Pressiteade
As CTO, Pat Fry will oversee all technical activities in Enstone, andwill be responsible for setting the performance target of the car, defining thetechnical capabilities and competencies needed and identify future technologiesand disruptors. He will ultimately arbitrate on major performance trade-offsand risks, and set the long term development strategy to maximiseperformance within the constraints of the cost cap.
Matt Harman, previously Engineering Director, will now takeresponsibility for delivering performance and experiments to the track,structuring the technical organisation and processes, plus growing talents andteams. He will oversee chassis technical direction and bring to the team hisunique experience in chassis / power unit technical integration and trade-offs.Matt’s background as PU engineer will help strengthen the link to the enginedepartment at Viry and further optimise PU integration. Matt was recruited fromMercedes in 2018, where he spent 18 years, covering a wide range of chassisprojects.
Laurent Rossi, CEO ofAlpine, said: “We are considerably strengthening Alpine F1 Team byhaving Pat and Matt at the helm of Engineering in Enstone. Pat is one of themost experienced engineers in Formula 1, while Matt’s drive and expertise willprove critical in extracting the full potential of our race cars, thanks inparticular to his unique expertise combining chassis and engine development.”
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.