Pressiteade
täiestiuus Australteostamine hõlmab ühiselt töötamist kõigi tulevase auto funktsioonide juures.Nende funktsioonide loetelu on pikk ja mitmekesine ning hõlmab kõiki valdkondi:juhitavus ja teelpüsivus, mugavus, pidurdamine, jõudlus, tarbimine,ergonoomika, ühenduvus ja palju muud. Iga funktsiooni eesmärgid määrataksekindlaks algusest peale, lähtudes sihtkliendi ootustest ja vajadustest. Needeesmärgid võtavad arvesse ka brändilubadust, mida toode peab sisaldama, samutikonkurentide sarnaste sõidukite omadusi. Lõppkokkuvõttes tähendab autokujundamine igale funktsioonile kvantitatiivsete ja kvalitatiivsete eesmärkideseadmist ning nende eesmärkide saavutamise mõõtmist kogu arendusejooksul. Ja loomulikult peab valmistoode – st seeriaauto – olema müügi algusestlõpuni ahvatlev ja ratsionaalne valik nii klientidele kui ka brändile.
Eksperdid onjuba mitu kuud täiesti uue Renault Australi roolis istunud
Kõigepealt tutvume Frederici ja Benjaminiga, kes vastutavadtäiesti uue Renault Australi hindamise eest. Frederic on osa Renault Grupitooteplaneerimise osakonnast, mis vastutab nii eelnevate teemade kui kaiga uue sõiduki sihtklientide ja omaduste kindlaksmääramise eest. Samastöötab Benjamin Renault Grupi inseneriosakonnas, mis vastutab sõidukite,näiteks täiesti uue Renault Australi, tehniliste lahenduste määratlemiseeest mudelite
väljatöötamisel.Koostöös oma inseneride meeskonnagahoolitseb Benjamin selle eest, et kogu autosse paigaldatud tehnoloogia töötakstehnilisest vaatenurgast ootuspäraselt.
Benjaminil ja Fredericul on konkreetsed erinevad rollid,kuid nende ülesanded kattuvad ühes olulises valdkonnas: neutraalse jaobjektiivse tagasiside jagamine kõnealuse sõiduki kohta. Just nemad astuvadkliendi kingadesse, et kontrollida, kas täiesti uue Australi omadused onnõuetekohased. Kaks kolleegi täidavad oma ülesannet koos; paaris töötaminejulgustab neid oma seisukohti võrdlema ja vastandama.
„Prototüübi rooli istudes panen end tõeliselt klientidekingadesse – tunnen ja näen, mida klient teeks.“
Frederic, sõidukihindamise juht – tooteosakond
„Ülesande täitmiseks esitame oma seisukoha, mis põhineb meiesubjektiivsetel tunnetel, kuid on sõnastatud väga analüütiliselt. Peamesuutma selgitada oma arvamusi ja neid faktidega toetada iga testitud valdkonnakohta – teelpüsivus, vedrustus, rool, purunemine ja jõudlus, kui nimetada vaidpeamised omadused.”
Benjamin,sõidukite sünteesiekspert – inseneriosakond
Töötadeskoos inseneridest kolleegidega, on Frederic iga sõiduki inseneriosakonnalesaadetud sihtkliendi olulisi ootusi sisaldavate tehniliste kirjeldusteeestkõneleja. Frederic ei ole otseselt seotud mudeli tehnilise disainiga,mis tähendab, et tal on kõigi tema poolt läbivaadatud sõidukiprojektideedenemise hindamiseks vajalik perspektiiv. Ta osaleb igas projektisregulaarselt ja vastavalt vajadusele, et analüüsida kõiki oma muljeid. Täiestiuue Australi puhul on Benjamin ja tema meeskond kolleegid, kellega Frederic omaanalüüsi jagab.
Benjaminseevastu on jälginud ja suunanud igapäevaselt täiesti uue Renault Australitehnilise arengu edenemist. Ta on koos oma meeskonnaga valitud tehnilistelahenduste garant. Seetõttu tegeleb ta igapäevaselt konkreetse auto tehnilistelahenduste valiku määratlemise ja selle asjakohasuse kontrollimisega. JaBenjamin, nagu ka Frederic, vastutab ka selle eest, et keskendudavalmistootele, kogedes seda reaalsetes tingimustes ja lõppkliendivaatevinklist.
Projektielutsükli jooksul esineb sageli erinevusi arusaamades ja arvamustes, mis võivadmõjutada erinevate funktsioonide viimistlust ja valmimist. Veelgi enam,esialgsete eesmärkide täitmine võib kaasa tuua tehnilisi raskusi või ootamatuidviivitusi rakendamisel või isegi lisakulusid. Loomulikult ei ole täiesti uusAustral erand. Kuid paarisrakendina töötamine annab eelise, sest katsetamiseeksperdid oskavad soovitada kohandusi nutikamalt ja sageli arendusprotsessialguses. See tähendab, et nad võivad leida juba rakenduskõlblikke lahendusi.Kui neid hindamisi viiks läbi vaid üks üksus, oleks see tõenäoliselt vähemtõhus ja sellega kaasneks oht lihtsamate kompromisside leidmiseks, sest neiloleks algusest peale vähem väljakutseid.
