Pressiteade

Jaga

Dacia Jogger: disain virtuaalreaalsuses

Sõidukite disain on viimastel aastakümnetel palju arenenud. Kui disainerid on pliiatsid asendanud 3D-modelleerimisega, siis insenerid katsetavad tulevasi mudeleid ammu enne seda, kui esimesed füüsilised prototüübid ilmavalgust näevad. Kuidas nii? Tänu CAVE-le (Cave Automatic Virtual Environment), virtuaalreaalsuse platvormile, mida saab kasutada sõiduki ümber ja sees liikumiseks selle projekteerimisetapis. Lõuna-Rumeenias asuvas Titu Technical Centre’is on Dacia meeskonnad katsetanud kõikehõlmavat kogemust. Nii optimeerisid nad täiesti uue Dacia Joggeri interjööri modulaarsust ja ruumikust. Siin on nende lugu.

Kuigi reisimine tagasi tulevikku, nagu Marty McFly Doci kurikuulsaDeLorean DMC-12 pardal, jääb endiselt ulmevaldkonda, saame tänu autotööstusepakutavale uuele tehnoloogiale elada juba veidi oma ajast ees. Suundume Titukeskusesse, kus insenerid juba võtavad ette erakordseid seiklusi, ronivadmudelite pardale... mida veel pole. See Bukarestist 45-minutilise sõidukaugusel asuv väikelinn, kus elab veidi alla 10 000 elaniku, on kindlastikaugel Hollywoodi küngastest, kuid sellegipoolest asub seal Renault Grupi suuruseltteine ​​testimiskeskus maailmas. Tipptehnoloogia, keerukad rajad, arvukadkatseliinid, isegi „piinamiskambrid“ materjalide vastupidavuse testimiseksja... CAVE – Cave Automatic Virtual Environment. See on koht, kus Ionut,kes vastutab tooteergonoomika eest, viib meid teekonnaleparalleeluniversumisse. Virtuaalne teekond, mis toob meid reaalsusele lähemale.

„CAVE ontööriist, mida kasutatakse reaalsuse elutruuks simuleerimiseks. Sedakasutatakse sõidukisse sisenemiseks ning juhtide ja kaasreisijate ohutuse,ergonoomika ja mugavuse tajumiseks ning seejärel reaalajas parandusterakendamiseks.”

Ionut, tooteergonoomika juht

Viisseina, kümme projektorit ja kuus miljonit pikslit

CAVE onideaalne tööriist uue mudeli skeemide kinnitamiseks isegi enne esimesefüüsilise prototüübi valmistamist. Mööda viit seina projitseeritudstereoskoopiliste videotega ümbritseb ruum kasutajaid mitmemõõtmelisesreaalsuses. Kasutajad saavad seejärel ümber sõiduki liikuda ja isegi salongironida, nagu see oleks tõeline täismõõtmetes mudel. 3D-prille kasutades teevadtestijad põhjaliku kontrolli, seejärel piisab vaid mõnest klõpsust, et muutasõiduki kujundust. Kõike testitakse sellise täpsuse tasemega, mida võimaldabkuue miljoni piksline eraldusvõime: armatuurlaua juhtnuppude ergonoomika,nähtavus sõiduki erinevates nurkades, juurdepääsetavus, mugavus ja isegi üldinedisain.

„CAVE’ijuurde kuuluvate kiivrite suurepärane pildikvaliteet ja interaktiivsedfunktsioonid võimaldavad mitmel disaineril korraga sõidukit jälgida ja sellegatöötada isegi imiteeritud sõiduolukorras. Pikslite eraldusvõime on inimsilmagavõrdne – kasutaja näeb sõidukit nii, nagu oleks see päriselt.”

Andras, Renault Grupi ekspertjuht, simulatsioon ja VR

„Virtuaalreaalsusesüsteem võimaldab kinnitada sõiduki omadusi isegi projekti väga varajasesstaadiumis, ilma et peaks looma mitut füüsilist prototüüpi. CAVE võimaldab meilsäästa rohkem kui 2 miljonit eurot aastas.”

Ionut, tooteergonoomika juht

Uusvirtuaalne maailm

Möödamägiteed kõndimine, samal ajal kindlalt toas viibides, võib tunduda võimatu.Kuid CAVE on võimeline täitma ka keerukamaid ülesandeid. Näiteks uueseitsmekohalise pereauto Dacia Jogger kolmanda istmerea testimisel valitikolmeteistkümneliikmeline seltskond, kes võttis ette teekonna virtuaalmaailma.Noored ja vanad (antropomeetrilised mõõtmed heaks kiidetud!), naised ja mehed,igat tüüpi elukutsed... valikukriteeriumid olid väga täpsed, et saadareaalsusele võimalikult lähedane arusaam. Virtuaalne tee oli konfigureeritudtestima ka kõiki aistinguid: passiivset sõitmist (maastik libiseb mööda, nagute sõidaksite tegelikult, kuigi pedaalid ei ole aktiivsed), staatiline kinnitus(nähtavus, ergonoomika, disain) ja füüsiline taju (mugavus, ohutus). Täiestiuue Joggeri puhul viisid kaasahaarava CAVE kogemuse kasutajate muljed sõidukiarhitektuuri muutmiseni: teist istmerida tõsteti 20 mm võrra ettepoole!

„Optimeerisimeinterjööri modulaarsust ja lõime kõikidele reisijatele väga mugava kolmandarea. Saime istmete asetust reaalajas muuta ilmaprojekti ajakava edasi lükkamata.”

Ionut, tooteergonoomika juht

„Tulevikus saavad mitmed kasutajad suheldaühe objektiga, millest igaühel on oma vaatenurk. Mini LED-tehnoloogia võimaldabpeagi ehitada CAVE-süsteeme koos seintele projitseeritud videoga tavalistesprojektiülevaatusruumides.”

Andras, Renault Grupi ekspertjuht, simulatsioon ja VR

Kiirevalideerimine, mitu katset, kulude vähendamine, kasutajate suhtlemine... selleltööriistal on palju eeliseid ja need peegeldavad DACIA DNA-d: autod, mis onkohandatud klientide nõudmistele! Küsige vaid täiesti uue Joggeri omanikekäest.

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.