Pressiteade
Miks salvestada energiat?
Nõudlus energia, eriti elektri järele, varieerubaastaringselt ja ka päeva jooksul. Suure nõudlusega perioodid, näiteks kell19.30, kaetakse praegu soojuselektrijaamade toodanguga või imporditudelektriga. Salvestustehnoloogia on loodud üleliigse energia kogumiseks,mis hiljem tippnõudluse ajal võrku tagasi suunatakse, ilma et peaks kasutamamuid CO2-mahukaid võimalusi.
Ladustamine on taastuvenergia võrrandi oluline tegur. Tegelikult,kuigi päikeseenergiat on palju ja seda on lihtne kasutada fotogalvaanilistepaneelide kaudu ning tuuleenergia kasvab pidevalt, on nende suurim puudusvahelduv tootmisvõimsus. Ehk siis tuuleturbiinid ja päikesepaneelid onsuurepärased, kui puhub tuul või paistab päike, aga mida teha siis, kui polevähimatki tuult, taevas on pilves või öösel?
Sellise kõikumise kompenseerimiseks kasutataksesalvestusruumi, see on nagu kütusepaak, mis täitub tipptootmise ajal jatühjeneb suure nõudluse ajal. Seda nimetatakse statsionaarsekssalvestusruumiks, kui see hõlmab fikseeritud akusid, erinevalt mobiilsestsalvestusruumist, nagu arvuti- või autoakud. Mobilize tegeleb probleemiga„Advanced Battery Storage” statsionaarsete salvestusseadmete abil, mis onkasutusele võetud juba mitmes kohas Prantsusmaal ja Euroopas.
Statsionaarne salvestusruumja elektrisõidukite akud: täiuslik kombinatsioon!
Lisaks jätkusuutliku taastuvenergia salvestamisele onstatsionaarne salvestusruum ka suurepärane võimalus elektriautodes leiduvateakude korduvkasutamiseks. Kui aku ei kõlba enam sõidukis kasutamiseks, saabanda sellele enne ringlussevõttu „teise elu“ elektri salvestamisel, mison energiatiheduse ja võimsuse seisukohast vähem nõudlik ülesanne.
Mobilize'i energiateenuste programmi juht Christophe.Ühtlasivastutab ta Advanced Battery Storage projekti käivitamiseeest.
AdvancedBattery Storage on Euroopa suurim statsionaarne elektrisalvestusseade, mis ealeson elektrisõidukite akudest ehitatud. Akud on virnastatudkonteineritesse (30kuni 60 akut konteineri kohta), mis seejärel ühendatakse ja lülitatakse võrku. Iga konteineri võimsus on 1 MWh (megavatt-tund), mis onligikaudu võrdne keskmise Prantsuse majapidamise kolme kuu vajadusega. Kuigi süsteem kasutab teise elueaakusid, on ka mõned täiendavad kasutamata akud, mida nö kergendatakse ennenende kasutamist elektrisõidukites, näiteks Renault ZOE puhul.
Väljakutseid tuleb ületada, kuidpotentsiaali on
Suur salvestusmaht, suurem ulatus, väike ruum:need on mõned väljakutsed, millega see uus tehnoloogia silmitsi seisab. Roomatei ehitatud ühe päevaga! Pidage meeles, et esimene pliiaku pärineb 1859.aastast ja liitium-ioontehnoloogia loodi ja esimene aku müüdi alles 1991.aastal!
Tehnoloogia areneb aga palju kiiremini ja näitabnüüd suurt potentsiaali: lõppkokkuvõttes jõuab Advanced Battery Storage’i salvestusmaht70 MWh-ni. See on umbes 5000 majaga linna igapäevaneenergiatarbimine!
Globaalse soojenemise vastases võitluses, mis nõuab rohkemtaastuvenergiat, on statsionaarsed akud – ja seega ka elektrisõidukite akud –tõestanud oma väärtust puhtale energiale ülemineku toetamisel.
Roheliseenergia tähtsus maailmas
Prantsusmaal, nagunõuavad kehtivadenergiaülemineku õigusaktid rohelise majanduskasvu jaoks, peavad taastuvenergiad moodustama 2030. aastaks 40%elektritootmisest.
Kiire ümbermaailmareis*annab arusaama, et mõnel meie naabril läheb juba hästi.
NäiteksIsland läks juba ammu taastuvenergia teele. See on maailma juhtiv riik roheliseenergia tootmise poolest elaniku kohta, kus taastuvenergia katab 100% riigienergiakasutusest.
Costa Rica on alates2019. aasta maist tootnud peaaegu 100% elektrist taastuvatest allikatest. Riiksaavutas sellise ambitsioonika eesmärgi hüdro-, päikese-, tuule- jageotermilise energia abil – see sai võimalikuks tänu umbes kuuekümnelevulkaanile.
Norrasmoodustas taastuvenergia 2015. aasta lõpuks ligi 70% kogu elektritarbimisest.2020. aastal ulatus osakaal 95%-ni, peamiselt tänu suurele hüdroenergiakasutamisele. See on parimaid tasemeid Euroopas.
*(allikas:Lendopolis, La Banque Postale’i tütarettevõte)
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.