Pressiteade

Jaga

50 sinist varjundit: ikooniline värv liikumises

Sulgege hetkeks silmad ja kujutage ette, et vaatate Alpine'i! Tõenäoliselt kujutlete seda sinisena. Kollektiivses alateadvuses on see värv kõige kergemini seostatav Renault Grupi sportautode brändiga, sest seda on aastakümnete jooksul kasutatud võidusõidu-, ralli- ja maanteeautodel. Kuid nagu selgitab disainidirektor Antony Villain, ei ole vaid ühte Alpine’i sinist …

Paljudel motohuvilistel on silme ees piltsinisest Alpine Berlinette’ist, mis läbib rallietapi lennates. Tõepoolest, A110võidukäik spordis 1960. ja 1970. aastatel jättis fännide põlvkondadelekustumatu jälje, tekitades peaaegu Pavlovi refleksi sarnase seose kerevärvideja brändi vahel.

„Meie Alpine’is näeme sinist rohkema kuilihtsalt värvina – see on brändi põhiolemus.”

Antony Villain, Alpine’i disainidirektor

Varieeruv palett

Kuid algusaegadel ei olnud sinine sugugilõplik valik. Kui asutaja Jean Rédélé 1955. aastal Pariisi lähedal Régie’peakorteris esimest korda oma varajast toodangut esitles tollasele Renault’tegevjuhile Pierre Dreyfusile, ilmus ta kohale ühe sinise, ühe valge ja ühepunase autoga.

Kui ta tegi väiksema A106 roolis oma esimesisamme motospordis, olid tema ratsud kas valged või helesinised. Tol ajal olidAlpine’i maanteeautode populaarsemad värvid sinise asemel punane, valge jakollane. Ka see väike A106, millega Rédélé tegi kaasa võidusõitudel, oli kasvalge või helesinine.

Värviseose õpikunäide

Alles A110 kasutuselevõtuga ilmus metalliksinine,mis sai brändi tunnusvärviks. Lugu räägib, et klient oli määranud omaBerlinette’i värviks Panama sinise ja et müügimees Jacques Cheinisse – innukasrallisõitja, kes hiljem sai brändi sportautode direktoriks – oli sellest niihaaratud, et valis oma A110 jaoks sama viimistluse ja osales sellega 1963.aasta alguses rallil.

Valik muutus ülipopulaarseks ja sai peagiBerlinette’ide vaikevärviks, luues seeläbi püsiva seose brändi ja värvi vahel.Otsus haakus kenasti ka Prantsuse võidusõidusinise mõistega, mida kasutatiaastaid motospordis (koos punasega Itaalia, rohelisega Suurbritannia javalgega, seejärel hõbedaga Saksamaa jaoks jne), järgides traditsiooni kuni1967. aasta grand prix võidusõiduni.

Kuid Metallic Alpine Blue sinine – pikka aegaosutatud kui RE331 – ei olnud ainus, mida Alpine’i kliendid endale soovisid,sest kataloogis pakuti muu hulgas veel järgmisi siniseid toone: Metallic AzurBlue, Metallic Acier Blue, Metallic Pacifique Blue ja Metallic Estoril Blue.

„Pole kunagi olemas olnud ainult ühte Alpine’isinist,“ täheldab Antony Villain. „Omal ajal oli ka erinevaid kollaseid japunaseid ja oranže toone.” Huvitaval kombel oli 1977. aastal NormandiasAlpine’i Dieppe’i tehases liinilt maha veerenud viimase A110 värv suurepäraneMetallic Normand Green!

Just Prantsuse Berlinette’i edu motospordis(koos valiku ahvatleva hinnaga!) muutis metalliksinise ostjate seas niinõutavaks. „1980. aastatel värvisid omanikud üle suure hulga Alpine’iautosid, mis algselt ei olnud sinised,” naeratab Antony Villain.Tegelikult on praegu siniseid A110 rohkem kui tol ajal, mil metalliksininemoodustas vaid 30% tellimustest!

Erinevad sinised erinevatele moevooludeleja vajadustele

2012. aastal, kui Renault otsustas tähistadaA110 50. sünnipäeva stiilselt ideeauto A110-50 näol, oli metalliksinine sellekerevärvi loomulik valik. „Seda tunnustati kui ikoonilist Alpine’i sinist, kuidtegelikult oli see teistsugune,” ütleb Antony Villain. „Kui Alpine brändtaaselustati, oli üks meie esimesi missioone välja mõelda kestvussõidus osalevaAlpine’i prototüübi kujundus. Meil ei olnud palju aega ja otsustasimeideeautoga sama värvi kasuks ning oleme sellest ajast saati jätkanud sellegasõitmist.”

Seda sinist kasutatakse jätkuvalt praegustelA110 maanteeautodel, Alpine Elf Matmut Endurance Teami A480 ja Alpine F1 TeamiA521 autodel. Viimane kasutab aga spetsiifilist, veidi heledamat varianti, mison välja töötatud koostöös vormel 1 meeskonna Inglismaal Enstone’is asuva baasiinseneridega, eesmärgiga paista selgemalt silma võidusõiduraja mustadelpindadel ja parandada sponsorite logode loetavust autodel.

Uued sinise varjundid tulekul

Alpine’i disainidirektor ja tema meeskond poleaga selle värviga igaveseks seotud. Neil on täielik loomevabadus. „Disaineritenavaatame tulevikku. Kuigi sinine võib olla nurgakivi, pakub see meile lõputulterinevaid toone. See teebki asja nii huvitavaks. Meie ees seisabväljakutse leida uusi varjundeid, uusi protsesse ja uusi värvisügavusi, etliikuda uute tehnoloogiate esilekerkimisel ajaga kaasas.”

Tulevane Alpine’i valik võib kerevärvide osaspakkuda nii mõnegi üllatuse...


Video Alpine'i värvivalikust leiab siit -

Galerii

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.