Pressiteade
Algselt peeti seda Bondi-filmide vääriliseks vidinaks,kuid järk-järgult võtsid tootjad üle kogu maailma vabakäe-võtmekaardikasutusele ning lõpuks sai sellest paljude autode standardfunktsioon. Sarnaseltluukpäraga,mida populariseeriti 1960. alguses, on see väike asjake – krediitkaardist vaevusuurem – üks Renault’ juhtivaid uuendusi, mis jätab jälje autotööstuseajalukku.
„See uuenduslik lahendus oli mõeldudklientide elu lihtsamaks muutmiseks," sõnab Renault Grupi tootedivisjoni valdkonnaüleste toodete juht Pascaline.
Kõik sai alguse 2001. aastal. Renault kavatseshakata müüma Laguna II – sedaani, mis väidetavalt kehastas 21. sajandielustiiliautot. Kuid selle disainerid leidsid, et disainil puudusid veel mõneduuenduslikud funktsioonid.
Mõnda aega enne selle ametlikku turuletoomistpeatus Laguna II tootejuht Bernard Dumondel Luxembourgi hotellis. Kasutades omatoavõtit – magnetkaarti – sai ta ilmutuse: miks mitte kasutada traditsiooniliseautovõtme asemel kontaktivaba kaarti? Vabakäe-võtmekaardi idee oli sündinud. Taesitles oma idee prototüüpi programmijuhile ja vaimustas sellega kontsernijuhatust (sealhulgas Louis Schweitzerit, Renault’ tollast tegevjuhti). Projektvõeti vastu ja taotleti patent.
Pärast 1973. aasta R16 TX-i – esimestPrantsuse autot, millel oli elektrooniline kesklukk – ja 1982. aasta Fuegot omamurranguliste kaugjuhitavate ukselukkudega, sai Laguna II esimeseksüldotstarbelise autotootja valmistatud autoks, millel oli vabakäe-võtmekaart.Esialgne disain sai tuntuks kui „võtmeta sissepääs sõidukisse". Järgmisteaastate jooksul täiustas Renault lisavarustust, lisades selle mudelitele Espaceja Vel Satis. Hiljem laiendati seda kogu tootevalikule, alates Cliost kuniScenicuni ja lõpetades Megane’iga.
Kui innovatsioon ühendab tehnoloogia ja juurdepääsetavuse
Vabakäe-võtmekaardi minimalistlikuplastkorpuse sees on peidus peen elektrooniline südamik. See on programmeeritudpidevalt „suhtlema“ autoga, millele see kuulub.
Sõidukile lähenedes tuvastavad kaardi autosasuvad vastuvõtjad-saatjad. Kui sõiduk esitab kaardile kinnitustaotluse, saadabsee juurdepääsukoodi sisaldava raadiosignaali. Kui auto koodi ära tunneb,avatakse uksed. Kõik see võtab aega vaid 80 millisekundit. Ei jõua silmagipilgutada! Kui vabakäe-võtmekaarti hoidev isik autost väljub, jätkabpardaarvuti regulaarsete ajavahemikega kaardile päringute saatmist, et näha,kas see on ikka läheduses. Kui kaart enam ei reageeri, lukustab arvuti kõikuksed.
Tehniline ebakindlus ja takistused
Pascaline’i sõnul oli vabakäe-võtmekaardileiutamine „paraja riskiga, kuid võimas väljakutse.” Vaatamata rekordilisele 5tärnile Euro NCAP kokkupõrketestis, kannatas Laguna II väljalaskejärgsetelkuudel tehniliste tõrgete all. Nii oli see ka vabakäe-võtmekaardi esimeseversiooni puhul. Selle signaali võisid kergesti häirida lähedal asuvadobjektid, näiteks sageli parklates leiduvad neoonvalgustid. Peab ütlema, etselle aluseks olev tehnoloogia oli sel ajal alles arendusjärgus. Vaatamata põhjalikuledisainiuuringule, mis põhines enam kui 6000 kliendiintervjuul, milles vaadeldinende elustiili, harjumusi ja ootusi, oli Renault’l prototüüpide loomiseks,kõigi võimalike kasutusjuhtude testimiseks ja tundmatute korrigeerimiseks aegotsa saanud.
Ühises jõupingutuses klientide rahulolutagamiseks tegid tolleaegsed Renault’ insenerid ja disainerid „kogu disainiotsast lõpuni ümber, et tulemus saaks varem kavandatust veelgi parem,” lisabPascaline.
Siin on mõned näited täiustustest, mis lisativabakäe-võtmekaardi disainile. Iga funktsioon on sündinud väljakutsest, milleRenault insenerid edukalt ületasid.
20 aastat tehnoloogilist arengut
20 aasta jooksul alates loomisest on Renault’vabakäe-võtmekaart pidevalt muutunud. Nii välimuse kui ka eriti sees olevatehnoloogia poolest.
2001. aastal tunti seadmete tarnija Valeokõige esimest versiooni „praktilise“ kaardina. Iga kaardi omanik saab autolukustada ja avada, vajutades nuppu, mis asub kaardil või ukselingil.Standardversiooni pidi kasutama nagu kaugjuhtimispulti või sai selle uuendadakäed-vabad mudeliks. Keskkonsoolil oli pesa kaardi jaoks ja nupp mootorikäivitamiseks.
2007. aastal liikus Renault edasi „võlukaardi“juurde. Kaarti endaga kaasas kandes peab juht kogu auto lukustuse avamiseks haaramavaid ukselingist. Sellest ajast alates on kaardi pesa eemaldatud.
2015. aastal tõi Renault turulemahtuniversaali Espace V, mis oli varustatud vabakäe-võtmekaardi tõhusama jauuendatud versiooniga. Sellel oli ka uus valguse ja heli tervitusjärjestus.
2019. aastal omandas disain mõiste„käed-vabad“ tõelise tähenduse. Auto lukustab ja avab uksed automaatselt, kuikaart tuuakse lähedale või viiakse eemale.
2022. aastal viib täiesti uus Megane E-TECHElectric käed-vabad kasutuskogemuse veelgi kaugemale. Tänu tõhusamateleantennidele tuvastatakse kaardi hoidja hõlpsasti olenemata sellest, kus tasõidukit ümbritsevas 360° piirkonnas asub. Tervitusjärjestus käivitub sõidukilelähenedes, samal ajal kui süvistatud uksekäepidemed (tavaliselt peidetud autokeresse) hüppavad välja ja laadimispordi katte lukustus avaneb automaatselt.
Milline on vabakäe-võtmekaardi tulevik?
Alati tehnoloogiliste uuenduste esirinnasolnud Renault on viimastel aastatel püüdnud muuta vabakäe-võtmekaardi kasutamineveelgi lihtsamaks. Sees olevad elektroonilised osad on muutunud veelgiväiksemaks. Selle valikut on laiendatud ja aku tööiga on optimeeritud. Turvalisuseosas on hiljutised värskendused muutnud süsteemi häkkimise veelgi raskemaks.
Kuna näib, et nutitelefonid hakkavad peatseltasendama kaarte, on Renault otsustanud kasutada uusi võimalusi, laskmatavabakäe-võtmekaarti kõrvale heita. Vastupidi. Renault’ 2021. aastasõidukivarustuse tellimused tõestavad, et kliendid on kaarditarvikusse vägakiindunud. Need on peaaegu kahel kolmest müüdud Renault sõidukist. Mõne mudelipuhul, näiteks ZOE ja Espace, tõusis see määr 100%-ni. Teistel mudelitel,näiteks Scenic, Captur, Kadjar, Talisman, Koleos ja Arkana, oli see üle 90%.
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.