Pressiteade

Jaga

OpenR: puuteekraanid ja tehnoloogia

Täiesti uue Mégane E-TECH Electricu OpenR ekraan on kahtlemata Renault’ viimaste aastate silmatorkavaim läbimurre pardatehnoloogias. Selle klaaspaneel ja enneolematu suurus sulanduvad kaunilt juhikoha joontega. OpenR Link kasutajaliides, mis töötab Android OS-is ja millel on Google'i ökosüsteem, on sama lihtne kui nutitelefon. Ja tulemus on selgelt näha: ekraani on seitse korda sujuvam kasutada kui eelmisel põlvkonnal! Marc, Renault’ elamusdisaini direktor viib meid ülimalt intuitiivsele digitaalsele teekonnale.

Esimene puutetundliku ekraaniga auto, BuickRiviera, tähistas eelmisel aastal oma 35. juubelit. Kuid sõidukisiseneelektroonika on sellest ajast saadik kaugele jõudnud! Riistvara on tõhusam,kasutuskogemus sujuvam, rakendusi uuendatakse vahetpidamata, ekraanid on kõrgeeraldusvõimega ja näiteks navigeerimine on nüüd väga lihtne. Viimase ajasuundumuseks on, et sõidukites olevad multimeediasüsteemid näevad üha enamvälja nagu nutitelefonid.

„Peamine väljakutse oli leida lahendus, misvõimaldaks klientidel leida kõik vajaliku väga kiiresti ja intuitiivselt“, sõnabRenault’ elamusdisaini direktor Marc

XXL EKRAAN TÄIUSLIKUKS ELAMUSEKS

Renault töötas välja elektroonilisearhitektuuri, mille sarnast turg pole varem näinud, et ajakohastadajuhiabisüsteeme ja suurendada nende vaatamismugavust. Täiesti uus Mégane E-TECHElectric on esimene sellise funktsiooniga auto.

Juhikohalt vaadates moodustavad kaks ekraaniL-tähe kujulise suure digitaalse ekraani. Vertikaalne 12-tolline ekraan asubauto keskkonsoolil. „See on juhile nägemiseks ja käsitsemiseks parimas asendis,et saaks pilku teelt pööramata täielikult ära kasutada multimeediumivõimalusi.”selgitab Marc. Horisontaalne 12,3-tolline ekraan on ehitatud armatuurlauale,rooli taha.

Kahe ekraani pindala on kokku 774 cm2. Seegamaksimeerivad need kuvamisala ja pakuvad eksklusiivset kaasahaaravat kogemust.Need sobivad suurele esmaklassilisele salongile ja on lihtsalt suurimadekraanid, mille Renault on kunagi sõidukisse ehitanud.

See tehniline saavutus kattub täiesti uueelektrisõidukitele mõeldud CMF-EV platvormi tulekuga. Tänu sellele suutsidinsenerid näiteks viia kliimaseadme mootoriruumi ja vabastada salongis rohkemruumi. See võimaldas viia keskkonsooli tahapoole ja lisada süvistatud ekraani.Ka käigukang ja MULTI-SENSE liides on roolile üle viidud, et parandadaergonoomikat ja avada rohkem ruumi salongi keskel ja keskkonsoolil.

Ajal, mil autotootjad panevad ekraanidelekõik, mis võimalik, on Renault võtnud kasutusele peenema lähenemisviisi: „Hoidsimenupud keskekraani all. Nii kasutatakse oluliste seadistuste jaoks, näitekskliimaseadmed, endiselt „füüsilist" liidest. See kroomitud nuppude ridanäeb kokpitis loomulik välja. Ja see väldib nn kasutamata nuppe konsooli all,mis eelmistel sõidukipõlvkondadel sageli olid.”

Need märgistamata nupud olid valikud, midamõned viimistlusastmed ei sisaldanud. Täiesti uuel Mégane E-TECH Electricultöötavad kõik valikulised lisad – näiteks soojendusega rool – ekraanide kaudu.

