Pressiteade
Software Factory, tarkvaratehnikale spetsialiseerunud Renault Grupiüksus, on seda probleemi tõsiselt kaalunud. 2020. aasta alguses käivitas seeRenault FOTA (Firmware-Over-The-Air) projekti, mille abil Renault Grupisõidukid saavad kauguuendusi.
„FOTA tehnoloogia võimaldab värskendadapardatarkvara ja parandada turvaauke.”
Suuremmeelerahu ...
FOTAtehnoloogia on saadaval paljudel Renault tootevaliku mudelitel (ZOE, Clio,Captur, Megane, Twingo...). See toimib Renault EASY-LINK multimeediasüsteemikaudu ja muudab operatsioonisüsteemi täiustamise ja turvaaukude parandamiselihtsamaks. Samuti aitab see hoida sõiduki ohutust võimalikult kõrgel tasemel.Kuid see pole veel kõik! Kui kõik tehakse kaugjuhtimisega, ei pea autoomanikudenam autot esindusse viima. See säästab kõigile palju aegaja annab autoomanikele suurema meelerahu. Autotootjate jaoks tähendab see, etrohkem sõidukeid saab uuendusi kui varem, kui tehnikud pidid autosid nägema.Edouardi sõnul „tähendab uus tehnoloogia, et 85–90% sõidukitest onvarustatud ajakohase tarkvaraga, võrreldes varasema 60% tasemega, kui uuendusitehti esindustes.”
Ta peab ainult nõustuma ja värskendustsaab teha siis, kui ta pole enam sõidukis," selgitabEdouard. Sisuliselt pole juhil muud teha, kui nõustudavärskendusega, mis mõnel juhul sõiduki mõneks minutiks liikumatuks muudab.
…ja turvalisus!
Edouard lisab, et “kauguuenduste ükspeamisi aspekte on turvalisus. See on sidekanal, mida tuleb kaitsta, etvältida andmete häkkimist“ või isegi auto ärandamist. Renault’ sõidukitepüsivara uuendamise FOTA tehnoloogia pöörab suurt tähelepanu sõiduki omanikuprivaatsusele. See vastab täielikult ELi isikuandmete kaitse üldmäärusele(GDPR). See tähendab, et mis iganes juhtub, jäävad auto kogutud andmed alatianonüümseks. Autojuhtidelt ei nõuta kunagi autentimist.
Tulekul on uuedfunktsioonid
FOTAvärskendused hõlmavad mitmesuguseid kasutusvõimalusi sõidukites. Näiteksmultimeedia osas saavad need pakkuda uut sisu ja täiendavaid rakendusi võiisegi parandada navigeerimisliidest, muutes selle kasutajasõbralikumaks. Autoohutuse osas võivad need aidata optimeerida ADASi ja muid sõiduga seotudfunktsioone, näiteks juhtimise ja pidurdamise haldamist.
Mõnikordkasutatakse värskendusi ka operatsioonisüsteemi täiustamiseks uutefunktsioonidega. See kehtib ka kauglaadimise (RemoteCharge) oleku ja ajakava teenuse puhul, mis onjuba saadaval mitmetel Renault’ tootevaliku sõidukitel (Captur, ZOE, Twingo jaMegane). Teenusele juurdepääsuks kasutatavat liidest, mis aitab leida sõiduki läheduses olevadlaadimispunktid, on täiustatud valikuliste märguannetega laadimistsükli algusesja lõpus. Sarnaselt saab FOTA tehnoloogiat kasutada ka selliste funktsioonidejaoks nagu automaatne elektrisõidukite laadimispunktide otsimine pikkadelreisidel, MULTI-SENSE režiimi kohandamine, sõiduki valgusmeeleoludereguleerimine, telefoni otseteede seaded, nutitelefoniga aktiveeritavkaugavamine ja muud uued WiFi-toega funktsioonid.
Veidi üle aastaon möödunud sellest, kui FOTA tehnoloogia esmakordselt Renault' sõidukitelkasutusele võeti ja see on olnud üliedukas, juba on töödeldud miljon uuendust enam kui 700 000 sõidukil.
Liigume„proaktiivse“ auto poole?
2024.aastal jõustuvad uued Euroopa määrused. Need nõuavadtootjatelt, et uusim tehnoloogia oleks usaldusväärne. „Renault’tugevuseks on see, et oleme uueks määruseks juba valmis,”ütles Edouard.
Kogu elutsükli jooksul saab täiesti uus MeganeE-TECH Electric uuendusi ka uute funktsioonide lisamiseks, olgu need siis ADASivõi pardal olevate süsteemide jaoks. Ühel päeval võivad FOTA värskendused parandada isegi aku kasutusiga.Mis siis, kui FOTA tehnoloogia arengu viimane etapp oleks proaktiivsete autodetulek? Tuntud ka kui "uuendatavad autod", võivad nad juhtidele nendeeelistuste põhjal pakkuda uusi funktsioone või värskendusi. RenaultEngineeringis seda võimalust juba arutatakse.
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.