Pressiteade

Jaga

Alpine: kui A480 räägib inseneridega

Kui Alpine A480 on FIA World Endurance Championship rallil võistlustules, siis jääb see inseneride vaateväljast väljas, eriti Le Mansis, kus ringraja pikkus on rohkem kui 13 kilomeetrit. Kuid tänu umbes 2000 reaalajas boksidesse edastatavale telemeetriaandmele on kõik auto jõudlusnäitajad nende käsutuses! Alpine Elf Matmut Endurance Teami ralliinsener Thomas Tribotté selgitab, kuidas nende andmete haldamine võib viia eduka võistluse ja isegi võiduni.

Vaidvähesed külastajad on kutsutud ületama salapärase „kontori” läve, kus toimubvaatemäng arvukatel arvutiekraanidel, mis kuvavad erinevaid graafikuid jaandmeid.

„Hypercar klassi autode võistluses haldab seda muljetavaldav hulk andmeid."

ThomasTribotté, Alpine Elf Matmut Endurance Teami ralliinsener

(((R-DAM_1327420)))

500andurit autos

Monitoridearv on isegi kasvanud pärast seda, kui Alpine liitus vastupidavusvõistlustevõimsaima – Hypercar klassiga … „Kui me võistlesime LMP2-s, oli meie autovarustatud umbes 200 anduriga,” mainib ralliinsener Thomas Tribotté. „Sellelhooajal on nende arv jõudnud juba 500-ni! Meie telemeetriasüsteem edastab koguaeg 2000–2500 andmeühikut. Selle teabe töötlemise ja analüüsimise eestvastutavad boksis kaheksa minusugust inseneri, kes haldavad auto erinevaidaspekte. Näiteks on meil kaks mootoriinseneri, kes jälgivad toitehaldust, mison Hypercar klassis eriti oluline.”

„Andmeidvõib jagada mitmesse kategooriasse. Esiteks on autotöökindluse andmed, eelkõige pidurite, mootori ja käigukasti temperatuuri ningrehvirõhu kohta. See oluline teave on kombineeritud hoiatussignaalidega,millest mõned hoiatavad juhti otse autos.” Töötemperatuur on eriti oluline,eriti sellises võistluses nagu Le Mans, kus õhutemperatuur võib varieeruda 10°C öösel kuni 30 °C stardis ja/või finišis.

(((R-DAM_1255045)))

(((legend: Alpine A480 Hypercar on varustatud 500 anduriga, misedastavad boksi reaalajas rohkesti ralliparameetrid)))

Andmetega võidule

Kõigile neile andmetele pööratud tähelepanu võib osutuda määravaks…„Kord Le Mansis avastasime probleemi vaid 12 ringi enne võistluse lõppu,”meenutab Thomas Tribotté. „Oleksime võinud paanikasse sattuda ja auto koheremonti kutsuda, kuid see oleks meie võimalusi tõsiselt kahjustanud. Tänutelemeetriale suutsime aga probleemi ootele panna ja neutraliseerimise ajaloodata parimat hetke sellega tegelemiseks. Lõpetasime LMP2 klassi võiduga!”

Lisaks usaldusväärsuse probleemidele võivad telemeetriaandmed andaka olulise panuse auto jõudlusse. Thomas Tribotté: „Kui kohandame seadistust 2%võimenduse tagamiseks, kuid mis valitsevate tingimuste tõttu annab tegelikultvaid 1,8% võimenduse, teame seda tänu telemeetriale kohe ja juht saab parandadaseadistuse.”

(((R-DAM_1327369)))

(((legend: Võistluse ajal reaalajas saadud andmevoog nõuab pidevatanalüüsi)))

Thomas Tribotté ja tema kolleegid kasutavad seda andmevoogu kameeskonna võistlusstrateegia täiustamiseks … „Püüame alati optimeerida autosolevat kütust ja kutsume selle tankima ainult siis, kui paagis on alla poole liitri.Meie käsutuses olevad andmed võimaldavad meil olla nii täpsed.”

Teine andmevoog puudutab Race Controli pakutavat ajastusteavet. „Kuigiseda saavad kõik meeskonnad, võimaldab see meil rivaalide sooritusel hoolegasilma peal hoida,“ lõpetab Thomas Tribotté. „Kombineerime selle teabe omasimulatsioonide ja arvutustega, et kohandada oma võistlusstrateegiat jamaksimeerida eduvõimalusi.”

(((R-DAM_1327408)))

(((legend:Juhi ja inseneri koostöö A480 võidule viimiseks)))

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.