„Satumepalju vaidlema, see on kindel. Aga see on osa tööst – teistmoodi ei saagi. Japeamine on see, et me kõik jälgime kliendi huve. Me leiame alati mitteainult ühisosa, vaid, mis kõige tähtsam, õiged lahendused. See ei ole alatilihtne, kuid see on väga rahuldust pakkuv!”,sõnas Benjamin.
Püsivalt kõrged standardid
Benjamin ja Frederic õppisid mõlemadinseneritööd ning nende ulatuslik ja põhjalik erialane väljaõpe võimaldab neilminna kaugemale kui lihtsalt oma tunnete väljendamine, kui nad katsetamise ajalarvamuse kujundavad. Nende järeldusi toetavad nende tugev tehniline taust japõhjalikud teadmised mitte ainult kõigi Renault Grupi sõidukite, vaid katäiesti uue Australi konkurentide kohta, mida nad on üksikasjalikult testinudja uurinud. Tuginedes oma karjääri jooksul kogutud kogemustele ja teadmistele,on kaks eksperti omandanud legitiimsuse, mis on vajalik ettevõttetegevjuhtkonnale oma arvamuse avaldamiseks ning insenerimeeskondade tehnilisetöö otseseks ja täpseks juhtimiseks.
Frederic selgitab, „kui testitav sõiduk ei ole õigelteel, saame konkreetses kontrollpunktis negatiivse arvamuse avaldada. Seetähendab, et projekt ei lähe arenduse järgmisse faasi ja insenerimeeskonnadpeavad prototüüpi kohandama.”
Praktikas esitatakse Benjamini ja Fredericu soovitusedettevõtte kõrgeimatele tasanditele, kui neil on vaja teatada mis tahestakistustest või selgitada projekti haldava meeskonna kompromisse. See on nõudlikülesanne igal rindel, kuid Frederic ja Benjamin täidavad seda entusiastlikultja hoolikalt – kõikjal maailmas ning kõikides sõidu- jailmastikutingimustes. Nad veedavad üle poole oma tööajast prototüüpiderooli taga reaalsetes tingimustes, nii klassikalistel kui ka ekstreemsetel teedel. Täiestiuue Renault Australi kõrge temperatuuri katsed, mida tehakse enamastiLõuna-Hispaanias, ja talvised katsetused Rootsi kõige põhjapoolsemas linnasKirunas on sündmused, mis hoiavad katsesõitjates huvi elukutse vastu, mismõnikord viib neid väga ekstreemsetesse tingimustesse. Kuigi Frederic jaBenjamin teavad nüüd nende erikatsete kohta kõike, mida on vaja teada, ootavadnad endiselt põnevusega oma konfidentsiaalseid ülesandeid.
Rääkides saladusest ja konfidentsiaalsusest, ei oleuudishimulikele vaatajatele teadmata, milline auto peidab prototüübi sisemiseja välise kamuflaažitaga peitub, kui see katsesõitudele läheb. Seetõttu pildistavad meie ekspertemõnikord isegi üllatunud fännid või paparatsod, kes otsivad sensatsiooni. Nadvõivad nendega kaasa mängida ja naerda, kuid ei avalda kunagi mingit salajast teavet!
Prototüüpide rakendamine katseloomadena kunitootmiseni
Tulevase sõiduki hindamistööd algavadtavaliselt umbes 18 kuud enne auto turule toomist. See protsess algab „katseloomaga“– prototüübiga, mis põhineb olemasoleval sõidukil, kuid millel on erinevaluskonstruktsioon koos muude uute komponentide ja osadega. Nende muudetud kereja muude nähtavate erinevustega, mis on tavaliselt tingitud telje rööpme jateljevahe suurusest, paistavad need salapärased sõidukid silma, kuid neid onraske tuvastada. Üllatavalt maskeeritud, kuid asjatundlikult kokku pandud, onneed tabava nimega tehnilised hübriidid tõelised tööhobused.
Alles hiljem, umbes 12 kuud enne mudeli müügiletulekut, ja kuna katsetamine on lähenemas reaalsetes tingimustes toimuvatelekatsetele, omandavad prototüübid tootmismudeliga sarnase stiili jakonstruktsiooni. Ja arenduse lõpus kasutatakse neid eelseeria sõidukeid, misvastavad täpselt hiljem müügile tulevatele sõidukitele, viimastel katsetel, etkontrollida üldist vastavust.
Vaata videot uuest Renault Australist SIIT.
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.