KOMPONENDID, MIS LISAVAD ENNEOLEMATUIDKOGEMUSI

Sarnaselt uusimatele nutitelefonidele on katäiesti uue Mégane E-TECH Electricu OpenR ekraan valmistatud Continentalipoolt, kasutades alumiiniumsilikaadil põhinevat Gorilla-tüüpi klaasi. See onkarastatud, ülimalt põrutuskindel, kriimustuskindel ja kestab hinnanguliselt 15aastat. See on peegeldumis- ja määrdumisvastase kattega. Ülitäpsed kontuuridkaitsevad ekraani servi. TFT-paneeli kvaliteet, HD 267 ppi (pikslit tollikohta) eraldusvõime ja viimistlus annavad kristallselge pildi. Armatuurlauaekraanil on ka peegeldusvastane kate ja see kasutab täiustatud mikroruloodetehnoloogiat (arvutite privaatsusekraanidel kasutatav tehnoloogia). Seetähendab, et „visiiri“, mis tavaliselt mõõdikuid päikesevalguse eest varjab,pole enam vaja – nii on sisekujundus veelgi elegantsem. Mis puudutab heledust,siis „paneelid kohanevad välisvalgustuse tasemega, nii et neid on lihtsamlugeda ja see ei väsita juhti,” rõhutab Marc.

TÄIENDATUD NAVIGATSIOON GOOGLE’IÖKOSÜSTEEMIGA

Täiesti uue Mégane E-TECH Electricu kasutuskogemussarnaneb autosse sisseehitatud nutitelefoniga. „Idee on ammutada inspiratsiooniparimatest tavadest, mida kliendid on harjunud oma nutitelefonis nautima. Niiei pea nad õppima kasutama täiesti uut süsteemi,” lisab Marc.

Android Auto ja Apple CarPlay on endiseltsaadaval, kuid liides on loodud nii, et telefoni ei pea üldse kasutama. Kõikfunktsioonid on kasutajate käeulatuses ja OpenR Link süsteem töötab Android OS-is,nii et kõik tuttavad rakendused on olemas. „Tegime koostööd selle valdkonna üheliidri Google’iga, et saaksime kasutada kõiki selle teadmisi.” Rakendusedsisaldavad kõiki Google’i ökosüsteemi klassikuid, sealhulgas Google Mapsi. „Kuikliendid kasutavad Google Mapsi oma telefonis, saavad nad oma auto ekraaniltäpselt sama kogemuse, kuid veelgi parema. Ekraan on kuus korda suurem kui keskmisenutitelefoni ekraan. Roolis olles on see kindlasti mugavam.”

Google Maps on optimeeritud ka elektriautodejaoks, nii et see sisaldab näiteks spetsiaalselt nende jaoks mõeldudteekonnaplaneerijat. See planeerija võib arvestada reaalajas sõidukiandmete,ilmateate ja muude muutujatega, et soovitada peatumist sobivas laadimisjaamas,öelda juhile, milline on aku laetuse tase sinna laadimisjaama saabumisel ningkui kaua kulub aku laadimiseks. Samuti saab see hinnata aku laetuse taset autosihtkohta jõudes.

Veel üks eelis: kaarte värskendatakseregulaarselt, nii et need muutuvad kogu aeg aina täpsemaks. Marc lisab, „Google’iandmebaasi rikastavad miljonid kasutajad, et seda pidevalt täiustada. Seesüsteem on „elav“ ja areneb kogu aeg.“

OpenR Link süsteemi taga on Renault 10-aastanekogemus pardatehnoloogia valdkonnas: „Säilitasime Renault Easy Linki üldisekontseptsiooni, kuid kasutasime ka seda, mida õppisime oma klientidelt.Keskendusime lihtsustamisele. Tänapäeval on 90% igapäevastest funktsioonidestvaid ühe või kahe klõpsu kaugusel. Ja kõik on ekraanil näha: puuduvad peidetudleheküljed.”

TIPPTEHNOLOOGIA: RENAULT TEEB KOOSTÖÖD EKSPERTIDEGA

Lisaks koostööle Google'iga uute ekraanidetarkvaraliidese täiustamiseks, teeb Renault koostööd oma klassi parimatepartneritega, kes toodavad ja tarnivad turu kõige usaldusväärsemaid ja parimajõudlusega komponente. „Renault on saavutanud riistvara suuruse ja ekraanireaktsiooni osas peaaegu enneolematud standardid,“ nendib Marc.

