Pressiteade
Edestades Renaulution plaani keskpikatähtajaga eesmärke korraldab grupp 2022. aasta sügisel kapitalituru päeva(Capital Market Day).
„Renault Grupp ületas oluliselt 2021. aastafinantseesmärke, hoolimata pooljuhtide nappuse ja kasvavate toorainehindademõjust. See peegeldab grupi põhjaliku ümberkujundamise püsivat tempot, misalgatati Renalution plaani raames. Tänu meeskondade pidevale pühendumusele jaalliansist tulenevale sünergiale kiirendame strateegiliste ambitsioonideelluviimist, et positsioneerida grupp konkurentsivõimelise, tehnoloogilise jajätkusuutliku suurtegijana," sõnas Renault Grupi tegevdirektor Luca De Meo
Boulogne-Billancourt, 8. veebruar 2022 – Grupitulu ulatus 46,213 mld euroni, mis on 6,3% rohkem kui 2020. aastal. Püsiva kohaldamiseja vahetuskursside juures kasvas see 8,0% (negatiivne vahetuskursi mõju oli peamiselt seotud Venerubla, Türgi liiri, Argentina peeso ja Brasiilia reaali devalveerimisega).
Autotööstuse tulud, välja arvatud AVTOVAZ,ulatusid 40,404 mld euroni, mis on 7,1% rohkem kui 2020. aastal.
Autoturu taastumine andis 4,4 punkti.
2020. aasta 3. kvartalis käivitatud uus turustuspoliitika,mis keskendub kõige kasumlikumatele segmentidele, tõi kaasa 5,7-punktilisepositiivse netohinna mõju. 2021. aasta 2. kvartalis turule toodud Arkana edu,mis tähistab Renault brändi naasmist C-segmenti, ning väikeste tarbesõidukitehead müügitulemused tõid kaasa 2,2-punktilise positiivse tootevaliku mõju. Needkaks mõju võimaldasid kompenseerida 7,5-punktilist mahukaotust, mis oli enamastiseotud „väärtus üle mahtude” poliitika rakendamisega.
„Muud“ mõjud +5,3 punkti tulenes müügivähenemisest koos tagasiostukohustustega, mis on kooskõlas kõige kasumlikumatekanalite valimise poliitikaga, ja pärast mitme Renault Retail Groupi filiaalimüüki 2021. aastal. Positiivselt aitas kaasa ka müügijärgse panuse suurenemineja edasimüüjate tegevuse taastumine, mida tugevalt mõjutasid 2020. aastasulgemismeetmed.
AVTOVAZi tulu kasvas 10,4%, 2,85 mld €,peamiselt tänu tugevale hinnatõusule ja +18,4-punktilisele tootevaliku mõjule,mis enam kui tasakaalustas valuutade negatiivse mõju (-6,8 punkti). LADA brändsäilitas Venemaal liidripositsiooni ligi 21% turuosaga. LADA Vesta ja LADAGranta müük oli Venemaal vastavalt 1. ja 2. kohal.
Grupi positiivne kasumimarginaal oli 1,663 mld€ (3,6% tulust), võrreldes -337 mln € 2020. aastal. See moodustas 2021. aastateisel poolel 4,4% tulust.
Autotööstuse, va AVTOVAZ, kasumimarginaal paranes1,710 mld € võrra ulatudes 260 mln € (0,6% tuludest). Autoturu taastumineavaldas positiivset mõju 293 mln euroga.
Tootevaliku/hinna/täiustuste mõju 1,127 mld €oli turustuspoliitika tulemus, mis eelistas väärtust mahtudele jahinnatõusudele, et katta vahetuskursside devalveerimist ja kulude inflatsiooni.See poliitika korvas enam kui 579 mln € suuruse negatiivse mahumõju.
„Tootlikkuse“ mõju (ost, garantii, teadus- jaarendustegevus, tootmis- ja logistikakulud, üld- ja halduskulud) oli 852 mln € võrrapositiivne, peamiselt tänu ostutulemustele (541 mln €) ning teadus- jaarendustegevuse kulude optimeerimisele.
Need tegevusnäitajad kompenseerisid suuresosas toorainehindade tõusu, mis moodustas -468 mln €.
