Pressiteade
2021. aastalmöödub 60 aastat Renault 4L sünnist. See on auto, mida on rohkem kui 30 aastajooksul müüdud üle 8 miljoni eksemplari enam kui 100 riigis. 4L on midagienamat kui auto, see on tõeline ikoon.
60. aastapäevatähistamiseks on Renault korraldanud aasta jooksul erinevaid pidustusi jaüritusi. Selle kokkuvõtteks otsustas bränd ühendada jõud lennukadisainikeskusega TheArsenale, et luua näituseauto, mis annab 4L-ilefuturistliku ja omapärase ümbertõlgenduse.
Algne Renault 4oli lihtne, tõhus ja mitmekülgne sõiduk, mida ehitati aastatel 1961–1992. „Bluejeans” auto, nagu seda tavatses nimetada Renault Grupi endine tegevjuht PierreDreyfus. Tõeline ikoon, mis mängis olulist rolli perekondade, ettevõtete, sandarmeeriaja postiteenistuse jaoks, ning mis on aidanud rooli istuda mitmel põlvkonnalnoortel autojuhtidel. Selle väärtused ja omadused veensid TheArsenale’i tegemakoostööd Renault’ga, et luua 4L, mis on mõeldud sõitma mööda märgistamatakiirteid meie peade kohal.
AIR4, RENAULT 4 „VOLANTE”
Renault tegitõeliselt ainulaadse projekti raames koostööd TheArsenale’iga ja tulemus onenneolematu. AIR4 on iseseisvuse ja vabaduse sümbol, mis on sündinudarusaamast, et liiklus tiheneb, elud on seiskumas, aga meie kohal olev maailmon takistusteta. Seega väidab AIR4, et õhk on tuleviku uus tee.
Disaini mõttes onAIR4 retroikooni ümbertõlgendus, mis on kaugel kaasaegsest autodisaini keelest.Täielikult süsinikkiust valmistatud sõiduk säilitab samad jooned ja algse 4L-imassi, kuid pakub siiski uusi dünaamilisi võimalusi. Kere jäikust on täielikultmuudetud, et hõlmata uusi mõisteid, nagu tõukejõud või tõstejõud, mis nõudsidtunde arvutusi ja katseid. TheArsenale'i insenerid suutsid tehisintellekti abilgenereeritavate disainitehnikate abil testida terabaite andmeid, et parandadaja täpsustada disainerite ideid, isegi enne esimeste reaalmaailma katsetealustamist.
„Pärastaastapikkust tähistamist tahtsime luua midagi ebatavalist, et 4L-i 60.sünnipäev väärikalt lõpetada,” märgib Arnaud Belloni,Renault brändi ülemaailmse turunduse direktor. „Koostöö TheArsenale’iga olisobivus esimesest silmapilgust. Lendav näituseauto AIR4 on midagi seninägematutja pilguheit sellele, kuidas see kultusmudel võiks välja näha veel 60 aastapärast.”
AIR4 ei vajasõitmiseks rattaid. Selle asemel on neli kahe labaga propellerit, üks igassõiduki nurgas. Šassii asub pöörleva raami keskel ning juht pääseb sõidukijuhikabiini ja võtab seal istet, tõstes üles ümberkujundatud Renault 4 kesta,millel on eespool hinged.
Tehnilisestvaatenurgast on AIR4 toiteallikaks 22 000 ampertunnised liitiumpolümeerakud,mille koguvõimsus on umbes 90 000mAh. Sõiduki tippkiirus horisontaalselt on 26m/s, seda 45° kuni maksimaalselt 70° kaldega lendude ajal. Sõidukõrgus on 700m, stardikiirus 14m/s, mida ohutuse huvides hoitakse kiirusel 4 m/s, jamaandumiskiirus 3 m/s. Viimane, kuid mitte vähem tähtis on see, et AIR4 pakubvektorite maksimaalset tõukejõudu 380 kilogrammi ehk 95 kg propelleri kohta.
AIR4 ondisainitud, projekteeritud, konstrueeritud ja kokku pandud täielikultPrantsusmaal, Euroopa esimese tehnoloogiapargi südames Sophia Antipolises Côted’Azuril.
THEARSENALE „MAANTEE ÕHKU“
TheArsenale toetabeeldust, et autokultuuri ikoonid on igavesed. See sõiduk on TheArsenale’i ROADTO AIR divisjoni esimene toode, mis näeb tulevase transpordivõrguna ettetaevast. AIR4 on TheArsenale’i tegevjuhi ja asutaja Patrice Meignanivaimusünnitus, kui ta püüdis luua uut tüüpi sõidukit, mis tekitab emotsioone,toetab brändi identiteeti ja pakub naudingut.
„Olenpühendanud oma elu liikuvuse kirele ja uurin pidevalt liikuva maailma kõikiaspekte,” ütleb Patrice Meignan. „Pärast 25 aastattulevikku suunatud teadusuuringuid usume, et autokultuuri ikoonid on igavesed,kas maal või õhus. 60 aastat on Renault 4-ga sõitnud tavalised inimesed, kesmuudavad selle erakordseks. See on auto, mis sümboliseerib seiklust: lihtne,praktiline, kasulik ja samas nii kaasaegne kui retro. Enamik juhte ütleb teile,et see võimaldab teil reisida teistmoodi ja elada seikluslikult. See „reisimineerinevalt” on inspireerinud mind ja minu meeskonda. TheArsenale'i AIR4 abil onRenault 4 valmis üheks suurimaks seikluseks.”
MAAILMAESMAESITLUS
Pärast tänast, 26.novembril toimunud digitaalset esitlust on AIR4 avalikul väljapanekuljärgmisest esmaspäevast kuni aasta lõpuni Pariisi elavas kesklinnas ChampsElysées’l asuvas Atelier Renault’s koos teiste Renault 4 ajaloolisteversioonidega.
Alates 2022.aastast jõuab AIR4 Ameerikasse Miamisse ja seejärel New Yorki enne boksipeatustMacaus.
RENAULT kohta
Renault, ajalooline autobränd jaelektrisõidukite tootmise teerajaja Euroopas, on alati välja töötanuduuenduslikke sõidukeid. Strateegilise plaaniga „Renaulution“ on Renault asunudambitsioonikale väärtusi loovale üleminekukursile, millega liigutaksekonkurentsivõimelisema, tasakaalustatud ja elektrifitseeritud tootevalikusuunas. Eesmärk on ühendada autotööstuses kaasaegsus ja uuenduslik tehnoloogia,energia- ja liikuvusteenused ning veel palju muudki.
Thearsenale kohta
Koos agentidega Pariisis, Miamisja Macaus on kuraator ja jaemüügiettevõte TheArsenale toonud liikuvusturuletipptasemel tehnoloogia ja lõbu, tehes koostööd toodete kallal, mis ulatuvadjalgratastest ja autodest, moest, aksessuaaridest ja tipptasemel kunstiteostestkuni selliste toodeteni nagu mootorkaatrid, lennukid, droonid, sõjaväeliseotstarbega ATV-d ja isiklikud allveelaevad – kõik iseseisvalt projekteeritud jaehitatud või mikrotoodetud.
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.