Riistvara poole pealt valis Renault näiteksAmeerika spetsialisti Qualcommi, kes tarnis oma kolmanda põlvkonna SnapdragonAutomotive Cockpit platvormi, mis on ehitatud ümber ülitõhusa protsessori,millel on tulevaste rakenduste jaoks palju lisavõimsust. Selle tulemusena onliikumine ekraanil seitse korda sujuvam kui eelmise põlvkonna puhul.

Renault Grupp ja Qualcomm allkirjastasidlepingu koostöö pikendamiseks 4. jaanuaril Las Vegases toimunud CES 2022konverentsil. Renault kasutab Qualcommi Snapdragon Digital Chassis’id, etvarustada Renault järgmise põlvkonna sõidukid uusimate ühendatud jaintelligentsete lahendustega. Teisisõnu toob Qualcomm kaasa oma teadmised ühenduvuse,digitaalsete kokpittide ja visualiseerimise, oma teenindusplatvormi ningjuhiabi – sealhulgas autonoomse juhtimise – valdkonnas.

Kuid ekraanid, arvutusvõimsus ja süsteemnõuavad ka inimene-masin liidese (HMI) taga olevat teatud vormi või „intellekti“.Selleks pöördus Renault Lõuna-Korea rahvusvahelise ettevõtte LG Electronicspoole, kes arendas tarkvaraplatvormi auto kahe ekraani sidumiseks, et juhtsaaks näiteks navigatsioonikaarte kuvada rooli taga ekraanil.

JULGETE IDEEDEGA VÄLJAKUTSETELE VASTU

Suureks küsimuseks oli, kuidas paigutadasalongi parimad multimeediateenused, et tagada juhile käepärasus ja mugavus.Renault insenerid ja disainerid, kes töötasid täiesti uue Mégane E-TECHElectricu juures, tulid välja mitme julge ideega, et leida igale osale ideaalnekoht.

Näiteks õhuavad: nende jaoks oli koha leidminesuurte ekraanide tõttu keeruline. Vertikaalne keskekraan takistas õhukorralikku liikumist selle kohal ja all. Ekraani liigutamine ei tulnud kõnealla. Disainilahenduse ühtsuse ja samas reisijate mugavuse säilitamiseks ehitasRenault õhuavade sisse klapid. Seega on need kahe ekraani vahel silmapaistmatudja juhivad salongis õhuvooge tõhusamalt ringi.

Oli veel üks suur väljakutse: rool. Võiõigemini õige tasakaalu leidmine kasutatavuse ja kompaktsuse vahel. Eesmärk olilisada nii palju nuppe kui võimalik, et hoida keskkonsool võimalikult õhuke,kuid ilma et see takistaks juhil näha kogu teavet armatuurlaua ekraanil.Seetõttu valisid disainerid väiksema, kandilisema rooliratta, mis on keskeltveidi lamedam, et juhtimine oleks mugav ja armatuurlaua ekraan loetav.

Lõpuks oli keskekraani paigutamine keeruline:see tähendas põhimõtteliselt suurima Renault' disainitud vertikaalse ekraanipaigaldamist täiesti uuele arhitektuurile. „See oli stilistiliselt riskantne,sest armatuurlaua ekraan oli horisontaalne ja teine ​​mitte,” selgitab Marc.Sellegipoolest nõudis ta, et keskekraan oleks vertikaalne – seda on Renaultteinud alates 2014. aastast. „See oli meie valik ja me jäime selle juurde.Olime seda varem teinud Espace’il ja Cliol ning otsustasime seda uuesti tehatäiesti uuel Mégane E-TECH Electricul. Sest oleme kindlad, et see on selguseosas parim valik, eriti juhiabi ja kogu navigatsioonisüsteemi jaoks.” Miksvertikaalne ja mitte horisontaalne? „Navigeerides peate teadma, mis toimub ees,mitte kõrval! Ja kui sirvite Spotifys või Deezeris pikka lugude loendit,kuvatakse vertikaalsel ekraanil neid korraga rohkem,” võtab Marc kokku.

Galerii

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.