Pressiteade

Jaga

Põhupallide vedamisest golfikottideni, luukpära sütitas revolutsiooni

„Ma tahan näha mahukat pakiruumi,” olid Pierre Dreyfusi, Renault’ tegevjuhi aastatel 1955–1975, sõnad, kui ta selgitas oma meeskondadele Renault 4 disaini. See ebatavaline sõiduk jäädvustus autoajalukku funktsiooniga, mis võib tänapäeval tunduda tähtsusetu, kuid käivitas esmakordsel kasutuselevõtul väikesemahulise revolutsiooni – see oli luukpära. Viienda ukse ja tasase põrandaga Renault 4 oli sedaan, universaal ja tarbesõiduk. Kui tollal hõlbustas tagumine lisauks 4L-i põhupakkide laadimist, siis tänapäeval kasutavad inimesed seda suuremate esemete, näiteks reisikottide ja kohvrite Arkanasse panemisel. Hugues, Renault Classicu tegevdirektor, heidab tagasivaate luukpära revolutsioonile, mille käivitas Renault.

Renault 4 esitleti 1961. aastal – ajal, mil Prantsusmaalhakkasid inimesed oma kodupaiku maha jätma ja linnapiirkondadele lähemalekolima. Ühistranspordiühendus jättis aga soovida, eriti linnade äärealadel.Inimesed hakkasid tundma vajadust nii maa- kui linnapiirkondadesse sobiva autojärele, millega nad saaksid poodidesse või tööle sõita. See oli ka aeg, mil üharohkem naisi läks palgatööle ja leibkondade ostujõud hakkas tõusma. Selletaustal pakkus auto, mis varsti sai tuntuks kui 4L, 24/7 lahendust elule niilinna- kui ka maapiirkonnas ja seda kõike tänu tagasihoidlikule tagaluugile!

Viies uks tähendas, et Renault 4 muutus kiirestisotsiaalseks nähtuseks. Peamine projekti taga seisev inimene Pierre Dreyfus,Renault’ tegevjuht aastatel 1955–1975, selgitas oma meeskondadele, et ta tahab „bluejean” auto jaoks „väga mahukat pakiruumi“. See peab olema auto, missobiks igas vanuses ja sotsiaalses klassis inimestele üle maailma. Rohkem kui30 aasta jooksul on müüdud üle 8 miljoni sõiduki enam kui 100 riigis, seegavõib kindlalt öelda, et tema soov täitus. „4L-i luuk tõi kaasa uueautomudeli ja uue funktsiooni,” ütleb Hugues. „Selle imelise leiutisetulemuseks oli sõiduk, mis oli sedaan, universaal ja tarbesõiduk, kõik ühes.


Luuk võimaldas kasutajatel laadida 4L-i kõike, alatespõhupallidest kuni matkavarustuseni, mis sobis ideaalselt iga elustiiliga.Lisaks pakkus viies uks suuremat interjööri modulaarsust, võimaldadesinseneridel ja disaineritel luua esimesed “voitures à vivre” ehkelamiseks mõeldud autod. „Luuk näitas, et insenerid võivad kõrvale kaldudatraditsioonilisest „kapoti, sõitjateruumi, pakiruumi” struktuurist,”selgitab Hugues. „Viies uks võimaldas disaini osas suuremat vabadust.“Luuk tõi kaasa uut tüüpi sõidukite, nagu väikekaubikud ja maasturid, ilmumise.

Kogu tootevaliku juures rakendatav funktsioon

Luuk oli 4L-i edu võtmeks, mistõttu julgesRenault laiendada seda funktsiooni traditsioonilisemasse segmenti – tavalistepakiruumidega peresedaanidele. 1965. aastal turule toodud Renault 16 olienneolematu revolutsiooni peategelane, rajades teed kõrgema klassiluukpäradele. Kui järele mõelda, oli Renault 16 nagu suur versioon Renault4-ist – mõlemad olid luukpärad, nii et neil oli viies uks, mis pakkus uskumatuttagaistme modulaarsust.

„Renault 16 tegi selgeks, et pere- ja kõrgema hinnagamudelite standardvarustusse kuuluvad luugid pole probleem.”

Hugues, Renault Classicu tegevdirektor




Galerii

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.