„Muud“ mõjud moodustasid kokku 483 mln €.Peamised tegurid olid osade ja tarvikute ostu ja meie omanduses olevavõrgustiku parem jõudlus ning müügi soodne mõju koos tagasiostukohustustega.
AVTOVAZi kasumimarginaal oli 247 mln €, kasv106 mln €, kajastades peamiselt hinnatõusu, mis rohkemkui kompenseerib negatiivse valuutamõju ja toorainete hinnatõusu.
Müügi finantseerimise panus grupikasumimarginaali ulatus 1,185 mld €, mis on 178 mln € rohkem kui 2020. aastal.Kasv tuleneb peamiselt riskikulude järsust paranemisest, mis moodustas 0,14%keskmise tootlusega varadest võrreldes 0,75%-ga 2020. aastal. See väga hea taseon seletatav riskiparameetrite paranemisega ja tavapäraste taastumisprotsessidejuurde naasmisega, mida mõjutasid 2020. aasta sulgemised.
RCI Bank and Services kasvatas rahastamist2020. aastaga võrreldes 0,4% võrra (va negatiivsed valuutamõjud -92 mln €),millele aitasid kaasa kasutatud sõidukite finantseerimise hea tulemus ning7,2%-line keskmine finantseeritav summa uute ja kasutatud sõidukite puhul.
Muud tegevustulud ja -kulud olid negatiivsed-265 mln € võrra (võrreldes -1,662 mld € 2020. aastal). Restruktureerimiskuludeeraldised summas -430 mln € kompenseeriti varade realiseerimisega (487 mln €),mis olid peamiselt seotud mitme Renault Retail Groupi (RRG) filiaali müügigakooskõlas väljakuulutatud strateegiaga.
Pärast muude tegevustulude ja -kuludearvessevõtmist oli grupi tegevustulu 1,398 mld € võrreldes -1,999 mld € 2020.aastal.
Finantstulemus oli -350 mln €, mis on 132 mln€ suurune paranemine võrreldes 2020. aastaga, ja mis on peamiselt seotudPrantsuse riigi tagatud laenu bilansilise väärtuse läbivaatamisega.
Sidusettevõtete panus ulatus 515 mln €,sealhulgas Nissani panus 380 mln €, mis on 5,660 mld € rohkem kui 2020. aastal.Tuletame meelde, et Nissani panus 2020. aastal sisaldas -4,290 mld € ulatusesväärtuse langust ja ümberstruktureerimiskulusid (sealhulgas -1,934 mld € IFRS-iümberarvestusi).
Tasumisele kuuluvad ja edasi lükkunud maksudmoodustasid -596 mln € võrreldes -420 mln € suuruse kohustusega 2020. aastal,mis on seotud tulemuse paranemisega.
Netotulu oli 967 mln €, millest netotulu grupiosa moodustas 888 mln €(+3,26 € aktsia kohta võrreldes -29,51 € aktsia kohta2020. aastal).
Autotööstuse rahavoog ilma ümberstruktureerimiskuludeta sisaldas 1 mld € RCI dividende jaulatus 4,8 mld €, mis on 2,8 mld € võrra rohkem kui 2020. aastal.
Rahavoog hõlmas materiaalseid jaimmateriaalseid investeeringuid enne varade realiseerimist, mis moodustas 3,2mld € (2020. aastal 5,1 mld €).
Kui varade realiseerimise mõju välja arvata,moodustas kontserni neto CAPEX ning teadus- ja arendustegevuse määr 8,5%müügitulust. See moodustas koos varade realiseerimisega 7,3% võrreldes 11,3%-ga2020. aastal.
Autotööstuse vaba rahavoog oli positiivne1,272 mld €, võttes arvesse ümberstruktureerimiskulude makseid -602 mln €,varade võõrandamist 574 mln € ja käibekapitali nõude muutuse negatiivset mõju-330 mln €.
Autotööstuse vaba rahavoog ja Daimleriaktsiate müük 1,1 mld € eest aitas kaasa 2 mld € suurusele autotööstusenetovõla vähenemisele, mis 31. detsembril 2021 oli 1,6 mld €.
