Pressiteade
Technocentre (Guyancourt), 1. detsember 2021.Mees, kellel on VR peakomplekt ja mõlemas käes kontroller, seisab ägedaltžestikuleerides keset tuba. Näib, et ta tõmbab enda ümber õhku nähtamatuidjooni. Huvitav stseen, mis meenutab selgelt virtuaalreaalsuse mängude maailma.Ja siiski, Udo – see on mehe nimi – ei ole mängur... ta on disainer! Ja ta teebkõvasti tööd. Tema uusim vidin? 3D visandamise programm on joonestusmeetod,mida praegu Renault Grupi disainiosakonnas juurutatakse.
„3D visandamisega sukeldute ruumi, kus polepiiranguid ega piire.”
Udo, peadisainer
MIDA HÕLMAB 3D VISANDAMINE?
3D visandamine on intuitiivse tehnoloogiavorm, mis võimaldab teil ennast ümbritsevasse „õhku joonistada”.
Õhku joonistada? Pablo Picasso tegi selliseidkatseid juba 1949. aastal. Kuulus Hispaania kunstnik asendas oma „tantsivavalgusega“ teoste loomisel pliiatsi välgumihkliga. Need efemeersed joonistusedjäädvustas fotograaf Gjon Mili ja tehnikat tunti valgusmaalina (või valgusjoonistusena).See oli kunstivorm, mis nägi juba tollal ideid tühjast õhust ellu ärkamas.
Tänapäeval on 3D visandamine paljuski samaidee, ehkki ilma tulemasina ja kaamerata. Tehnika nõuab VR (virtuaalreaalsuse)peakomplekti kasutamist. See leiutati 50 aastat tagasi ja levis laiemalt umbeskümme aastat tagasi, kui turule jõudsid videomängude kasutamiseks mõeldudtarbijamudelid.
Kui peakomplekt on kindlalt peas ja ühendatud,on disainer sukeldunud täiesti virtuaalsesse 360° joonestusstuudiosse. Kahekontrolleri abil (üks kummaski käes) saavad nad valida paletilt värve, tõmmatajooni, luua kujundeid, täita pindu ja palju muud. Arvutiprogramm modelleerib jasalvestab iga liigutuse.
3D visandamiseks on vaja ainult VR peakomplekti,kahte kontrollerit ja internetiühendust
PEAAEGU PIIRITU DIGITAALNE LOOMEVABADUS
1990. aastate lõpul oli disainerite töö jubaläbi teinud esimese muutuse, kui joonestamiseks ilmusid digitahvelarvutid.Tänapäevane 3D visandamine on samm edasi, kus disainerid ei vaja enamtöötamiseks tahvelarvutit, pliiatsit, hiirt ega isegi töölauda. Disain onsisenemas uude ajastusse, kus autodisaini keskmes on digitaalsed tööriistad.
„Renault Grupp on kasutanud digitaalseidtööriistu juba mõnda aega. Tänane päev tähistab disainerite jaoks uue ajastualgust.”
Kuna tehnoloogia paraneb jätkuvalt, annabdigitaliseerimine disaineritele märkimisväärse vabaduse ja muudab nendeprojektid veelgi kättesaadavamaks. Kunagi pole olnud lihtsam kiiresti 3Dvisandit koostada, perspektiivi luua, kujundeid – isegi 1:1 mõõtkavas –modelleerida või mahtu täita. „See säästab aega," sõnab Udo. „Masinagaskaneerimiseks või andmefaili käivitamiseks kulub vähemalt neli nädalat, samaskui siin toimub kõik reaalajas. See on suur eelis." Lühidalt, 3Dvisandimine muudab uute ideedega katsetamise palju lihtsamaks, kuna need onkoheselt ellu viidud.
Ainsad puudused: silmade pinge, peavalud jamuud selja- ja liigesevalud, mida mõned disainerid on kogenud pärast pikaajalistkasutamist. „360° joonestamine tähendab, et peate olema heas vormis ja tegemapause iga tunni tagant," ütleb Udo.
Insenerid mõtlevad juba viisidele, kuidasmuuta kogemus nauditavamaks ja vähem piiravaks. See hõlmab ka peakomplektikergemaks muutmist. Näiteks töötatakse välja segareaalsusega peakomplekte, etdisainerid saaksid VRis joonestada, nähes samal ajal enda ümber toimuvat jasuhelda kolleegidega.
