Pressiteade
Stephane sõidab igal hommikul mööda Normandiamaanteid, kus unest ärkava looduse vaikust lõhuvad vaid tema auto ja mõnedhommikused linnud. Rahu asendub peagi Pariisist 100 km loodes asuva Renault’ Aubevoyetehnikakeskuse katseseadmete müraga. Suurte peaväravate taga laiuv enam kui600 ha suurune avalikkusest eraldatud maa-ala hõlmab ligi 60 km katseradasid,44 katseliini, kahte tuuletunnelit, 18 korrosioonikambrit ja palju muud. Eure'imetsadesse peidetud katsetusrajatiste eesmärk on panna tulevased Renault Grupisõidukid erinevatesse olukordadesse.
Keskusesse sisenedes möödub Stephaneturvameeste valvsa pilgu all mitmest kontrollpunktist ja turvaväravast.Insenerid, tehnikud, piloodid, kõikvõimalikud eksperdid: tipptasemelobjektil töötab ligikaudu 1000 spetsialisti. Koridoride labürindisjalutades tutvustab Stephane meile oma töökohta. Kohe on selge, et see eisarnane teie tavalise kontoriga...
„Uus akustiline lahendus on töös. See pakubmitmeid uusi helikogemusi: suurepärane helikvaliteet ja uuenduslikumadteenused.“
Stephane, RenaultGrupi akustika ja vibratsiooni osakonna juht
HELITÕKKESEINAD
Esimese ruumi seinad ja lagi on kaetudhorisontaalsete ja vertikaalsete prismade vahtpaneelidega. Väljaulatuvad vormidhajutavad helilaineid selle asemel, et neid peegeldada, eemaldades ruumistigasuguse kaja, sellest ka nimi „kajavaba“. „Kuna põrand ei olekaetud, tuleks öelda „poolkajavaba“ kamber," ütleb Stéphane.
Siin omandab sõna „vaikus“ uuetähenduse. Tõesti ei kuule midagi; heli puudumine muutub lämmatavaks.Igasugusest muust taustamürast tühjas ruumis muutub iga liigutusega üllatavalttajutavaks väikseimgi kortsuva kanga heli või isegi hingetõmme. Seevastu käteplaksutamise heli tundub summutatud, täiesti ilmetu, sest seinad ei tekitakaja. Stephane naeratab, „see on ainulaadne kogemus!"
Saja kvaliteetse mikrofoniga ümbritsetud ruumikeskel tõmbab katsetajate kogu tähelepanu täiesti uus Megane E-TECH Electric. „Mõõdameauto helikindlust mootori, rehvide või muu vahetus läheduses tekitatava mürasuhtes," selgitab Stephane. „See on koht, kus me täpsustame autohelikindlust ja töötame kõigi müradega, mis moodustavad kasutaja akustilisekogemuse: auto ukse heli, helihoiatused ja -alarmid, muusika ja paljumuud." Akustikaeksperdid loovad ja hindavad kogu autoheliarhitektuuri, mis koosneb sise- ja välismüradest.
Kümme aastat tagasi elektrisõidukiteteerajajaks olnud Renault ZOE tõstatas mitmeid täiesti uusi heliga seotudprobleeme. Mida teha kogu selle vaikusega? Renault kasutas kajavabu kambreidVSP (Vehicle Sound for Pedestrians) väljatöötamiseks, et jalakäijad kuuleksidmadalal kiirusel lähenevaid ZOE autosid. „Auto, mis mängib Traviatat võiWagnerit, oleks lõbus, kuid see avab mürasaasteprobleemide Pandora laeka,"naljatleb Stéphane. Siiski edastab täiesti uus Megane E-TECH Electricjalakäijate hoiatamiseks erinevaid helisid.
