Pressiteade

Jaga

Aubevoye tehniline keskus: 40 aastat kirge autode vastu ja lugusid, mida jutustada

Lookleva Seine’i ääres asuv Normandia metsadesse peidetud Center Technique d’Aubevoye (CTA) on Renault Grupi salajane baas. See rajatis on klassifitseeritud konfidentsiaalseks ja seal kontrollitakse kõiki grupi brändi prototüüpe nende arendamise ajal. Seal viiakse läbi uute mudelite staatilisi ja dünaamilisi teste, antakse neile viimane lihv ja tehakse vastupidavuskatseid enne turule toomist. CTA ehitati 1982. aastal ja täna tähistab see oma 40. juubelit. Põlvkonnad kirglikke naisi ja mehi on kirjutanud selle baasi ja teatud määral ka piirkonna ja erakordse tööstussüsteemi loo. Just lootused ja ületatud takistused, raske töö ja saavutused selle 40 aasta jooksul on see, millele iga siinne töötaja saab uhkusega tagasi vaadata, ning need kõik põimuvad lugudega mudelitest, mis tegid oma esimesed katsumused läbi Aubevoye’s.

Sisse pääsevad vaidsiseringi inimesed. Kuid tähistamaks koha, kus maagia toimub igal sammul jakurvis, 40. sünnipäeva, viime teid virtuaalsele ringkäigule, ettutvustada mitmeid saladusi!


Aubevoye rajad:6 miljonit km katsesõite aastas!

Asjade perspektiiviseadmiseks märgime, et täna on vormel 1 programmi pikim ringrada 7004 kmpikkune. Aubevoye rajad on üle 60 km pikad ja jäljendavad kõiki maailmastuntud teid. Erinevad ringrajad ja teed on ehitatud 1982. ja 2000.aastal ning nende lugematud pinnavormid, kitsad kurvid ja järsud nõlvadlummavad kõiki, kes naudivad rooli taga põnevust. Kuid lisaks meelelahutusele,mida rada kahtlemata pakub Renault, Dacia ja Alpine prototüüpetestivatele sõidukijuhtidele, on keskusel töö teha ja see hõlmab iga mürakuulamist, iga komponendi katsetamist juhitavusest kuni vedrustuseni,vastupidavuskatsete läbimist ja teedel käitumise analüüsimist.

Selleks, ettestide ajal piirkondi indekseerida, teeme seda, mida fännid teevadvõistlusradadel: anname kurvidele hüüdnimed.” Frédéric,Aubevoye rajameister

Ärge üllatuge,seletus on alati olemas! Alustuseks näiteks „varesejalg“. Ringraja alguseshargneb rada vasakule ja paremale. Nii et see näebki välja nagu linnujalg. Üsnapoeetiline metafoor, eks? Järgmine pööre on „kindas sõrm“. Mis on täiestiloogiline, sest see näeb välja nagu kena ja ümar… noh… kindas olev sõrm.Ringraja kiireim kurv (mille sõitjad läbivad kiirusel üle 200 km/h) teebkummarduse 1950. aastate kahekordsele vormel 1 maailmameistrile AlbertoAscarile. Seejärel on kaks kurvi nimetusega „Boucles des Biscornes”, mispärineb samanimelistelt kurvidelt Linas-Montlhéry võistlusrajal. Ka“talukurvil” on oma lugu: ajastukohastel fotodel on näha, et sellel kohal asuskunagi talu. Ja lõpuks, „väljumise suur pauk“, mis on piisavaltarusaadav, et vajada selgitust. Seda 3,9 km pikkust rada kasutatakse šassiipeenhäälestamiseks ja see sobib ideaalselt esi- ja tagatelgedekalibreerimiseks ning teelpüsivuse, pidurite vastupidavuse, üldise töökindluse,veojõu ja libisemiskäitumise kontrollimiseks. Märg rada täiendab seda ja sedakasutatakse muudel katsetel.

RoomastBrüsselisse sekunditega

Järgmisena tutvumemõne Euroopa pealinnaga.See on lihtne: järgige lihtsalt viitasidRooma, Brüsselisse, Madridi või Londonisse. See rada on veidi üle 2 km pikkja jäljendab sõidutingimusi linnade keskuses, sealhulgas foorid, stoppmärgid,aeglustuskünnised ja mitmed ristmikud. Nii saate sõita Roomast Brüsselisse sõnaotseses mõttes sekunditega. Nautige reisi!

Järgmine on enesestmõistetav„kiirusring", kus juhid saavad mootorist viimast võtta, kuni autosaavutab 250 km/h, sealhulgas järsud kurvid kiirusel 180 km/h, ja sedarooli keeramata. Siin tehakse kõik aerodünaamilised katsed. Huvitavfakt: 16 hiiglaslikku ventilaatorit selle raja kõrval simuleerivad 14–72km/h puhuvaid tuuli, et kontrollida iga mudeli stabiilsust ja arvutadaselle kõrvalekaldeid. Väikestel tarbesõidukitel on elektrooniline seade, mishoiab neid kiirteedel nende lisaraskuse tõttu stabiilsena. Huvitaval kombel onsuund, mida autod kiirusringil järgivad, sama päriselus võidusõiduradadelolevaga: vastupäeva. See võib olla seotud vasaku ajupoolkeraga, vere südamekaudu voolamise suuna, tsentrifugaaljõudude või Rooma traditsiooniga; sellenähtuse selgitamiseks on palju legende ja hüpoteese, kuid keegi ei tea täpselt,miks see nii on (veel). Lihtsalt on nii!

