistas Le Crin, sajandivanuneettevõte, mis koob seda materjali käsitsi; mohäärvillase vaiba valmistasPinton, üks Prantsusmaa viimaseid gobelääne valmistavaid käsitöölisi, kes asubAubussonis; lõpuks on auto viimistluse kullatised, sealhulgas kapoti monogrammi,teinud Bertin-Aubert, Pariisi ateljee, mis on tuntud oma täpse töötlusepoolest.
VEEBIKAMPAANIAJA OKSJONID
Pärast entusiastide kogukondade kogumist Facebookis, Instagramis,LinkedInis, Twitteris ja YouTube’is ning viimati ametlike lehtede loomistTikTokis ja Pinterestis on Renault otsustanud seigelda NFT universumis.
Selle projekti raames arendavad Renault ja Pierre Gonalons välja ka suureNFT-de kollektsiooni, mis on inspireeritud Renault 5 Diamantist ja misavalikustatakse septembris.
Renault 5 Diamant pannakse paar nädalat hiljem oksjonile koos omadigitaalse NFT kaksikuga. Müügist saadav tulu annetatakse Give Me 5-le, brändiuuele ettevõtte sotsiaalse vastutuse strateegia projektile, et jõuda spordi jamuusika kaudu noorte põlvkondadeni.
RENAULT kohta
Renault,ajalooline autobränd ja elektrisõidukite tootmise teerajaja Euroopas, on alativälja töötanud uuenduslikke sõidukeid. Strateegilise plaaniga „Renaulution“ onRenault asunud ambitsioonikale väärtusi loovale üleminekukursile, millegaliigutakse konkurentsivõimelisema, tasakaalustatud ja elektrifitseeritudtootevaliku suunas. Eesmärk on ühendada autotööstuses kaasaegsus ja uuendusliktehnoloogia, energia- ja liikuvusteenused ning veel palju muudki.
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.