Pressiteade
Renault 4 esitleti 1961. aastal – ajal, mil Prantsusmaalhakkasid inimesed oma kodupaiku maha jätma ja linnapiirkondadele lähemalekolima. Ühistranspordiühendus jättis aga soovida, eriti linnade äärealadel.Inimesed hakkasid tundma vajadust nii maa- kui linnapiirkondadesse sobiva autojärele, millega nad saaksid poodidesse või tööle sõita. See oli ka aeg, mil üharohkem naisi läks palgatööle ja leibkondade ostujõud hakkas tõusma. Selletaustal pakkus auto, mis varsti sai tuntuks kui 4L, 24/7 lahendust elule niilinna- kui ka maapiirkonnas ja seda kõike tänu tagasihoidlikule tagaluugile!
Viies uks tähendas, et Renault 4 muutus kiirestisotsiaalseks nähtuseks. Peamine projekti taga seisev inimene Pierre Dreyfus,Renault’ tegevjuht aastatel 1955–1975, selgitas oma meeskondadele, et ta tahab „bluejean” auto jaoks „väga mahukat pakiruumi“. See peab olema auto, missobiks igas vanuses ja sotsiaalses klassis inimestele üle maailma. Rohkem kui30 aasta jooksul on müüdud üle 8 miljoni sõiduki enam kui 100 riigis, seegavõib kindlalt öelda, et tema soov täitus. „4L-i luuk tõi kaasa uueautomudeli ja uue funktsiooni,” ütleb Hugues. „Selle imelise leiutisetulemuseks oli sõiduk, mis oli sedaan, universaal ja tarbesõiduk, kõik ühes.”
Luuk võimaldas kasutajatel laadida 4L-i kõike, alatespõhupallidest kuni matkavarustuseni, mis sobis ideaalselt iga elustiiliga.Lisaks pakkus viies uks suuremat interjööri modulaarsust, võimaldadesinseneridel ja disaineritel luua esimesed “voitures à vivre” ehkelamiseks mõeldud autod. „Luuk näitas, et insenerid võivad kõrvale kaldudatraditsioonilisest „kapoti, sõitjateruumi, pakiruumi” struktuurist,”selgitab Hugues. „Viies uks võimaldas disaini osas suuremat vabadust.“Luuk tõi kaasa uut tüüpi sõidukite, nagu väikekaubikud ja maasturid, ilmumise.
Kogu tootevaliku juures rakendatav funktsioon
Luuk oli 4L-i edu võtmeks, mistõttu julgesRenault laiendada seda funktsiooni traditsioonilisemasse segmenti – tavalistepakiruumidega peresedaanidele. 1965. aastal turule toodud Renault 16 olienneolematu revolutsiooni peategelane, rajades teed kõrgema klassiluukpäradele. Kui järele mõelda, oli Renault 16 nagu suur versioon Renault4-ist – mõlemad olid luukpärad, nii et neil oli viies uks, mis pakkus uskumatuttagaistme modulaarsust.
„Renault 16 tegi selgeks, et pere- ja kõrgema hinnagamudelite standardvarustusse kuuluvad luugid pole probleem.”
Hugues, Renault Classicu tegevdirektor
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.