Pressiteade

Jaga

Dacia 1300: auto, mis viis Rumeenia nime maanteedele

Kas tunnete mudelit Dacia 1300? Mihai, Titus asuva Renault Technologiesi arhitekt, on üks paljudest rumeenlastest, kes on selle ikoonilise mudeli fänn. Ja seda mõjuval põhjusel: 1970. ja 1980. aastatel oli Dacia 1300 just see auto, mis nägi lugematuid rumeenlasi teele asumas. Avastage teise riigi rahvaauto ajalugu koos kirgliku omanikuga, kes esitleb meile oma hoolikalt taastatud 1989. aasta mudelit Dacia 1310. [Autor] Nicolas Le Boucher

„Igal rumeenlasel on Dacia1300-ga oma isiklik ajalugu. Inimesed pööravad päid, kui selle autoga sõidan.” Mihai, Arhitekt Renault Technologiesis

Emotsionaalnepärand

Rumeenias üle kolmeaastakümne teedel olnud kultusmudel Dacia 1300 jättis rahva mällu jälje. Autokõigile peredele, taksod igal tänavanurgal kogu riigi linnades ja paljumuud: need on meeldivad mälestused, mida paljud rumeenlased selle mudeli kohtasiiani hellitavad. Nagu Mihai ütleb: „Dacia 1300 on vastupidav, lihtne jamugav auto; omadused, mis iseloomustavad Dacia DNAd.”

Rumeenia kliendid ja kohalikmajandus võtsid mudeli kiiresti kasutusele. Inimesed kiirustasid ostma seda,mis oli 1970ndatel mitte ainult Ida-Euroopa kõige kaasaegsem auto, vaid kakõige odavam, sest selle hind oli tänases vääringus 3200 eurot.

Perekonnapärand

Mihaile kuulub bensiinimootoriga1,3-liitrine Dacia 1310 TLX, mille tema isa ostis 1992. aastal. Esialgnetoodang aastatel 1969–1979, tuntud kui Dacia 1300, oli Prantsuse Renault 12identne koopia. Hiljem kandis see kuni 2004. aastani nime Dacia 1310. Meieusaldusväärne fänn juhib tähelepanu sellele, et „kaks peamist erinevustmudelite 1300 ja 1310 vahel on esiosa uus disain nelja laterna ja mustakeskvõrega ning tagumise valgustus.”

1980. aastate keskelvalmistati Dacia autosid 98% ulatuses kohapeal toodetud osadest,mis tegi vanemate mudelite originaalosadega remondi ja taastamise lihtsaks.Täpselt nii suutis Mihai oma Dacia 1310 TLXi taastada selle algsesse seisukordaDacia sõprade kohaliku võrgustiku toel: „Aja möödudes tekib Rumeenias üharohkem Dacia fänne. Ja üha enam inimesi kiindub sellesse mudelisse.

Mihai on sageli oma Dacia 1310 roolis. See on samaauto, millega tema pere puhkusele sõitis, ja ka see, millega ta sõitma õppis.Lugematud mälestused, mis loovad sügava sentimentaalse sideme. Kuid siin onmidagi enamat. Mihai tunneb uhkust selle üle, et sõidab Dacia autoga,mida ta peab perekonna pärandvaraks, mis antakse edasi põlvest põlve. „OmaDacia 1310-ga sõites tunnen end lihtsalt hästi,“ kinnitab ta.

Rahvuslikpärand

Sarnaselt Mihaiga tunnevadväga paljud rumeenlased Rumeenia autotööstuse pärandi üle uhkust jasoovivad seda edendada. Peab ütlema, et Dacia 1300 parandas oluliselt koguRumeenia rahva liikuvust ja sellega kaasnevat vabadust. Nii on sellel erilinekoht terve põlvkonna rumeenlaste lapsepõlvemälestustes.

Dacia 1300 (ja selle hilisemad mudelid) on osaRumeenia ajaloost ka tänu kaubanduslikule edule (2 miljonit müüdud autot) ja pikaajaliseletootmistsüklile (35 aastat, 1969–2004). Selle aja jooksul toimus vähemaltkuus mudeli edasiarendust, enne kui müük 2006. aastal lõpetati, see oli kaksaastat pärast Logani tootmise alustamist. „Dacia 1300 on Rumeeniakultusauto. Selle taskukohane hind muutis mudeli tõeliseks rahvaautoks,"selgitab Mihai.

Dacia 1300 edu ei jäänud vaid Rumeenia piiridesse,sest seda eksporditi laialdaselt teistesse Ida-Euroopa, Aafrika, Lähis-Ida jaLadina-Ameerika riikidesse.

Mihai on hämmingus, kui töökindlaks on tema Dacia 1310osutunud: kui Mihai Dacia 1310 näitab vaid 3400 km, siis selle põhjuseks onasjaolu, et näidik tiksub iga 99 999 kilomeetri järel nulli... ja see onläbinud juba kolm täistsüklit!

Galerii

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.