Järgmiseks maastikuvahetus: Muidugi on Aubevoye’s ka valik järske nõlvu, keskmise mäestiku raduja maastikuradu, et proovida 4x4 ja kõiki teisi mudeleid. Seal on üle 40meetri tõusu ja rohkem kui paar silda, mida ületada, augud ja kalded pakuvadkarmi sõidu põnevust ja nõuavad osavust. Vahemärkusena olgu öeldud, etkellelgi pole õrna aimugi, kui pikk on maastikulõik. Ja legend räägib, etsellele rajale ei tohi kunagi üksi astuda (või kui lähete, siis võtke vähemaltkogu komplekt kaasa!). Nendes rajaosades rakendatakse meie mudelite veojõuletugevat koormust. Veel üks pisiasi: vasakpöördeid on sama palju kuiparempöördeid.

Ekstreemsedrajad vastupidavuse testimiseks

Enne teedeltlahkumist põikame läbi mõnest kohsta, mida võiks õigupoolest kirjeldadasõidukite piinamiskambritena. Kõikvõimalike teede jäljendamiseks ja igariigi ilmastikuolude simuleerimiseks on CTA ehitanud ka ekstreemrajad.Näiteks tolmutunnel, mis jäljendab tingimusi Argentinas, riigis, kustolmutase on väga kõrge. Riikide jaoks, kus sajab palju vihma, on 24 cmsügavune 6 cm aukudega koolmekoht. Seega peavad mudelid läbi tulema30 cm sügavusest veest. Ehitati hiiglaslik 3 x 3 m suurune kunstlik „loik“,et kontrollida sõidukite vigastusteta väljumist isegi pärast selle läbimistkiirusega 80 km/h.

Ilmselt nõustute,on Aubevoye rajad täis üllatusi. Kuigi dünaamiline testimine on oluline,et kontrollida käitumist teedel, on staatilised testid üliolulised uutesõidukite projekteerimisetappide ajal. CTA keskel asuvad mitmed hooned,mille olemasolu me kunagi ette ei kujutanud. Anname kiire ülevaate iga mudeliarendusprotsessi käigus tehtud peenhäälestusest.


Plotterid,arvutid ja muud aja märgid

Küsisime pärisloogiliselt, kuidas tehti teste enne arvuteid ja arvutustarkvara. Jean-Marc,Aubevoye katsemeetodite ekspert, vastas: „Kiiruse ja tarbimisvõimearvutamiseks enne arvutite ilmumist kasutasime plottereid. Trikkseisnes selles, et tuli anda juhile kiiruskõver, mida ta pidi järgima.Testimisseadmed on aga pidevalt arenenud, et need vastaksid üha karmimateleeeskirjadele ja tehnoloogilisele arengule: hübriid-, elektri- javesinikmootorid jne. Nüüd mõõdetakse sadu parameetreid, et analüüsida jaoptimeerida sõiduki jõudlust.”

Kuid olukord onviimase 40 aasta jooksul muutunud. Tänapäeval mõõdavad nad kõike. Isegivaikust. Nad kontrollivad akustika kvaliteeti salongis ja väljaspoolseda, et pakkuda klientidele optimaalset mugavust sees ja täita erinevaidregulatiivseid nõudeid väljas. Elektromagnetlaineid kvantifitseeritakse ka2005. aastal ehitatud elektromagnetilise ühilduvuse laboris kummalistes kajavabadesja poolenisti kajavabades kambrites. Helikamber, raadiosageduskamber,kamber sõiduki elektroonika elektromagnetiliste emissioonide mõõtmiseks ilmaväliste häireteta ja kamber sõiduki elektromagnetilise resistentsusetestimiseks on mõned uusimad funktsioonid, mis aitavad vältidaelektromagnetilisi häireid ja kontrollida, et sõidukite üha keerukamadühendatud funktsioonid töötavad hästi.

Selles klassomaette keskuses on ka katsestendid, tuuletunnelid ja korrosioonikambrid, kus autodel rakendatakse halastamatut koormust, et testida nendevananemisprotsessi. Soolaudu, kuumuse (pluss 55 °C), külma (miinus 30 °C) jatuule (kuni 230 km/h) eesmärk on mõne kuuga korrata tingimusi, milles kliendidoma autot mitmeid aastaid kasutavad igas maailma osas, sealhulgas kõigekarmimas.

Selle ainulaadserajatise ekskursiooni kokkuvõtteks toome siin veel mõned tähelepanuväärsedfaktid.

---- korraldatakse selles baasis, millel on silmade ja fotoläätsede eestvarjatud radade võrgustik.

--Erinevalt teistest Prantsusmaalehitatakse uut katsestendi, et mõõta tarbimist ja saastet,pakkuda laiemat temperatuurivahemikku ja simuleerida päikesepaistet.


Rohkem infot leiab siit: https://media.renaultgroup.com/aubevoye-technical-centre-40-years-of-passion-for-cars-and-stories-to-tell/

Galerii

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.