Pressiteade
Ühe põlvkonna Prantsuse autojuhtide jaokstekitas tahavaatepeeglis või tee ääres sinise Renault 4 või Estafette kaubikumärkamine kohe küsimuse: „Kas ma olen midagi valesti teinud?“ Aastakümneid sümboliseerisidneed Renault’ mudelid sandarmeeria järelevalvet riigi teedel. Kuna kiirteedevõrgustik 1960. aastatel laienes, tundis organisatsioon aga üha suurematvajadust arvestada autodega, mis suudavad sõita üle 200 km/h.
„Kui sooritatakse missioone kiirusel kuni 230km/h, on oluline, et meie kiirreageerimisjuhid tunneksid end oma sõidukigaühtsena.“
Richard Filmotte, kapten, rahvusliksandarmeeria
Spetsiaalne auto spetsiaalseks missiooniks
„Kui sandarmeeria sai ülesandeks patrullidaPrantsusmaa kiirteedel, ilmnes peagi kiire sekkumise tähtsus,” ütleb RichardFilmotte. „Samas andis kiirete sõidukitega varustatud erimeeskonna loomine meieorganisatsioonile kaasaegsema kõrgtehnoloogilise kuvandi, mis sai tugevamaks,kui alustasime 1967. aastal Alpine A110-dega.”
Kino ja populaarne legend on loonud üldlevinudarusaama, et sandarmeeria kiirteetöö hõlmab peamiselt kiireid tagaajamisi, kuidviimased on tegelikult üsna haruldased. „Meil on teisi viise kiiruseületajateohjamiseks,” täheldab Richard Filmotte. „Meie kiirreageerimismeeskonnapõhiülesanne on kaitsta liiklejaid, kuna suudame õnnetuse korral kiirestireageerida ning selleks on vaja võimsaid sõidukeid, mis jõuavad võimalikultkiiresti sündmuskohale.”
Spetsiifiline sõiduõpe
Nende autode meeskonnad läbivad vaevarikkavärbamisprotsessi. „Nad läbivad põhjaliku tervisekontrolli ja nende sõiduoskusihinnatakse ringrajal,” selgitab Richard Filmotte. Väljavalituteleantakse Le Mans-Bugatti võidusõidurajal eriväljaõpe, mille eesmärk on, et nadtunneksid end oma sõidukiga ühtsena, keskendumaks ainult oma missioonile. „Ennetamineon hädavajalik ja kasutatav auto peab olema tööriist, mis võimaldab neil justseda teha.”
Pärast kuulsat Berlinette’i läksorganisatsioon üle teisele Alpine’i mudelile A310, mis töötas aastatel1973–1987. Hiljem oli meeskonnal juurdepääs Alpine GTA-le, kuid seda eitellitud kunagi kiirteel patrullimiseks. Renault Grupi sõidukid, mis on sellestajast saati teeninud sandarmeeriat, ulatuvad Renault 18 Turbost (1984–1987),Renault 21 2-liitrisest Turbost (1992-1995) ja Renault Mégane IDE-st(2001-2006) kuni uuema Renault Mégane RS-ini (2011-2021). Richard Filmotte’iPariisist lõunas Melunis asuv muuseum on iga sellise auto uhke omanik.
Uus missioon A110 jaoks
Mudel osutus valituks tänu selle šassiile,252-hobujõulise mootori jõudlusele ja täpsele juhitavusele. Uutelpatrullautodel on aga margile omase metalliksinise asemel tumedam Abysse Bluevärv. „Sellest on möödunud mitu aastat, kui viimati nõudsime, et meie sõidukidoleksid sandarmeeria traditsioonilises värvitoonis,” märgib Richard Filmotte. „Kuludekokkuhoiu kaalutlustel kasutame lähimat saadaolevat tooni tootja kataloogis.”
Pärast kokkupanemist Normandias Dieppe’isantakse 26 Alpine A110 üle spetsialiseerunud ettevõtte Durisotti Lille’ilähedal asuvale Sallaumines’i tehasele, kus lisaks originaalvarustuselepaigaldatakse neile lisavarustus, nagu vilkurid, sireenid ja valgustatuddünaamilised teatetahvlid, samuti vastavad kleebised, helkurmärgised jne.
Ja tulevikus pannakse üks autodest kahtlematavälja eelkäijate kõrvale Melunis, kus Richard Filmotte saab seda hoida samahoole ja armastusega nagu A310, mida tal oli au ise juhtida oma varasemakarjääri jooksul.
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.