Seisuga 31. detsember 2021 moodustasid uutesõidukite koguvarud (sh sõltumatu edasimüüjate võrgustik) 336 000 sõidukitvõrreldes 486 000 sõidukiga 2020. aasta detsembri lõpus ehk 53 müügipäevaga.
Juhatus teeb 25. mail 2022 toimuvaleüldkoosolekule ettepaneku mitte maksta 2021. majandusaasta eest dividende.
Dekarboniseerimine jaõiglane üleminek on meie ESG strateegia keskmes
2021.aastal avalikustas Renault Grupp ettevõtte eesmärgi: „Meie uuenduslikkuse vaimviib liikuvust edasi, et lähendada inimesi“ ja avaldas ESG strateegia, mispõhineb kolmel sambal: süsinikuneutraalsus, ohutus ja kaasatus.
RenaultGrupi eesmärk on saavutada süsinikuneutraalsus Euroopas 2040. aastaks ja kogumaailmas 2050. aastaks, vähendades CO2 heitkoguseid kogu sõiduki elutsüklijooksul: ostetud materjalid ja komponendid, tootmiskohad, sõidukite heitkogusedmaanteel, teine olelusring, aga ka taaskasutus. Kliimastrateegiat tutvustati2021. aasta aprillis avaldatud kliimaaruandes.
Viimasekümnendi jooksul on Renault Grupp ja allianss investeerinudelektrifitseerimisse juba üle 10 mld €. See liikumine kiireneb: allianssinvesteerib järgmise viie aasta jooksul 23 mld €. Tänu viiele ühisele elektriliseleplatvormile, mis hõlmavad enamikku segmente, on Renault' eesmärk muuta brändiEuroopas turustatavad sõiduautod 2030. aastaks 100% elektriliseks.
Rohkemkui aasta tagasi käivitas Renault Grupp ReFactory projekti, mille eesmärk onmuuta Flinsi tehas (Yvelines, Prantsusmaa) esimeseks Euroopa tehaseks, mis onpühendatud liikuvuse ringmajandusele, ja mis on üles ehitatud neljategevuskeskuse ümber:
FlinsReFactory eesmärk on 2023. aastaks moderniseerida 45 000 sõidukit aastas ja2030. aastaks remontida 20 000 akut aastas ning luua 2030. aastaks kohapeal3000 töökohta. Tegemist on ülemaailmse tööstusprojektiga, midakavatsetakse laiemalt kasutusele võtta, näiteks hiljuti avatud Sevilla tehas.
Lõpukskujundab Renault Grupp ümber oma organisatsiooni, et toetada autotööstuseelukutsete ümberkujundamist, ning käivitas 2021. aastal ReKnow ülikooli, mis on pühendunud andmete elektrifitseerimise, analüüsi jaküberturvalisuse või sõidukite ja nende akude ringlussevõtu valdkonnas uuteoskuste omandamisele. Prantsusmaal sai täiendkoolituse või ümberõppe 2021.aastal 2600 inimest ja 2022. aastal koolitatakse enam kui 3000 inimest,eesmärgiga kaasata 2025. aastal 10 000 inimest.
Prognoosid ja strateegia
2022. aasta prognoos
Keskkonnas, mida endiseltmõjutab pooljuhtide kriis, eriti 2022. aasta I poolaastal (kogukahjum 2022. aasta toodangusthinnanguliselt 300 000 sõidukit) ja toorainehindade tõus, on grupi eesmärgikskogu aasta jooksul saavutada:
Tulemuslikkus võimaldab Renault Grupilkiirendada Renaulution strateegiat, kasutades selleks oma tööstus- jatehnoloogilisi varasid:
Nende kaalutluste tulemusi jagataksekorrapäraselt grupi erinevate esindusorganitega ning nende suhtes kohaldatakseteavitamis- ja/või konsulteerimismenetlusi vastavalt erinevates asjaomastesriikides kehtivatele eeskirjadele.
Edestades Renaulution plaani keskpikatähtajaga eesmärke ja kooskõlas strateegiliste kaalutluste tulemustega esitlebRenault Grupp 2022. aasta sügisel toimuval kapitalituru päeval Renaulutionstrateegia uuendusi, et positsioneerida ettevõte konkurentsivõimelise,tehnoloogilise ja jätkusuutliku suurtegijana.
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.