Sisepõlemismootori müra puudumise tõttu tulebnüüd pöörata erilist tähelepanu helimaastiku detailidele: „Nüüd keskendumerohkem suunatulede tekitatavale mürale, nuppude klõpsamisele, puuteekraaniliideste poolt tehtavatele piiksudele. Juhid ja reisijad on akustilise jasensoorse kogemuse keskmes, mis on osa sõidukogemusest.”
ÕIGELAINEPIKKUUSE LEIDMINE
Mitte kaugel äratab huvi veel üks erilinetuba. See on koht, kus Xavier töötab elektromagnetilise ühilduvuse eksperdina.Seinad on kaetud valgete paneelidega, mis asetsevad paksu isolatsioonikihipeal. Veel ühte täiesti uut Megane E-TECH Electricut katsetataksešassiidünamomeetril, et simuleerida maanteel sõitmist. Kõik ümbritsevadantennid pommitavad autot erineva intensiivsuse ja sagedusegaelektromagnetlainetega. Reaalses maailmas puutuvad sõidukid pidevalt kokkuelektromagnetväljadega, olgu siis sidemastidest, telesaatjatest võiautomaatsetest kiirusradaritest mööda sõites, seega tuleb võtta kasutusele kõikettevaatusabinõud, et miski ei segaks sõiduki normaalset töötamist. „OlemeFaraday puuris. Selle ruumi seinad blokeerivad elektromagnetlaineid ja isoleerivadmeid välismaailmast. Seega saame testida, kuidas auto saadab ja võtab vastukõikvõimalikke laineid: raadio, telefoni või GPSi," selgitabXavier.
Kuigi sõidukite ümber on vähem helilaineid, eisaa seda öelda elektromagnetlainete kohta. Sajandi algusest onpardaelektroonikaseadmete arv neljakordistunud. Renault Megane E-TECHElectricul on uued ühendatud funktsioonid ja ADAS. See täiendav ühenduvustähendab, et nii auto sees kui ka väljaspool põrkub rohkem laineid. Seetõttu onoluline tagada, et sagedused ei sega üksteist, vältimaks pardaseadmetetalitlushäireid või turvaprobleeme väljaspool sõidukit. See kindlustab ohutudja töökindlad sõidukid kõigile Renault’ klientidele.
Külastuspäeval läbis Renault’ uus lipulaev jakogu selle varustus arvukalt katsetusi – kaks korda rohkem kui eeskirjadesnõutud. Iga reaktsiooni ja käitumist kontrollitakse hoolikaltkontrollruumist. Kõike lahatakse ja analüüsitakse võimsate arvutite abil.Autoga ühendatud süsteemide jõudluse ja töökindluse tagamisel allahindlust eitehta.
KATSEKAMBRITESTMAANTEELE
Stephane viib meid viimasesse ruumi. „Ärge ärakohkuge ...,“ hoiatab ta rasket ust lahti lükates. Ja õigustatult, ruumkatab peaaegu 300 m2 ja on 11 meetrit kõrge. Seinad, põrand ja laedon kaetud suurte vahtkoonustega. See on Aubevoye tehnikakeskuse ainustäielikult kajavaba kamber ja seal testivad eksperdid, kuidas kõik Renaultsõidukid, ZOEst Masterini, lainete vastuvõtmisel toimivad.
Kokkuvõttes korraldavad Aubevoye tehniliseskeskuses laiali hajutatud mitmesugused kajavabad kambrid ja analüüsilaboridigal aastal üle tuhande katseseansi. Palju pikki kuid enne nende avalikustamist– või isegi nime andmist – veedavad tulevased Renault’ sõidukid päevi nendesolematute tajude kambrites, mida ümbritsevad nähtamatud sagedused. Tõestus, etnendes kajavabades kambrites, vähetuntud lainetehnoloogia aaretes, on paljukaalul.
Piisavalt, et Stephane oleks rahul, sestvalgus hakkab Aubevoye ümber hämarduma ja ta lahkub oma „kontorist“, et kojuminna. Normandia metsade vahel loogeldes laseb ta akna alla, täites autoloodushäältega.
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.