KOOSTÖÖ 2.0
3D joonestamine lisab disainerite tööle veelühe eelise: kolleegid saavad nüüd samaaegselt sama projektiga töötada,olenemata nendevahelisest vahemaast.
„Kuni teil on internetiühendus, ongeograafilised piirangud minevik. Võite tunda, et olete samas ruumis, isegi kuiolete tegelikult tuhandete kilomeetrite kaugusel," lausub Udo. Kaksdisainerit saavad omavahel suhelda 3D visanditööriista abil, kasutadeskõrvaklappe ja VR peakomplekti sisseehitatud mikrofoni. Nii saavad nad rääkida,jagada oma tegevust ja isegi töötada koos ühisprojektide kallal. Seda kõikeilma kodust, kontorist või kus iganes nad asuvad lahkumata.
Tulemuseks on lõputud võimalused ja kamöödarääkimisi juhtub inimeste vahel palju harvemini.
„TänuVRile, mis toimib väravana 3D maailma, saame end täpsemalt väljendada."
Kuid see pole veel kõik: töövoog on samutiparanenud. Enne digitaalfailina eksportimist tehakse mudelid 3D visandi abil.Seejärel saavad faile kasutada kõik need, kes on osalevad sõidukiprojekteerimisel ja tootmisliinil. Näiteks võivad disainerid anda oma töödigitaalse koopia üle modelleerijale, kes teeb projekti füüsilise maketi, võiinsenerile, kes hindab selle teostatavust.
Sarnaselt digitaalse modelleerimisega eemaldab3D joonestamine takistused, mis võivad tekkida valesti suhtlemisel, ja lõhubjärk-järgult tõkked elukutsete vahel.
UUS TÄIENDATUD DISAINERIPLIIATS
Juba mõnda aega on digitaalne joonestamineandnud disaineritele võimaluse teha oma tööst rohkem variante, töötadakiiremini ja minna juba algusest peale kaugemale. See suundumus on tänu 3Dvisandamisele tõusuteel. Lisaks kulude ja tootmisaegade vähendamisele muudabsee uus tehnoloogia tööprojektide vaatamise ja läbivaatamise lihtsamaks.
Nii saavad disainerid nüüd täpsemini lihvidaoma joonise konkreetseid detaile, katsetada erinevate pinnatüüpidega, töötadapeegeldamisvahenditega, et venitada 2D kuju 3D objektiks, saavutada visanditeja mudelite parem viimistlus, esitleda projekte reaalajas ja isegi jooniseidmaterialiseerida tänu 3D printerite ühilduvusele.
Kaasaegsed disainerid kasutavad ära selletehnoloogia arvukad eelised ning omandavad uued oskused, kasutades laia valikuttööriistu oma ideede väljendamiseks ja tööalaseks arenguks.
„Mevajame alati töökavandite füüsilisi makette, sest kliendid tahavad osta ehtsattoodet, midagi, mida nad saavad puudutada ja tunda."
Udo täiendab, „kuigi 3D visand on veel ükstööriist, on traditsioonilistel meetoditel siiski oma roll.“ Digitaalsed jafüüsilised tehnoloogiad käivad käsikäes. Kõik need mängivad auto valmistamiseprotsessis oma osa. Modelleerijad kasutavad mudelite valmistamisel jätkuvalt plastiliini.Ideaalne materjal, mida kasutada uue mudeli silueti viimistlemisel, mis onoluline disaini edukuse määramisel projekteerimisprotsessi viimastes etappides.Samamoodi ei asenda 3D visand disaineri joonestusannet, mis on disainiprotsessinurgakivi.
3D visandamine on juba paljudes teistestööstusharudes populaarne
Renault Grupi disainerid ei ole ainukesed, kestöötavad uue tehnoloogiaga. Seda on juba õpetatud paljudes disainikoolides janüüd kasutavad seda mootorrataste, spordijalatsite, jalgrattakiivrite jaseljakottide kujundamisel töötavad disainerid. Võib kindlasti öelda, et tulevikuson see võti paljude projektide edukusele sellistes erinevates valdkondades nagumood, sisekujundus, meditsiin, arhitektuur ja videomängud.
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.